cajsadiva

Alla inlägg den 27 april 2010

Av cajsa jussila - 27 april 2010 08:39

 

 

Hej.. Hur mår ni?

jag mår fint,njuter av mitt morron te, i vanlig ordning..  

 

Har spått och förmedlat en del i helgen,men alla vill  ju inte, att jag skriver om det ,här på bloggen..

 

 Helt förståligt.. vissa sittningar är väldigt personliga o starka.

 

Detta ni nu ska få läsa,  hände för något år sen, men sitter starkt kvar inom mej.

  

En kvinna ringde,hennes röst gav ett svagt intryck.

  

"jag heter Helena, kan man pratat med  dej om allt?" frågade hon.

 

"ja de kan  du , med hjälp av dina guider,ska  jag försöka hjälpa dej" svarade jag.

  

"Vad ska jag  göra med min man"?."kan jag få honom att ändra  på sej? , undrade hon

 

Då såg jag en guide förmedla en väldigt ondsint  man..

  

"slår han  dej?" frågade jag..

 

"det vill jag ej svara på" sa kvinnan.. Det var svar nog..

 

"Mörkt  lockigt hår, med grova  ansiktsdrag ".. förmedlade jag till henne,

 

"Det är han"  svarade  hon.

  

"Hans familj vågar inget göra, "de är rädda ".. "jag är alldeles ensam, har ingen som kan hjälpa mej",fortsatte hon..

 

under hela samtalet viskade hon..

 

 "har du försökt att fly" ? undrade jag..

  

"ja, men han hittade mej " sa hon med gråt i rösten..

 

Helena berättade att hon  varit gift med Mannen  i ett år.

 

Hon  brast i gråt " han slår mej, han är inte klok"

 

Guiden visade mej en  ljus kvinna.. jag förmedlade vad jag såg..

 

"det är hans ex fru", "han har ej pratat med henne på ett  år..

hon bor inte i samma stad"..svarade Helena.

  

"Guiderna säger att ni ska ha kontakt" ni ska nog pratas vid",fortsatte jag.

 

"nej nej, utbrast hon, "jag vill inte prata med henne"!

 

"min  man har sagt att, hon har lurat honom" !

  

strax efter var Helena,tvungen  att lägga på..

 

dagarna gick, men  en  dag så ringde hon åter!

 

"Hans fd fru har ringt mej!"  sa hon med upphetsad röst

 

"jag blev  inte förvånad.. guiden hade ju visat mannens ex fru och sagt, att de skulle ha kontakt!

  

Hon hade fått Helenas nummer, av  mannens kusin.

  

Ex frun hade levt me oro under detta år, då hon  fått veta att mannen  gift om sej.

 

  Han  hade slagit henne under flera år. ..

 

Hon hade  ett antal gånger, fått  besöka sjukhus.

 

Men till sist hade hon fått kraft nog, att lämna honom..

 

Men  tankarna, att en annan  kvinna kanske råkade ut för samma tortyr , som hon fått genom lida ,drev henne till att ta kontakt!

 

När Helena ringde o berättade om  deras samtal,..kände jag styrka i hennes röst!

 

Helena och ex frun  hade pratat länge o beslutat sej för att ses.

 

"kommer vårt möte gå bra"? frågade hon..

 

Guiden kom  fram och visade mej att de ska båda komma körande, jag berättade det för Helena.

 

 "Vi ska ses på en bensinmack, som ligger mellan våra städer"

bekräftade hon.

 

 Guiden visade mej  ,en  blå bil och sände mej en  positiv känsla.

 

"De kommer gå fint",  "guiderna vill att ni ska ses","ser en blå bil" sa jag

 

"jag har en blå bil ,cajsa!" utbrast Helena o små skrattade..

 

"ser även vatten och en båt".. fortsatte jag.. " ni ska väl ej ut och åka båt?" frågade jag,  vi båda började skratta..

 

Helena tackade så mycket för att guiderna gett henne   budskap..

 

 "De har gett mej styrka,cajsa",jag ska lämna honom".. 

 

Med den meningen ,avslutade Helena vårt samtal..

 

 jag hade bett henne  ta mitt mob nr..

 

"sänd en rad någongång, och berätta  hur du mår", bad jag..

 

Veckorna gick.. vid en  meditation kom Helena, upp i mina tankar..

 

Hennes tidigare guide kom fram ,med ett varmt leende och kärleksfull energi..

 

Det tolkade jag till " hon har det bra,hon  har lämnat honom!"

 

Så en dag, fick jag ett sms...

 

 " jag mår fint har fått hjälp,åkte båt i helgen, tänkte på dej,känner mej så fri!"

  

blev väldigt rörd och en o annan  tår ,rann ner från  min kind.

 

Helena satte ett starkt handavtryck, i mitt Hjärta,för Alltid    .

 

 

  

 

Ovido - Quiz & Flashcards