cajsadiva

Alla inlägg den 6 april 2010

Av cajsa jussila - 6 april 2010 15:45

Isabelle är en Ung tjej som jag tycker väldigt mycket om..

  

.. En  dag behövde hon  min hjälp.. 

 

Hade redan märkt sen ett tag tillbaka ,att "något ej stämde".. 

Hon  var ständigt trött,  lite avskärmad o tom..

 

Hon  som jämt annars ,var så glad o positiv.. kändes plötsligt så tom på energi ,jag tog upp det med henne, att jag kände oro över hennes mående..  o hennes svar fick mej att höja på  ögonbrynen..

 

"cajsa,  jag har ej kunnat sova på flera veckor.. " Får ingen ro " ..


 

vi hade detta samtal via tele.. men jag kunde snabbt "känna av att de fanns något i hennes rum"'

 

"De finns en man  i ditt rum" sa jag, sen beskrev jag precis var  i hennes rum ,han stod.. .. (jag har aldrig varit hos isabelle)

 

Hon utbrast" ja, här e någon ,jag  känner det hela tiden"!!

 

jag hörde hennes förtvivlan med samtidigt en  liten lättnad,

  

.."kan du hjälpa mej "? frågade hon,, "jag har verkligen  känt av  någon här ,varje dag o natt, men trott jag blvit galen! sa hon..

 

jag  fick  kontakt men den man som befann sej hos henne.. han var klädd i mörka bonde kläder, och jag   lade direkt märke till hans sorgsna blick..

"jag började titta mej omkring i rummet" hade isabelle i luren hela   tiden. 

 Som jag tidigare berättat ,så e de som att jag "lyfter iväg"

 

Plötsligt befann  jag mej i hennes rum..el rättare sagt såg de från ovan,,.som om jag satt på taket, i rummet. !! hih

 

Jag vet att de låter Helgalet!!

 

Tyvärr finns de inga bra ord att beskriva de som händer när jag "förflyttar" mej..

  

Fick syn på en liten  flicka som satt vid Isabelles säng kant. Flickan grät..

 

under hela tiden, jag var där, så berättar jag om allt jag såg .. Isabelle blev mer o mer ivrig " jag har hört henne, jag har hört henne!" ropade hon

 

Ser då i samma ögonblick att en kvinna ställer sej vid mannens sida.. "de e mamman" fick jag till mej.

 

 De ville hämta hem deras dotter..På något sätt hade hon kommit på villo spår efter hennes bortgång..

 

De behövde hjälp tillbaka till Ljuset.

 

Vi bestämde att Isabelle skulle komma  hem till mej i stället..

Ett par dagar senare satt vi i mitt kök..

 

Jag fick åter kontakt med mannen , kvinnan o flickan.. Fick starka känslor, bilder ,att flickan gått bort i sjukdom.. Hon satt med ett  vitt nattlinne , mellan blont hår o  hon hade tårfyllda ögon ..

 

 Jag tände lite ljus o försökte hjälpa dem till Ljuset.. Men för ovanlighetens skull så var de kämpigt.. de splittrades , de blev svårt att föra dem över, tillsammans..

 

jag bad Isabelle om  hjälp, "ta mina händer" sa jag, 

 

vi stod o höll hårt i varandras händer, vi blundade och starka känslor ,energier nådde oss. 

Mannen kommer fram  och utan att jag sa något så, utbrast Isabelle, jag ser honom!

 

Sen hjälptes vi åt att få över hela familjen.. o vi båda såg att de gick  in  i Ljuset...

 

Vi öppnade våra ögon  o satte oss  ner på varsin stol och  pustade ut..

"Vi klara det"! ,sa  vi o enades i  en varm kram!  

 

 

Jag renade Isabelle innan hon åkte hemåt o sände med henne rökelser ,att rena  rummet/hennes hem med ..

 

 

dagen efter ringde hon "cajsa jag har sovit som en stock! o hela rummet ,hemmet känns  så  Ro fyllt!

De orden gav  mej värme  & ro i hela  Mitt hjärta  

     

Av cajsa jussila - 6 april 2010 12:19

Hej kära Ni..Sovit gott??

DEt har Inte jag!... vaknade av värsta Yrseln!  kunde knappt ta mej till Toa..! hela rummet gungade o jag  var övertygad om att jag   skulle svimma!!

Men de var bara att bita i hop o hålla sej längs väggen.. Väcka Dimi  hjälpa henne till skolan.. fast hon  fick själv gå dit idag..benen bar  ej..

Vi bor granne med hennes skola.. så jag ser den,från mitt fönster.. 

 

hon fick ta med hennes mobil så jag hade henne i luren under "hela färden" o vi vinkade till varann ..  

Det tar ca 2 min att gå till skolan.. sköönt...

 

Sen  slängde jag mej i soffan för att vila..  Men Telefonen ringde i ett, och till sist, så jag svarade jag... HALLOO!!

 

Det var min vän Christine..såg då att jag missat flera andra samtal..  

I min vardag så ringer det från morron till kväll.. i både mobil & hemlur..!  

 

  Man kan nog ej riktigt föreställa se j det..förutom  min  familj o mina vänner..

De e ju vana att de blir avbrutna, av att den andra luren  ringer

 

 "vänta lite ska bara svara den andra " så e de jämt.. !! hi

 

Just nu vid detta inlägg har det ringt 1 gång o fått 2 sms!!

 

En dag bestämde jag mej för att  "räkna alla samtal o sms" .. resultatet blev..12 samtal & 22  sms!   !! ihi  Då och då råkar jag ju ut för "lugna dagar"

 

 Men jag tror att personer har förståelse, att de kan ta ett par timmar innan jag svara på deras sms..

 

 Har heller  ingen möjlighet att lyfta lurten varje gång.,. kollar vem som ring el skickat sms , försöker "memorera " så  när tid finns,  kan  jag ringa upp..

 

Tänkte sätta in några nya bilder från helgen...

Min Brors dotter Felle har tagit bilderna .. Hon e Jätte duktig!!

  

Bilderna:1. Dimi & Minilini (Alva).. 2.Jag Christine Eve & Minilini 

 3.Jag& dimi

        

   

Nu har de skickats 2 nya sms..har mobilen liggandes här intill.!

Ser att det är två av mina finaste vänner.. Christine & Kerstin..

Ska gå o tappa upp ett varmt bad.. kanske kan det dämpa min  yrsel...Ligga där o bara slappna av..  svara  på ett o annat sms/samtal  puss o Önskar  er  Alla en Fin dag !

Ovido - Quiz & Flashcards