cajsadiva

Alla inlägg den 10 april 2010

Av cajsa jussila - 10 april 2010 14:07

Vaknade till , såg på klockan, 04.10..

'reste mej upp, gick in o lade mej i min säng,somnade om.. 

 

'Vaknade åter vid 09 tiden..var alldeles för orklös för att ta mej till skolan..  jag var ensam  hemma..

 

Tog en varm skön dusch o försökte släppa allt det hemska som hänt under natten.. men  smärtan o värken i min hand gjorde mej påmind..

 

Letade upp ett bandage o lindade  den runt min hand..'

Stod inne på toaletten.. gjorde mej i ordning ,gick ut o stängde dörren efter mej.

.

Bredde en  smörgås  o skulle hämta en tidnig att läsa från mitt rum..gick  förbi toalett dörren, men stannade plötsligt till..

 

 Dörren ,som jag stängt, stod nu vid öppen!!

 

 "stängde jag inte dörren"? frågade jag mej själv.

 

Kände direkt att "något inte stämde".. stängde till den igen o kände efter , att den verkligen  var stängd.

 

 gick därefter ut i köket .. ställde mej mitt på golvet o ropade ut " Är du här"??

 

"var det Du som öppnade dörren"? inte ett ljud hördes..

 

Tog ett  par snabba steg ut i hallen ,spände blicken på toalett dörren..

 den var stängd..

 

kände att någon iaktog mej,vände mej snabbt om.. ingen där..

gick tillbax till köket..

 

"kan du öppna dörren"? ropade jag högt..

 

Smög mej fram o blickade ut mot dörren..

 

Nu stod den Vidöppen, igen!!

 

"lämna mej i fred "! skrek jag o stängde till dörren med en rejäl smäll..

 

sprang in på mitt rum klädde på mej , sen  ut genom hallen o till min fasa står Toalett dörren ännu en gång Helt öppen!!

 

hela jag började att skaka o  jag "frös fast" där jag stod.. "Måste ta mej ut " tänkte jag o fokuserade min blick mot ytter dörren..

 

Sen tog jag alla mina krafter ,sprang mot dörren ,smällde upp och kastade mej ut.

 

Vände mej om o såg dörren smälla igen!

 

Återvände hem på eftermidda, jag smög in i vardagsrummet, plockade ut bibeln från  bokhyllan..

lade den på mitt natt duksbord..hoppades att den skulle  ge mej beskydd..

 

Kvällen kom o jag gick till sängs, somnade  lugnt , men vaknade i panik igen!

 

Ännu en natt väcktes jag av en enorm smärta mot hela kroppen, "den svarta skepnaden, Anden" var tillbax!!

 

Han började skrika , med den ondaste röst jag någonsin hört.. 

 

" du ska aldrig mer spela"!

 

han skrek orden om och om igen.. " DU SKA ALDRIG MER SPELA!"

 

Jag  svarade att "jag lovar,att aldrig mer spela"

 

sen skrek jag efter hjälp.. Men även denna natt var de ingen som hörde, ingen  som kom..

 

Dagen efter var det helg så pappa var hemma, jag beslöt mej för att berätta  allt för honom..

 

"vi måste bränna pappret" utbrast han .

 

Han fick pappret o gick ut o eldade upp det.. "det är kanske redan försent", sa han. 

 

Jag hade hamnat i en Mardröm!

 

Samma eftermiddag kom några av min   pappas vänner på besök,  vi samlades i köket o pappa bad min bror gå ner i källaren och sätta  in ved i bastu spisen .

 

Min  bror hade ingen lust till det och pappa blev irriterad o de började små tjafsa om det.. "Du är så förbaskat lat" skrek min pappa, till min  bror.

 

Då plötsligt, hördes det en rejäl smäll från  källaren, vi alla stannade upp o stirrade, chockade på varandra, sen sprang vi alla ner, och där nere ,precis utanför bastu dörren, låg en hel massa ved pinnar utsprida!!

 

De där ved pinnarna låg i ett rum intill tvätt stugan .. Så hur kan de ha hamnat där!?

 

jag och pappa tittade på varandra, vi visste precis "vem" som skapat denna kaos.

 

Gästerna åkte hemåt o jag öppnade bibeln, började läsa högt ur några stycken,

 

 och bad Gud om hjälp och beskydd..

 

Ännu en  dag gick mot sitt slut.. de var dax att sova..

Jag var helt utmattad av allt jag fått uppleva..Skulle lägga mej i min  säng.. då kom pappa fram till mej " du kan sova inne hos mej i natt, så du får sova ut"

 

Han hade en dubbel säng,så jag bäddade ner mej på den ena sidan. 

 

Somnade direkt, men vaknade av att min pappa låg tvärs över mej ,han viftade med hans armar och skrek

 

 "  SLÄPP HENNE ,LÅT HENNE VARA!!"

 

jag skrek o for upp ur sängen.. pappa försökte lugnade mej och sa, "jag såg det, det var något ,som tog tag i dej"!

 

 pappa  hade "planerat" att se om något hände mej ,när jag sov.

 

 Efter att jag somnat, så hade han  hämtat en stol, ställt den vid sängen o satt sej där, för att se om någon Ande kom!

 

Denna händelse blev en stor chock för honom.

Och jag fick bekräftelse på att jag inte var galen,

en lättnadskänsla välde över mig.  

  

Dagen efter , åkte jag till min mamma som bodde i Gävle.

Jag kunde inte stanna kvar hemma.

 

Pappa fick ta hem en präst som välsignade huset.

Tyvärr så hjälpte det inte, huset förblev Hemsökt.

 

Jag stannade kvar i Gävle,och fick äntligen uppleva Ro igen..

 

Anden kom aldrig mer o besvärade mej..  Jag hade ju lovat honom  att aldrig mer spela "anden i Glaset"

 

Det är ett Löfte jag ALLTID kommer att hålla!!'

 

Andlighet ska komma av KÄRLEK  

 

Så Kära Du, ett litet välmenat råd ifrån Mej, "spela Inte Anden i glaset"

Här är en bild på mej , som togs under denna hemska period i mitt liv..

     

Skapa flashcards