cajsadiva

Alla inlägg den 20 maj 2010

Av cajsa jussila - 20 maj 2010 19:29

 

Utmattad e det rätta ordet ,  över mitt tillstånd   ..

  

Efter att par timmar ute , så kom vi hem, jag och Dimi...

 

Kände ganska snabbt en tung energi komma över mej...

 

Började med middan o såg i ögonvrån "Lena" svepa förbi..

 

Jag gick efter o försökte "fånga upp henne" men tyvärr lyckades jag inte..

 

Hon ville Inte ha kontakt...

 

utan höll sej på avstånd.. Men höll nog allt koll på mej ändå.. hi

 

Efter disken tog jag några samtal , då kände jag starkt hennes energi bakom mej..

 

JAG FICK ENORM GÅSHUD..

 

Slängde  snabbt på luren för att, Ta kontakt.. hon kom, men stod bara log mot mej..

 

Hennes hår är mellan  mörkt, till axlarna,

  

hon bär en rutig längre skjorta/klänning...

 

Får känslan att hon gått bort på 80-talet..

 

"jag bara måste få över henne, hon tar all min energi"..

 

sa jag till min vän, Marie som tittade upp efter jobbet..

 

Finns det någon av er läsare som  har hästar?

 

Fick en bild av hästar.. det är den enda bild hon sänt mej..

 

Det tolkar jag till att, det finns  hästar runt den  person, hon vill ha kontakt med..

 

jag har verkligen funderat om jag pratat med någon i veckan,som haft /har hästar!

 

Har en känsla att hon ej kommer att låta mej sova i natt.. hmmm..

 

jag måste helt enkelt sätta mej ner o meditera.. o be mina gudier om hjälp...

"fortsättning följer"........

 ....................varma kvälls kramar till Er...........................

                                           

Av cajsa jussila - 20 maj 2010 13:04

Ett tillägg...

 

Angående själen "helena/lena", så känns de tydligt att hon vill komma till tals..

 

men jag kan ej nå henne när hon ej ger mej vägledning, vem jag ska kontakta..

 

Därför frågar jag Er läsare.,,.

 

kanske kommer ni ihåg,budskap/bilder jag fått innan o bara kände starkt att det var till Er , om Er,som läser min blogg..

 

 

Fick 3 budskap.. till 3 olika personer..

 

Jag skrev ut de jag fått upp här på min blogg..

 

det fantastiska var , att 3 personer hörde av sej, utav er läsare..!

 

de kände att "budskapet"  stämde så bra på dom!

 

Så kanske är det någon av er, som "vet vem hon är"...

 

Är inte hundra på hennes namn.. men de lät åt det hållet.. mjukt utal..

 

Jag återkommer så klart, om jag får kontakt med henne..

 

Hon lär nog inte släppa mej nu, förens jag fått tag på den hon vill "förmedla till" hi

 

Ska ut och köpa vetemjöl nu..Mio kommer på Lunch..det blir hans favorit rätt.-

 

      "MAMMAS PANNKAKOR, MED GLASS O HALLON SYLT"  

 

                      Kram & kärlek till  Er Alla!       

Av cajsa jussila - 20 maj 2010 08:43

 

God morron!..

 

 

Idag är det Torsdag..  vecko dagarna försvinner ,för snabbt ,tiden överhuvud taget.. den skrämmer mej lite..

 

Därför e de så viktigt att vi Lever och njuter i Nuet!   

 

 

Jag har börjat fundera lite över min Blogg.. vad ska jag fylla den  med?

 

 

Ska jag blanda med Andliga Upplevelser + min vardag..?

 

vad tycker Ni?

 

 

När jag skriver om min vardag så känns de som att jag bara delar med mej av en ,liten procent...

 

Det händer så mycket varje dag och jag möter  så många  personer..

  

"både live o via tele"...

 

Jag känner mej faktiskt som Carrie.. i Sex and The City!!

 

ihi..hennes vänninors liv e minst sagt händelserika hi

 

Mina vänner har verkligen  oxå väldigt händelserika liv!..

 

Det händer saker som e så  otroliga ,men jag kan  ju bara inte skriva om det.. "blotta ut dom"..

 

"fast de hade blivit härliga storys,kan jag lova" hahah..

 

Därför är det så svårt att "plocka ut det man kan skriva om"..

 

Tänkte skriva om min gårdag.. (se om de intresserar hi )

  

Kanske e det bättre att jag håller mej till det Andliga hi..?

 

Fast gårdagen var full av "andlighet,då jag hade följe av en Ande tjej,hela dagen..

 

Det började med att jag  vaknade vid 02 tiden, natten till torsdag, av att en tjej från Andra sidan, väckte mej..

 

Hon bara stod där vid sängkanten o tittade på mej..

 

jag vände mej om och slängde täcket över huvudet, som jag jämt brukar göra när jag vill sova vidare! hi

 

Tänkte att ,"om jag nonchalerar henne, så låter hon mej vara"..

 

Jag somnade om... men  blev åter igen väckt ..

  

Tog en titt på klockan.. strax efter 04.. gääsp..

 

Hon tittade åter på mej , men  sade inget o jag drog återigen täcket över huvudet!

 

Klockan  ringde 07.. då var  det,dax och gå upp!

 

Dimi lämnades på skolan o jag morron röjde här hemma..

 

Min vän Marie ringde , vi pratade en liten stund..  

 

satte på te vatten, gick till sovrummet för att bädda... då såg jag ande tjejen svepa förbi..

 

 

jag satte mej på sängen o "tog kontakt".. " vem är du?" undrade jag..

 

fick inget svar, hon bara log och sände varm energi..

 

Jag började äta lite frukost o fick ett nytt samtal.. det var min Vän Christine.

 

Vi avslutade ganska så snabbt, skulle ha en sittning, strax efter..

 

Tjejen som bokat tid ringde , jag kollade för henne o ande tjejen svepte förbi ett par gånger..

 

"måste ta kontakt igen" , tänkte jag.

 

Trodde först att de var menat till den tjej jag hade sittningen för, men ande tjejen drog sej undan hela tiden..

 

Det tolkade jag till, att hon var inte här för att lämna budskap till den person jag hade i luren.. 

 

 När samtalet var över så var jag tvungen att bege mej till stan..

 

pratade med Mio ,min  son i tele på vägen..han var snuvig o hade ont i halsen.. Men var ändå ute på jobb,..  (han är målare)

 

Jag gick inom apoteket och köpte lite mediciner till honom..

 

Ringde upp honom o bad honom komma.. de gjorde han  o vi tog en fika på stan..

 

Han var hostig o trött..

 

Mio  var inbjuden till att spela gitarr och sjunga ,på hotell stensons pub i stan..Nu på fredag..

 

Det fick han  avboka igår.... Går ej att sjunga med krasslig hals..

 

Medans vi satt där på cafeet ,så dök ande-tjejen upp igen!

 

Jag hoppade till, men  vill ej visa något för Mio..

 

han är livrädd för allt som har med anligheter att göra! hi

 

Försökte nonchalera henne, men hon kom bara närmare och närmare.. 

 

 jag började frysa, och sa ,"tusan vad kallt här är"

 

"va? tycker du"? frågade Mio..

 

"mmm".. svarade jag o benen började smått att skaka..

 

Då reser han sej upp och säger, "måste jobba vidare nu" 

 

"perfekt" tänkte jag o for ut från cafeet" hih

 

  

                      Mio och jag

 

Jag hade ett snabbt möte bokat med min kusin Linda så , jag drog direkt dit.. Strax efter, så möte jag Moster o vi  pratade en stund..

 

Tog ut Lady en runda o hörde då en röst " helena"..

 

jag tittade på sidan, där stod ande tjejen.. "Helena el Lena", det var svårt att höra exakt vad hon sa...

 

stod ute och bilar körde hela tiden förbi..

 

När jag lämnat Lady , så gick jag för att hämta Dimi  från skolan..

 

Dimi och jag , var ute och njöt av solen, sen gick vi till ica..

 

  

 

 

Där sprang vi på många "kända ansikten"... så det blev ju att

 man stannade och pratade med dom..

 

Mitt i ett samtal så kom Dimi fram, tog min hand  och  sa..

 

"nu måste min Mamma följa med mej"  hahah 

 

                           Härliga Unge!! hi

 

 

På vägen hem träffade vi ytterligare några vänner, som vi  stannade o pratade med..

 

fast de tyckte Dimi var skoj, de var ju vänner till henne med! hi

 

Väl hemma så var de dax för middag o läxläsning..

 

Dixi och Victor tittade förbi...

  

Hittade ingen bild på Victor.. men på Dixi har jag fleera! hih!

 

En stund efter att Dixi o Victor gått, så satte jag mej i soffan me Dimi,och bara mös...

 

Försökte känna av om "Lena" som jag valde att kalla henne för..

fanns i närheten..

 

Hon  syntes inte till...

 

Dimi satt kvar i soffan medans jag tog några kvälls samtal..

 

När jag senare på kvällen ger Dimi en  god natt kram, så ser jag "lena",stå där vid sängen...

 

Återigen sänder hon mej värme...

 

Jag lämnar rummet o känner att hon  är med..

 

Sätter mej i soffan och börjar öppna upp..

 

 "Lena sänder mej varma känslor o jag känner en sådan glädje i hela kroppen..

 

"ja, jag är Lycklig" säger jag högt... och känner hur Lena  närmar sej mej..

 

Då ringer det!.. jag svarar lite omtumlad, och hör att det är Arek..

 

"hej Älskling" säger han och jag "vaknar till" hi

 

strax efter 23,kryper jag till kojs...

 

Men vaknar till av att någon knackar på byrån, som står intill sängen!..

 

Både jag och lady sätter oss upp , då blir det helt tyst..

 

vi lägger oss ner igen  och precis när jag ska somna in,så knackar det till igen!

 

Högt och tydligt på byrån!.. jag sätter mej upp igen, o säger högt,

 

"nu får du låta mej vara i fred, jag vill sova gott i natt!"..

 

jag lägger mej ner igen,slänger täcket över mitt och ladys huvud..

 

jag somnar och vaknar ,utvilad idag.....

 

Just nu känner jag att  ,LENA HON FINNS HÄR NÄRA MEJ.. NÄR JAG SKRIVER DESSA RADER..

 

Får känslan att hon vill förmedla något, till någon..

 

De brukar vägleda mej till den personen, de vill ha kontakt med..

men  denna gång har det ej hänt..

 

Och jag träffade så många personer igår,men hon väglede mej inte till någon av dom..

 

Så jag ställer frågan till Er Läsare..

 

Känner Ni till ..HELENA el LENA..som lämnat jordelivet alldeles för tidigt?

 

Hon är mellan 20-30 år..

 

Hör då gärna av Dej..

 

jag hoppas att hon själva ska ge mej mer info..

 

Ja, det var min Torsdag, Fylld av Glädje, värme och andligheter!                                                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej ! här e jag med min andliga blogg.. häng med mej på min resa:))

Fråga mig

366 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards