cajsadiva

Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

God Eftermiddag

Av cajsa jussila - 5 maj 2010 16:15

 

God eftermidda!!

 

Strålande dag, varit ute  en låång runda me lady....

 

Förstår inte varför mina vänner kallar henne för "Råttan"!  

 

hon e ju så söööt!!  o världens snällaste.. så fy, på er!! hi

 

Sen  har dagen gått åt att svara mail o ha sittningar ,det tar energi..

 

Men jag har ränt,runt här hemma med en rökelse o viftat, "rensat

 som tusan"!. sen var jag redo för nya samtal haha    

 

Har kollat upp mina "sommar -resor" vi tar en tripp till Norrland & Finland.. har pratat me kusin Sanna.. längtar tills vi ses..

 

och  ni , mina övriga kusiner o släkt.. Längtar efter er med!!

 

Sen tog jag en stört dykning  in i garderoben... hmm , hittade inget, som passar!   

 

 ska på dop nu på söndag.. Minilini, ska döpas,hennes namn blir Alva..men för mej e hon en riktig Minilini, se själv!   

 

  

Bedårande Mirakel..  

 

Min son Mio ska vara Gudfar!

Här på bild me hans härliga fina flickvän,Carro,.

                           Mio & Carro ett förtjusande par          

 

Dimi mådde illa efter skolan idag, så hon bäddade ner sej i soffan ...

Lady hoppade upp o gav tröst..

fast de gjorde redan tummen   !  

  

"tumme lisa"... hi

 

jag fixade en hemma gjord hamburgare till henne, slurp,  så var den uppäten.. 

 

"mår du bättre nu gumman?" undrade jag..

 

" bara lite", svarade hon  " mår nog bättre om jag får en glass  o lite godis" sa hon, med bedjande blick..

 

jag satte mej på huk, framför henne och gav henne " inte-driva-med-mamma- blicken"   hihi

 

Då kom hon  närmare, och tittade mej djupt i ögonen och sa "men mamma,du är oxå en Gottegris!!"  

 

vilket skratt det blev!,    den lilla tösabiten försöker me alla metoder, att linda mej runt fingret, å visst lyckas det då & då..hi

 

Men  inte idag!  ......

 

Dixi ringde strax efter o var ledsen..   kärlekstrubbel..

 

Hon kommer må bättre när hon e fri, då kan hjärtat börja läka..

 

Dixi är inte bara vacker på utsidan, utan har ett vackert varmt hjärta,   hon kommer finna  ny kärlek & lycka i sommar..   

 

  

 

Ikväll,kommer hon nog, o får lite kärlek & kramar av  mamma                                                                                

 

 
 
Ingen bild

Kicki

5 maj 2010 19:16

goe, unika och underbara Cajsa,
först och främst- vad snygg du är :-) en sån skönhet och vilken underbar familj du har omkring dig.
Jag skulle bara börja läsa lite grann på bloggen, men se nu har jag redan läst allt...det var såå spännande och kul.
Du är en helt fantastisk människa och det är så härligt att se vilken livsengergi och glädje du har. Min strävan ska bli att hitta samma harmoni och kärlek till mina medmänniskor som du har, vilket vill säga att du är min stora förebild :-) ska följa din blogg med glädje och spänning.
Ha en underbar kväll med dina nära och kära.
Krmar i lass- Kicki i Höör P.S supertack för informationen från mina gudier, mår helt perfekt, lugn och harmonisk och trygg...detsamma gäller min man :-)

 
Karin Hack

Karin Hack

6 maj 2010 09:24

God morgon min underbara Cajsa.
Se, där ser du, de är så många som följer din blogg, pga din andliga förmåga, de e fler än du tror som följer den just pga av de. Fortsätt, mer mer mer.. I förrgår natt snackade jag med mina guider och sa till dom, -Säg till Cajsa att hon måste säga till 'dom' som stökar runt hos oss på nätterna luganr ner sig.. Meddelade dom dig? hihi.
Inatt dock har jag sovit lugnt och fridfull.
Hade varit kul att veta om dom förmedlar de jag säger till dom till dig.
Pussar i överflöd kära du.
(Fler, mycket fler andligheter gumman).

http://karinebba.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards