cajsadiva

Direktlänk till inlägg 1 april 2010

Morron Bus!

Av cajsa jussila - 1 april 2010 11:14

Vaknade av en viskande röst..."Mamma, e du vaken?"... Jag öppnade mina  ögon, o våra ögon möttes..

 

Dimi kröp närmare intill, hon  lade hennes små armar om mej..

"mamma jag har drömt en mardröm, sa hon  med små darrig röst.."

jag drömde att någon tog dej,fortsatte hon.

 

Jag satte mej upp i sängen ,"Mej e det ingen  som tar!" sa jag o omfamnade henne..

 

Hon kramade om mej hårt o tryckte sitt ansiktet mot mitt bröst..

 

Mamma jag älskar dej så mycket, du är Den Bästa Mamma jag haft!

 

"jag är den Enda Mamma Du haft" svarade jag med ett litet skratt..

 

Nää, mamma, jag har haft en annan Mamma i mitt Förra liv, Men hon var så sträng och arg,svarade Dimi, o såg på mej med bestämd blick!

 

Jag blev helt mållös.. "va e de hon säger? Förra liv!?? va vet Hon  om sånt!?

 

Tankarna  for runt i skallen på mej,som en  Karusell!

 

Steg upp från sängen  o försökte finna fokus.. "va  ska jag säga"??

 

Då säger Dimi.. "eftersom du nu är min Bästa Mamma.. kanske jag kan få köpa nåt Skoj i LEKSAKS AFFÄREN"!?

 

jag tappade hakan för ett par sekunder...

 

sen hörde jag April April ekandes i mina öron!

 

Vi brast båda ut i Skratt    

 

´Förbaskade Underbart Härliga Unge!!  

 

 

Sen drog vi hand i hand ut i köket o laga till en Mumsig frukost:)

Min  bestod av Te, Skink Ost mackor med Ishavs röra.. massa grönt till de .. :)

Dimi valde  corn flakes ,med banan skivor i,vitaminer,  skinkmacka o citron  vatten..

 

Efter att vi ätit vår frukost .. så började jag att små plocka i köket..

en liten  stund senare ,började jag undra "var e Dimi"?

 

hörde då hennes lilla röst i sovrummet..

 

O där inne satt hon i sängen o läste en sago bok till Nallen & Lady  

Letade snabbt upp kameran ,  smög in , o tog denna bild..<3

 

 

När jag åter stod me min köks städning,,så kunde jag ej sluta att fundera på..detta lite ovanliga "April skämt"  "Mitt Förra liv"... hmm..får nog allt ta en liten prat stund me henne , försöka finna svar..    Kärlek till Er Alla.. <3

 
 
Dixi

Dixi

1 april 2010 12:53

hahahaha!

http://dixicajsatrixibell.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Christine

1 april 2010 13:02

Lilla goa söta Dimi. Du är bara så underbart härlig.
Men du satte mamma på plats haha

puss på dig gullunge..

 
Karin Hack

Karin Hack

1 april 2010 13:03

Vad är det man brukar säga, sådan mor, sådan dotter.
Hon är bara sååå underbar lilla Dimi.. Måntro du blev paff va, hjälp, inte en unge till som e synsk.. Stor bamsekram på dig min du.
Kolla min blogg, min mor lurade mig, sig själv på en o samma dag hahahaha.. Hon tog fel på dag, men vad gör de, lurad blev jag så de visslade om de..

http://karinebba.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sandra

1 april 2010 18:24

hahaha vad söt Dimi är !! och rolig !! :)

 
Ingen bild

Isabelle Krämer

2 april 2010 15:22

April April, lurad! Det var ett väldigt sött aprilskämt måste jag tillägga :)) Busiga unge!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Skapa flashcards