cajsadiva

Direktlänk till inlägg 9 april 2010

Anden i Glaset II

Av cajsa jussila - 9 april 2010 16:42

Under flera  kvällar satt jag med gamla och  nya deltagare o spelade "anden i glaset"..

 

ANDEN fortsatte att tända lampor , jag spottade  och skrek i glaset "kom igen  då" !

Glaset for runt pappret, i så hög hastighet att det var helt omöjligt att hänga med ..o omöjligt att ha fingret på!

 

 Alla satt med häpnad.. Jag fick en  "kick" o kände att jag hade makt o kunde styra..

 

Men  en  kväll, hände något som fick mej att stanna upp!.. ,vi hade spelat o plockat undan "satt en duk över pappret,som vanligt"  mina  vänner  gick hemåt,  jag   lade mej och tittade på tv..

då hörde jag en "röst i huvudet" som sa " jag kommer kl12 i natt".. äch tänkte jag o slog bort de, och  fortsatte med mitt tv-tittande..

Plötsligt vaknar jag av att någon kommer in huset!

..hör hur dörren öppnas o hur någon kliver in i vårat hus! Med tunga steg går någon in i  Köket-- jag sätter mej upp i sängen o stirrar ut mot hallen...


 kökslådorna och köks skåpen  öppnas o stängs, med enroma krafter!

 

"varför e de ingen som gör nåt" tänker jag o sitter förstelnad kvar både min  pappa o bror låg och sov,

 

"VARFÖR ÄR DET INGEN SOM HÖR?"

 

börjar känna mej desperat!

 

Då tystnar allt,det blir knäppt tyst.. endast mina tunga andetag hörs och  jag sätter täcket mot munnen för att dämpa ljudet...

 

sitter i sängen o skakar,livrädd att någon ska komma in i mitt rum!


Sitter kvar en  stund, sen reser jag mej upp o börjar gå mot köket.. går förbi min  pappas sovrum, som  ligger mitt emot mitt.. han sover  lungt.

Går in i köket, tänder lampan ,ser att allt e ostört o fint .

känner mej helt konstig o fattar ingenting.. "jag vet att jag hörde allt ""något hände här" .säger jag till mej själv..

Tar en  sista titt, o precis  när jag vänder mej om  ,så stannar min blick på köksklockan ,den står på 12!!

 

 mina  tankar går direkt till rösten  jag   tidigare  hört på kvällen.. "något kommer hända kl 12"... Fick kalla kårar ..!

 

Dagen efter var jag så trött och orklös- sov knappt den natten.

Umgicks med vänner ,men de blev inget spelande,den kvällen..

Gick o lade mej tidigt för att orka med en skoldag ,gick på gymnasiet..

Sov gott tills jag  vaknade av en oerhörd smärta! Försökte röra mej ,men de gick inte.. något låg över mej!!

 

Vred huvudet lite snett bakåt och såg hur en "svart skepnad" tryckte ner mej i sängen.. Fick mer och mer svårt att andas, och paniken inom mej växte!!

 

"Detta är inte sant ,jag drömmer  bara, jag drömmer"försökte jag intala mej ...

  

MEN DET VAR INGEN DRÖM!!

 

Gång på gång försökte jag röra mej o till slut lyckades jag få loss min högra arm!

 min säng stod mot väggen, så jag  knöt min  hand och började slå den hårt mot den!


Slagen hördes högt , slog hårdare och hårdare medans den "svarta skepnaden" blev allt tyngre.. kunde knappt få luft, kippade efter andan ,samtidigt som jag fortsatte att slå handen mot väggen,samtidigt som jag skrek allt jag kunde,

 

"PAPPA, VAKNA !! HJÄLP MEJ!! PAPPA!!!"

 

 men ingen vaknade, och ingen kom.

 

Återigen  så blev de plötsligt helt tyst och den  "svarta skepnaden" försvann..

kände stark smärta i armen ,handen.. Reste mej upp o gick in till min pappas sovrum..han sov så rofullt..

Jag föll ner  på golvet o brast i gråt,  "varför vakna du inte pappa? ,va  är det som händer?" viskade jag om och om igen..


Jag skakade och grät och   upprepade orden "här inne är de inget som  kommer åt mej" ..  somnade  till sist utmattad ,där på golvet..


Fortsättning följer/sista delen..

 
 
Ingen bild

Christine

9 april 2010 19:31

Jösses Cajsa... dina ord kändes nästan som man va där. Höll andan när jag läste haha. sista delen ska du skriva.... när du vill haha men gärna igår :P

Kram till världens bästaste...

 
Ingen bild

Fia

9 april 2010 19:34

Du kan ju inte bara sluta så,
sitter här och känner hur jag börjar frysa och rysa, Vill ha mer... NU
snälla fortsätt

 
Felicia

Felicia

9 april 2010 21:52

SHiet! Gud va hemskt DDD:! Fyfan!
Väntar på del tre!

http://msfelicious.blogg.se

 
Ingen bild

sandra

9 april 2010 21:55

Ser fram emot tredje delen ;)

 
Ingen bild

veronica

10 april 2010 00:09

gahhh jag vill veta fortsättningen nu, fan cajsa du borde börja skriva böcker, du har verkligen talang !

 
Karin Hack

Karin Hack

10 april 2010 14:22

Som sagt, bara säg till om du ska ha en diktafon...

http://karinebba.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards