cajsadiva

Direktlänk till inlägg 21 april 2010

Kuslig sommar natt

Av cajsa jussila - 21 april 2010 12:15

 

Mio och hans vän Danny är på väg hemåt en sen sommar natt.. De hade följt några kompisar en bit .

 

På hem vägen ,går de förbi ett , rivet hus.. 

 

Mio går några steg före, han vänder sej om för att se att,  Danny är med..

 

då står Danny och viftar med  armarna i luften..

 

Mio ropar på honom.. "Danny,, Danny!!"

 

men ingen reaktion, Då går  han  och ställer sej framför honom.."vad håller du på med"? undrar Mio

  

Danny ser på Mio med en skrämd blick och ropar "Spring Mio!",

 

  "spring!" skriker Danny medans han springer allt fortare..

 

Mio springer efter,  av rädslan att ej veta vad som händer..

 

Väl hemma, så möter de kompisen Johan ,de båda försöker att lugna Danny,,som sitter i sängen, ledsen  och upprörd..

 

Plötsligt reser han sej upp o utbrister ,med skräck blicken,

 

"HAN ÄR HÄR!"

  

Mio och Johan ser på honom med förvånade blickar..

 

Då börjar Dannys röst att förändras! 

Hans röst blir mörk och språket ändras till engelska..

 

han skriker o rör sej snabbt!

 

Mio förstår att något hemskt händer, o ringer mej..

 

Jag är  inne på en pub ,med några vänner, då jag får samtalet,

 

 jag hör direkt att han är väldigt upprörd,

 

beger mej ut för att kunna höra honom bättre..

 

"Mamma de händer något med Danny" vad ska vi göra"?? Frågar Mio förtvivlat..

 

Jag hör  hur Dannys skriker med en röst så otäck!'

 

Känner en stark tung energi..

 

"detta känns  inte bra! " säger jag till mej själv..i samma sekund, ser jag en Ande man!

 

Han har  en grov röst , och  är arg o förvirrad..

 

HanVisar mej ett hus,som ligger rasat till marken,jag berättar för Mio om mannen o huset..

 

"Vi har gått förbi det i natt o Danny stannade utanför huset,och började vifta konstigt med hans händer".förklarar Mio.

  

Ni måste dra upp Dannys armar o  sen dra dem ner ,längs kroppen,uppmanar jag , o ber Mio säga högt en ramsa , som jag upprepar till honom..

 

samtidigt som  jag själv börjar "arbeta med att "separera deras energier"

 

Anden, hade gått in i Dannys kropp!!

 

Jag hör hur Mio ropar till johan ,vad de måste göra.. de hjälps åt..

 

Danny som är normal byggd kille ,får plötsligt enorma krafter..

 

För Johan och Mio blev det omöjligt svårt ,att lugna ner honom,,!!

 

"mamma de går inte !  skrek Mio, han  blev allt mer upprörd,

 

"Försök igen,ge inte upp" bad jag..

 

jag kämpade hela tiden med att försöka få kontakt med mannen, o mitt i kaoset med Danny ,så  lyckades jag!

 

Danny föll ihop, och mannen visade mej att "han ska ta katten!"..

 

"har de katt "? frågade jag snabbt.

 

Ja, svarade Mio,.

"Släpp ut den, direkt"! " han är ute efter katten  nu", varnade jag.

  

Mio letade upp katten och släppte ut den på gården.


Då såg jag, mannen gå ut genom  väggen!

 

 

Danny är lugn nu ,  sa Mio

 

Ge honom vatten,bad jag.

.

Danny gick ut i köket för att hämta vatten.. Mio och johan pustade ut, men var skakiga..

 

Jag försökte se vart mannen tog vägen...

 

 ... "Mamma han e tillbaka !!"  skrek Mio

 

Jag hörde åter igen, hur Danny skrek med den otäcka engelska  rösten..!

 

Mio och Johan gjorde ett  nytt försök med , att separera Dannys och Andens  energier o jag försökte fånga hans uppmärksamhet!

 

Han kom  emot mej , med en argsint blick,men jag stängde ner en "mur" mellan oss och  han försvann..

 

Danny somnade utmattad, men för Mio blev de ett lång sömnlös natt..

 

Dagen efter, pratades det ut , om den riktigt kusliga sommar natten!

 

 

Danny hade inget minne, av det som hänt..

 

 

Det sista han mindes var"han gick på vägen och såg plötsligt en svart svävande gestalt , komma mot honom"!

 

 

Är så glad att Mio ringde mej o att vi tillsammans kunde hjälpa Danny..

 

 

Det kallar jag "team work!"

                           Jag & Mio, min fina son   

   

 
 
Karin Hack

Karin Hack

21 april 2010 18:58

Usch, de kommer jag ihåg. Jag kom hem till Magnus och Mio berättade vad som hänt, han var helt försräckt och trodde knappt på den själv, stackars påg.

http://karinebba.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Okänd ^^

2 december 2012 15:03

Snygg Mio! <3 ;)

cajsa jussila

3 december 2012 10:17

ja han e fin Mio :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards