cajsadiva

Alla inlägg den 7 maj 2010

Av cajsa jussila - 7 maj 2010 12:03


 

Gårdagen torsdag var så fin, strålande sol, trots lite vind så tillbringade jag och lady flera timmar ute..

 

Säkert har ni sett mina Vår bilder,från i går!   

 

På eftermiddan kom Arek, körandes med hans  Mc..

  

Dimi slängde på sej hennes "skinn-paj" o hoppade upp på pallen.. Ja , Lady med!  hi

 

Sén blev de samling i soffan.. Lady e så förtjust i Arek, lämnar honom inte en minut, ska sitta på honom  o kela  hela tiden!

 

Så det var ju väntat, att även  hon  skulle hoppa upp på mc pallen ! hi

  Dimi tog några bilder , på kärleks kranka Lady   in action! hi

 

   

                      Tittar varandra djup i ögonen    

" Grr..Rör inte min Kille!" ...

  

                                   mysiga stunder

  

                              PUSS PUSS     

 

 

            Så visst känner jag mej allt lite  Brädad!!


                                  hih    hih

 

 

   

 

Av cajsa jussila - 7 maj 2010 09:50

 

idag e det Fredag,,o blåsigt värre!   

 

Hade på mej både mössa & vantar, på morron promenaden..

 

Väl hemma så avnjöt jag av Te, me citron skivor i..och 2 fullkorns mackor med sallad, skinka o tomater... gott! hi

 

Denna morron vill jag Tacka  Er, mina fina Läsare för era Såå underbara Kommentarer!!

 

Christine,  Isabelle,Sofia, Sari,  Karin, Kicki från Höör, kerstin, Sebbe, Anders,Pia,  Eileen.. hmm vilka har jag glömt?   

 

Förlåt,  jag är medveten om att jag tyvärr, missat någon/några.

 

Jag vill bara att ni ska veta, att NI ALLA, som skickat kommentarer här på min blogg, att det ger mej så god energi, Ni e min Energikälla !

 

Passar på att svara på Kickis fråga.. "om alla har det"? förmågan..

 

Absolut det, är som att sjunga.. vissa sjunger jätte fiint o andra lite mindre fint hih    

 

Men  övning ger färdighet!

 

När jag började så , var meditationen mitt verktyg.. En stund varje dag, avsatte jag till det.

 

Ibörjan var de svårt, att andas rätt , finna  balans o ro.. 

 

Men efter flera timmars övning, så satt det plötsligt bara där!

 

Man lär sej att finna " den rätta vägen"...i meditationen..  de som känns rätt för just mej /dej..

 

Healing kom jag i kontakt med några år senare, blev nyfiken  o ville testa!..

 

jag övade varje dag..kände att "det fanns där, någonstans inom  mej",men det var svår att finna  öppningen..

 

Lade ner flera timmar, dagar, veckor och månader... höll nästan på att ge upp..

 

 Så en dag.. Kom  jag i kontakt med en kvinna som hade hållt på med healing i många år,

 

" Du ska be din helaing guide att hjälpa dej" sa hon

 

"Vadå healing guide,finns det sådana"? tänkte jag

 

"Ok, jag gör ett försök",sa jag till mej själv.

 

Jag blundade .....

 

"jag ber dej min helaing guide att träda fram o hjälpa mej.."

 

Inget hände,så jag upprepade den frasen ett par gånger..

 

och mitt i min bedjan så, kände jag plötsligt en enorm värme komma strålande emot mej!

 

En äldre indian man kom o ställde sej intill mej, jag blev så överväldigad.. 

 

Hans fjädrar var så vackra o han stod som i en solnedgång, ett vackert  skimrande sken lystes upp..

 

 hela han gav ett sådan  övermäktig känsla! 

 

jag vågade  knappt andas!..

 

 Var rädd att han skulle försvinna..

 

Men han stod kvar o jag lyckades ge healing, till min vän, men  dock med  något skakiga ben, hi

 

Sen dess, så har jag och min healing guide "samarbetat fint" ,hi

  

Jag har stor respekt för honom  ,det är Han som vägleder mej under varje healing.

 

Han har funnits vid min sida under många år och jag känner ett starkt band till honom..  

 

Så ge inte upp ,kära Ni som vill börja med Healing..be Er Healing Guide att träda fram..

 

 Vi har Alla varsin Guide..    Lycka till!

Skapa flashcards