cajsadiva

Alla inlägg den 16 maj 2010

Av cajsa jussila - 16 maj 2010 13:56

 

 

Christine, är en väldigt nära vän till mej..

 

Hon har sen ett tag tillbax kännt energi i hennes hem..

 

"jag tror att det är min  pappa" har hon  påpekat ett antal gånger..

 

jag har lovat henne att kolla upp det..

 

Så jag tog mej med hjälp av  tankens kraft, till hennes hem.

 

vid trappan till ovanvåningen,stod hennes pappa..

 

strax bakom honom stod en gammal dam...

 

"farmor" hörde jag en röst säga..

 

Pappan visade mej ,ett nyckel skåp.

 

jag berättade för Christine vad jag såg..

 

Hon sa att hon förstod varför han visat mej det..

 

"Jag lägger jämt mina nycklar på trappan,men  tänker alltid att

 

jag borde hänga dom i nyckelsåpet" säger hon med en  glad röst..

 

Pappan förmedlar om en födelsedag,  som de firat tillsammans och haft det så trevligt..

 

Han säger vinter månad..

 

"pappa fyllde år i december,  vi firade hans 50 års dag,det var en så fin  dag, för oss alla..

 

"han vill att du ska minnas den dagen, det var en Lyckans dag" förmedlar jag..

 

Han  sa att han hade en dålig sida i hans liv, som han kämpade med..

 

Han visar sej,för mej stilig och full med liv..

 

ett par sekunder senare visar han mej bilden av honom, sittandes i soffan utbränd och berusad..

 

"Drack han mycket?" frågar jag..

 

"pappa var periodare" svarar Christine..

 

Strax efter känner jag att de blir svårt att andas,"rök hosta" får jag upp..

 

Jag börjar hosta och berättar för Christine vad jag känner,,

 

"han var stor rökare" säger hon...

 

Sen händer något märkligt, jag får känslan av att jag sitter i en bil o plötsligt kör jag av vägen!

 

Det smäller till , och jag får enorm smärta över rygg och nacke!

 

"hör ljudet av ett klick, o känner att Christines pappa, vid det ögonblicket gick över"

 

Hon  ger mej bekräftelse på att de gått till så..

 

Att pappan en september kväll ,kört av vägen..

 

han sänder mycket kärlek och glädje ,ber henne åter att minnas födelsedagen..

 

Jag hör hur sorgen och glädjen far runt i henne..

 

En sorg och saknad över att pappan lämnat henne alldeles för tidigt..

 

Men  även glädjen över att han tagit kontakt o att hon  fått bekräftelse på de hon kännt.

 

Att han finns vid hennes sida , för Alltid .. 


  

Christine en sann Underbar Vän..

Skapa flashcards