cajsadiva

Alla inlägg den 14 april 2010

Av cajsa jussila - 14 april 2010 18:00

Plockat ihop lite bilder på  några ,av de personer som jag Älskar så, och som förgyller mitt Liv!   

 

Mina Härliga kusiner Sussie & Monique!! Sussie träffar jag ofta, vi bor i samma stad.. Monique bor i Stockholm, vi rings ofta o hon finns alltid i mitt Hjärta   Ni är så värdefulla för mej   

 

  

   Min söta spralliga kusin Jeje.. Hon e bara såå goooo .. pusssss vi ses ofta o står varann nära.. pusss

Vi e alla kusiner..Charlie & Johan,brödrar till Jeje...å så Monique och jag.. Ni e såå underbara.. !     

 

   

Världens Bästa & Gladaste Moster Bibban!!  

Vi ses väldigt ofta,  Hon är en Glädje spridare  ..    

(mamma till Charlie,johan och Jeje,, har 2 söner till)

 

  

Mina Hjärte vänner Christine & Sanne...  

Sanne pluggar i Kristianstad.. Vi ses alldeles för sällan!! Tur att de finns sms o mail !! hi

Miss You....  pussss  

 

   Mange....  Arek.......  Sussie.......  

 

Vi har jämt så kul ihop!!  

 

Detta var ett litet Ax plock.. "det kommer mera" hi

Av cajsa jussila - 14 april 2010 16:28

Christine

 

Februari  2007...  kl: 08:00 samlig i en av konferans rummen på rehab Orup. Jag kommer dit med spända förväntningar och tränings kläder..

 

Möts av nya ansikten och vi välkomnas av en sjukgymnast,  vi sitter alla vid ett bord. Mitt emot mig sitter en mörk tjej, presenterar sig som Christine...

 

  

Fyra veckor fram över tränar, badar    o umgås vi.

 

Vi är båda där pga sjukdom o märker snabbt att vi har samma värderingar o mål i livet. 


Där bland, svett, tårar, skratt o träningspass,

fann jag Min vän!   

 

Christine har en utstrålning o ett varmt hjärta som vi alla Älskar,

hon är outstanding !   Vi har förbaskat kul varje gång vi träffas, så mycket skratt o så mycket vin.. shiiihoo  

fast mest skratt , kramar o kärlek...  förståss !   

 

  

  

Släpper loss till Lasse Stefanz  !!!   hihihi

 

 Tack för att du finns, älskar Dig min Vän   

Av cajsa jussila - 14 april 2010 11:56

 

 

Min  familj..   

 

 

Min Bror Rainer,jurist, pappa viljo,målare,Fru Tuija,Kalixtele24, jag och Lillebror Ville,jobbar som data support..

 

Pappa med fam bor i Haparanda..vi ses minst en gång om året!

Ville o pappa brukar ta flyget el bilen,komma  ner på "en kopp kaffe o bada bastu " haha   

 

Jag och Tuija ringer varandra ett par gånger i veckan, o skulle de gå ett par dagar utan vi hörts,ja då ringer hon och undrar om något hänt! hih  " e pengarna slut ,så du ej har råd att ringa" ? brukar hon fråga!! hih            

Eve,mitt Gudbarn och Tuija min så kära vän,el du e väl  egentligen min "Styvmamma" hahah... Ni är så fina!!

Till midsommar ses vi igen!   Längtar..

 

Pappa Tuija o Ville e världens Bästa!

 

Finns alltid där , med öppna  armar o hjärtan     

 

    

 Lillebrosan Ville och jag midsommar 09..en å annan snaps har nog åkt i strupen här!    hih

 

 

Min bror Raine är  inte den "socialaste" men den  smartaste i familjen!! hi

 

Han gick ut me de högsta betyg man kan få,när han blev Jurist..

Han älskar Lagboken och Dans!! en jäkel på att dansa måste jag ju tillägga! hi  och då e han super social!! haha   

 

Han är gift med hans ungdoms kärlek Bitte!! De har tre döttrar.

Nyligen har de  blivit Moffa & mommo,  till en underbar liten flicka  Alva,"minilini"

Bitte,Ekonomikonsult ,Felle,studerande gymnasiet, Sandra studerande,undersköt.  och Eve mammaledig,  Grundaren till Tjej jouren .

 

Bitte har varit med i våran familj sen hon var 14 år, En o oändligt massa år! hi Hon är en Klippa som  fixar allt    .. Hon ordnar middagar,o en massa roliga fester! Dans kvällarna  i deras hem är väldigt populära..!  

 

Då är det alltid Härliga människor o bra musik,  och alla släpper loss på deras dans golv! hi

        

         Syster och Bror..... Bitte & Magnus...........

 

Jag och Magnus levde ihop i över 10 år och fick fina barn tillsammans. Vi har  haft  en fin vänskap , i många år.

 

Sist men inte minst.. Min Fantastiska Mamma!  

 

 Hon heter Lillemor, arbetar på Migrationsverket..

          

Mia Törnblom,ja ni ser rätt,de e hon:)) Hon är Gift med min fina kusin Micke.. Mamma och Bitte

 

Mamma är min Högra hand, Helt underbar o alltid så Moderlig.. 

                                                          

 

  

4 Generationer....Rainer Mamma Alva & Eve..  

 

    Tack för att ni e Min härliga familj!    

 

                  ÄLSKAR  ER          

Av cajsa jussila - 14 april 2010 09:00

 

 

En kväll fick jag ett samtal, det var min Mediala vän, från Norr.

 

"kan du se vem som bankar här hemma? frågade hon..

 

Jag fick då syn på en Svart Ängel!

 

Han var vacker med långt svart lockigt hår, och med Stora Svarta Vingar...

 

Hade aldrig sett något liknande, jag blev förstummad!

 

"Det är en Svart Ängel", sa jag till min vän, han kommer med en förvarning om att någon ska gå över på , den andra sidan,fortsatte jag.

 

Jag och vännen, satt i varsin ända av landet, förstummade!

 

"Det gäller säkert min  Morbror,som ligger svårt sjuk" sa hon,med låg röst..

Som den mediala person hon var, så förstod hon  att Ängeln inte kom  med onda avsikter, trots de sorgsna budet.

 

Jag fick kontakt med Ängeln och han  förmedlade, att om ca 1 månad skulle det ske..

 

Vi blev båda väldigt tagna av budskapet!!

 

Det var mycket obehagligt, men  vännen kände "att det var lite väntat" pga morbrorns dåliga tillstånd.

 

Vi lade på och jag kände mej inte till freds..

Mina tankar gick till henne och de budskap hon fått..

 

Veckorna gick,vi taldes ofta vid per telefon, jag och min vän..

 

En sen kväll,ringer hon, jag hör direkt på rösten att något hänt..

 

Med en sorgsen  röst meddelar hon mej  "Min vänninas son har hastigt gått bort,endast 14 år gammal"!

 

Vi sitter länge och pratar, jag ger henne mina tankar och mitt stöd.

Vi bestämmer ,att höras åter, dagen efter.

 

När vi hörs dagen därpå,så ser jag att den Svarta Ängeln är kvar!

 

Jag tror först att jag inbillar mej..

 

Men han står där tydligt framför mej och säger med en klar röst "det är inte över än"!

 

Jag och min vän  tappar andan!

 

Senare samma  kväll, sänder hon mej ett sms, "min morbror har gått bort"

 

Jag ber Änglarna sända henne ljus och kärlek..

 

Vi är så tacksamma över våra mediala förmågor,men det finns en  liten  baksida,det är när det kommer förvarningar,  om  att något tråkigt kommer att hända..

 

Dom  där förvarningarna vill man helst inte ha!

 

Men Alla Budskap,även de dåliga, kommer alltid med ljuset & kärleken!

 

Oftast får vi glädje fyllda budskap ..men Livet är inte enkelt,

Livet är Starkt, underbart,men även  smärtsamt,  Då vi mister någon  nära o kär , ett stort tomrum de lämnar..

 

Men minnena o kärleken finns alltid kvar.

 

De finns alltid , vid vår sida, vakar över oss , och sänder  oändlig Kärlek  

                      

    

Skapa flashcards