cajsadiva

Alla inlägg den 4 april 2010

Av cajsa jussila - 4 april 2010 16:53

Nu ska jag berätta om Hur jag mötte Arek..   

 

  

 

Det var första helgen  i juli månad 2005..Det var sol , skön  luft, underbar sommar känsla .. Tog en filt o gick ner på gräset o började meditera..

 

Fick snabbt kontakt me min Guide, de kändes lika  fantastisk som  alla gånger innan.. Denna gång var det en kvinna..  Och MIn mormor stod intill..

 Det är så fantastiskt, att man  kan känna doften  o värmen ,som om hon stod där ,levande brevid mej!

 

All den  erfarenhet jag fått av   alla mina samtal med Andra sidan ,har verkligen fått mej att inse,

Att den Andra sidan Finns!

Det finns ett Paradis där våra nära o kära som lämnat oss,finns..

 

De sänder så mycket kärlek o  en stor fridfullhets känsla , att man nästan "lyfter från marken" man blir lätt som en fjäder i kropp & själ  

 

Jag hade separerat från Dimis pappa 6mån tidigare o flyttat till  en ny mindre lya..

jag såg fram emot en Härlig skön Sommar.. 

 

O just denna fredag förmiddag, satt jag och Mediterade.

  

Kvällen  skulle tillbringas me vänner .. vi skulle gå till en ute servering ,njuta av Sol &Öl..

 

MinGuide sa.. "Du ska ut i kväll o träffa en vacker man"

 

Han pratar olika språk , han  har olika arbeten."

Ni ska mötas i kväll o mötas åter, dagen  efter..

 

jag blev helt skakig!! o fick Värsta Gåshuden!!

 

Slet upp filten från gräset, rusade hemåt..  Ringde min kusin Jeje o berätta Allt va jag upplevt.. " jag berättar bara till DEj, sa jag,,. "Om de ej kommer att stämma, så glömmer vi detta i morn"! hi

 

,.Vi blev väldigt uppspelta båda två.. hih

 

Eftermiddan kom, jag drog ut..  hade jätte trevligt o kvällen förflöt..

När kl närmade sej tolv, så ville några vidare till nästa ställe.. När vi gått iväg ,så kom vi på att vi glömt en av tjejerna där inne,.

 

."hon e nog på toa, jag hämtar henne.. sa jag.. "gå ni före"

 

Jag vände o gick tillbax.. precis när jag kom innanför dörren så mötes  jag av  min äldsta sons barndoms kompis.

 

"Hej ,va skoj o se dej.. o så blev de  stora kramen :))"

 

"kom o hälsa här på min granne!"  han lade armen runt min axel o vi  gick mot baren,.,Där stod en kille med ryggen mot oss.. Han vände sej om när han hörde sitt namn ropas..

 

Då när han vänder sej om ser in i mina ögon  o säger "hello my name is Artur" Just i Det ögonblicket stannade tiden.. allt runt om bara försvann..

jag fick direkt känslan förmedlad, in i  hela hjärtat DEt är Han!!

..Sen tog vi varann i handen  o hälsade,hela jag fylldes med enorm värme..

 

 

 efter  att puben stängt för natten,  så gick vi  och satte oss i en  trappa o hade så trevligt!! vi pratade massor.. o sommar luften  var ännu varm

Han berättade  att han skulle fira hans födelsedag dagen efter. " du måste komma!! sa han  med hans fina stora leende..  jag lovade att dyka upp!  

 

 Dagen efter ringde jag kusinen o berättade ,..  " JAG  HAR TRÄFFAT HONOM"!!

 

Sen Ringde jag några vänner "Ni måste hänga med mej" !! Ville ju absolut ej ¨åka ensam!

Ingen av mina vänner kunde följa med.. o jag höll på att ge upp ,när plötsligt min brors dotter Sandra ringde,.. "hej faster ,va gör du"?

De blev hon, jag och en kill kompis som hängde på!  

    

 

Tusan vilken kväll de blev.. galet Roligt!

 

Arek hade ordnat trädgårds/grill fest med ett  litet dans golv, i ett skjul..

vi var låångt ute på landet i en stuga , och  det fanns ingen riktig TOA!!

... gud va vi garva varje gång vi skulle pinka, jag o Sandra,vi var Livrädda, att vi skulle "välta hinken" hahaha

 

Vi festade och dansades,natten lång ,flera av hans vänner och familj var oxå med o firade!  

Vi skrattar glatt än i dag, åt denna oförglömliga afton!!    

Av cajsa jussila - 4 april 2010 14:50

Idag e de påskdagen, regnig söndag...de blev en inne dag..  med städ o plock,,., tog en God förmiddags fika mellan städ tagen :)  Ny gräddad baguette o gott Te..Nu har jag tagit ännu en paus o satt mej här.. hi

Tänkte bjuda på några rader o bilder från  Gårdagen.. Påskafton i stehag,.!

Det var  en underbart god  , trevlig måltid ,med  vänner, släkt  & familj.. Påsk brillorna åkte fram ,skickades runt hi .. DE Flesta ville ju testa dom    hahah men fick plocka ut "de bästa " hi

 

 

     

   sonen Mio             Snäckan från höör            Jag

 

    

                                    Dimi Pippi

        

Sandra brossans tös    Darlingen               Mysiga Moster

  

Brossan

Ni kan Aldrig Gissa vems dessa Glasögon var?  hihi Som Ni säkert förstår så blev de Massa härliga Skratt!  

Ovido - Quiz & Flashcards