cajsadiva

Alla inlägg den 30 mars 2010

Av cajsa jussila - 30 mars 2010 19:56

 hej cajsa heter jag, 40+ o  Mitt i det Underbara Livet:)  

 

Är Mamma till 4 fina barn o  Farmor Anka till 4 härliga Barnbarn.. dom e som choklad praliner.. så goda o njutbara:))

De fyller mej med oändlig kärlek o massa skratt.. Mina barn/ barnbarn får mej att känna mej så Levande.. :)  

 

 

JUST DE där LEVANDE.. betyder mycket för mej.. Livet e så härligt o ger så mycke,  att få njuta, gråta, älska, äta, gå, sova skratta osv.

 

En självklarhet för de flesta.. lyckostar:)


men för mej finns de ingen självklarhet.. .. jag e tacksam att jag Kan,  Gå ,Äta, klä På mej,öppna vattenkranen ,en dörr,borsta mina tänder, knyta mina skor,osv..

 

,.. Min tacksamhets Lista e Lååång:-)

 

Har en svag kropp men  ett Starkt  Hjärta   


..En Nerv o Muskel sjukdom damp ner i mitt liv i 8 års åldern, men  blev ej "aktiv" förens i tonåren..

 

Min Mamma försökte i flera år ta mej till läkare i Lund. men jag blev  rädd o stack , så varje gång fick hon stå där ensam...."förlåt Mamma"


Till sist gav hon så klart upp o sa " du får själv itu  med detta,när du blir stor nog att förstå"!

 

Jag hann fylla 23 år o bli  mamma till  två pojkar, innan jag började förstå att jag nog "borde gå till läkare" hade burit på funderingar o oro i flera år..


Så det kändes skönt  och befriande att få veta.. men  just Då vid beskedet,  tappade jag andan! 


"Du lider av en nerv och Muskel sjukdom,som vi ej kan bota! " "men vi hoppas du ska vara gammal innan du blir förlamad" VAA?? ropade jag rakt ut!! vad menar Ni?

 

jag minns knappt något  mer från det första läkar besöket. men under åren som gått så har jag hunnit med många läkarbesök o fått väl klarthet i vad jag "lider av" ..


 Min Förbaskade sjukdom gör att mina Muskler i   armar händer ben  fötter förtvinar..& de har den Lyckats väldigt bra med hittills!

 

.. fast ännu leder JAG i den långa tuffa  ronden.. Jag både STÅR, GÅR O ÄLSKAR LIVET!   


  







 


. Min sjukdom finns  med mej varje dag, den  sätter upp hinder i min vardag, som jag på mitt eget sätt tar mej över..  


 Det Bästa Av Allt e att Livet o jag håller varandra i Hand!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards