cajsadiva

Alla inlägg den 23 april 2010

Av cajsa jussila - 23 april 2010 10:00

 

God Morron.. Äntligen är Fredagen här.. fast jag gillar Alla dagar!

 

Denna Vecka har varit "tuff" har fått många besök o samtal.. o de har verkligen varit " tuffa samtal"... 

En  kvinna ringde o undrar om hennes man var otrogen?., en  annan undrade om hon ska lämna hennes man för hennes älskare! 

En tjej ringde o hade blivit kidnappad av hennes kille!..Únder ett par timmars hot, körde han runt med henne i  hans bil..


Tills slut sansade killen sej och släppte henne.. ..  och hon kunde  då larma polisen!


Vi hade ett långt samtal..

 

Bara en timme senare ringer en annan tjej.. "tror du att min telefon är avlyssnad är jag skuggad, av  polisen?...Hennes  man som satt i fängelse.. ..


Det är verkligen tvära kast mellan samtalen!


Men det står ju  mej närmast hjärtat ,att få hjälpa till .


.. Jag får stor hjälp mej av mina guider som vägleder o visar mej bilder..


Det hände en märklig sak för mej i går..

 

Satt och mediterade i går kväll.. o bad om ett "tecken" .. då började mitt hjärt formade hängande ljus, att gunga fram o tillbaka.. det hänger i mitt fönster ..


Samtidigt fick jag en varm rogivande känsla, från topp till tå!


Såg en Dam,som jag kände igen!! En tidigare Guide som funnits vid min sida för ca 1 år sen.. Rose,  heter hon..

 

hon bodde  i Skottland under 1800 talet o hon visade mej , att soldater satte eld på henne stuga,Roses man blev tillfångatagen.. 

 hon stod utanför stugan, med en soldats armar runt hennes..  


  Hennes nyfödda dotter låg skrikande kvar i den brinnade stugan.


Rose  slog sej fri och rusade in för att hjälpa dottern o soldaterna red därifrån..


Tragiskt nog så omkom både Rose o Flickan, i den stora branden..


Får starkt känslan av att Rose blev dömd av  folket, Att hon ansågs  vara en Häxa..


Därför straffades hennes familj.. 

 

Sist hon var här, för ca 1 år sen, så var jag "utbränd".. av alla samtal o all andlig hjälp jag gett.. " Du måste vila o få ny energi "  ,förmedlade Rose.


I samma veva hade även min kusin Monique  påpekat det.."glöm ej att rensa"!


men de gjorde jag ju så klart.. Så då kom Rose o gav  mej en riktigt Påminnelse!!


Det lustiga är, att i går pratade jag men min kusin Monique, i telefon..hon sa,"du får ej glömma att rensa bort allt de du tar in"

 

Samma kväll kommer Rose min guide, o  åter igen påminner mej!

 

Jag blev så varm i mitt hjärta av att se henne. Har aldrig varit med om att en guide kan komma  till en person, mer än 1 gång..


Men nu har jag fått tydliga bevis på att,det kan de visst göra! 


Nu har jag rensat o fyllt på med ny energi..

 

så nu kan åter    hjälpa & förmedla!


Kramar Till Er Alla.. återkommer lite senare idag..  

 

               

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards