cajsadiva

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av cajsa jussila - 5 maj 2010 16:15

 

God eftermidda!!

 

Strålande dag, varit ute  en låång runda me lady....

 

Förstår inte varför mina vänner kallar henne för "Råttan"!  

 

hon e ju så söööt!!  o världens snällaste.. så fy, på er!! hi

 

Sen  har dagen gått åt att svara mail o ha sittningar ,det tar energi..

 

Men jag har ränt,runt här hemma med en rökelse o viftat, "rensat

 som tusan"!. sen var jag redo för nya samtal haha    

 

Har kollat upp mina "sommar -resor" vi tar en tripp till Norrland & Finland.. har pratat me kusin Sanna.. längtar tills vi ses..

 

och  ni , mina övriga kusiner o släkt.. Längtar efter er med!!

 

Sen tog jag en stört dykning  in i garderoben... hmm , hittade inget, som passar!   

 

 ska på dop nu på söndag.. Minilini, ska döpas,hennes namn blir Alva..men för mej e hon en riktig Minilini, se själv!   

 

  

Bedårande Mirakel..  

 

Min son Mio ska vara Gudfar!

Här på bild me hans härliga fina flickvän,Carro,.

                           Mio & Carro ett förtjusande par          

 

Dimi mådde illa efter skolan idag, så hon bäddade ner sej i soffan ...

Lady hoppade upp o gav tröst..

fast de gjorde redan tummen   !  

  

"tumme lisa"... hi

 

jag fixade en hemma gjord hamburgare till henne, slurp,  så var den uppäten.. 

 

"mår du bättre nu gumman?" undrade jag..

 

" bara lite", svarade hon  " mår nog bättre om jag får en glass  o lite godis" sa hon, med bedjande blick..

 

jag satte mej på huk, framför henne och gav henne " inte-driva-med-mamma- blicken"   hihi

 

Då kom hon  närmare, och tittade mej djupt i ögonen och sa "men mamma,du är oxå en Gottegris!!"  

 

vilket skratt det blev!,    den lilla tösabiten försöker me alla metoder, att linda mej runt fingret, å visst lyckas det då & då..hi

 

Men  inte idag!  ......

 

Dixi ringde strax efter o var ledsen..   kärlekstrubbel..

 

Hon kommer må bättre när hon e fri, då kan hjärtat börja läka..

 

Dixi är inte bara vacker på utsidan, utan har ett vackert varmt hjärta,   hon kommer finna  ny kärlek & lycka i sommar..   

 

  

 

Ikväll,kommer hon nog, o får lite kärlek & kramar av  mamma                                                                                

 

Av cajsa jussila - 5 maj 2010 10:58

 

                                Engla  Kevin  &   Lian      

 

Mina fina Barnbarn,  de finns Alltid i mitt hjärta o jag saknar dem jämt.. men idag e de en riktigt stark-saknar-dag...

 

 Jag  har Alltid blivit kallad för "farmor anka" o de passar mej perfekt! hi

 

Att vara 42 år och farmor till 3 barnbarn e kanske ej vad man väntat sej..

 

men de e helt Underbart!

 

Deras kravlösa kärlek o  deras varma kramar , 

för mej är de KÄRLEK på högsta Nivå   

 

 

  

Underbara Engla tösen 6 år.. hon e så glad,framåt , när vi ses har vi det så roligt o mysigt!  

 

     

 

Engla & faster Dimi Älskar att leka ihop.. mycket trams o fnitter hihi..

Här har vi Kevin 3 ½ år, gosigt busig , men väldigt kramgo,hoppar gärna upp i famnen o kramas.  

 

 

  

  

Älskade Ungar!!  

 

  

                       Lian o kevin...Farmor ankas små gossar..     

 

 

Lilla Lian 2 år.. söt liten gotte gris.. hih  

Saknar Er så.. kom till Farmor snart..så vi får leka busa o mysa  !

 

              Älskar Er mina små Hjärtan   

 

Ovido - Quiz & Flashcards