cajsadiva

Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Energier...

Av cajsa jussila - 25 maj 2010 11:37

´

Har haft spring här hemma", nästan  varje dag nu, sen jag börjat Blogga!! hihi'

 

 

Igår mediterade jag för att få "kontakt" med den själ, som blåste

 

 en isande vind på min rygg i söndags..

 

Det var en man i 60 års åldern, som pratade Engelska..

 

 

Det är ju så att från vilket land de än kommit i från, så   förstår

 

man, det e som att det finns en automatisk tolk som översätter språket till svenska! hi

 

Denna man rökte pipa o nynnade o sjöng några Engelska ord..

fick hav och  båt runt mannen..

 

hade tidigare i veckan haft sittning för en kvinna som varit gift

 

med en  kapten i många år..

 

Han hade  gått över till andra sidan på  70 talet..

 

Han bara nynnade på låten o rökte vidare.. sen försvann han..

 

 

Men i går hände nåt skumt..

 

Jag ,Arek och Dimi satt i soffan, klockan var runt 8 på kvällen..

 

Då hörde vi hur någon öppnade ytter dörren o klev in i hallen..

 

Lady,vår lilla hund reagerade direkt o Arek uppmande henne att gå o ch titta vem det var..

 

Hon  stack i väg o skällde, men tystnade plötsligt och  kom inspringandes till oss..

 

Vi tittade på varann , jag ropade " hallo vem  är det?"..

 

Inget svar.. reste mej upp o gick till hallen ingen där, gick runt

 

och kollade toaletten o mitt sovrum som låg intill..

 

"hm, märkligt" ,tänkte jag o gick tillbax till soffan där de andra satt o väntade ..

 

"det var ingen" sa jag,  Arek tittade  på mej,med förvånad blick och sa--.

 

"det hördes ju tydligt att någon kom in",

 

"finns det någon ande här nu?" undrade han..

 

i hans blick  fanns  det rädsla...

 

"Här finns ingen" svarade jag, och tog plats i soffan..

 

Då utbrast Dimi- "mamma,det hände likadant i fredags ,när Isabelle var här"!.. 

 

Dimi hade helt rätt!..

 

I fredags när jag Isabelle och Dimi satt  i vardagsrummet, så hörde vi hur

dörren kraftigt smälldes igen!

 

"Hallo", ropade vi,Lady for  skällandes ut till hallen ..

 

 men tvärvände!..

 

Även den gången så tittade vi alla på varandra och undrade ..

 

"vad ,vem  var det?...

 

Men det fanns ingen där..

 

Vi släppte det både gångerna, fast behöll säkert våra funderingar inom oss..

 

Så hände något märkligt i morse, igen!

 

Ligger i soffan och tittar på Nyhetsmorgon.. klockan är runt 9..

 

Då hör jag hur "Lady äter ur hennes mat skål" ..

 

Jag hör hur hon lyfter skålen för att sen släppa ner den...

 

Något hon  alltid gör när hon vill ha påfyllning, då skålen är tom..

  

Jag hoppar till när jag inser att  att Lady ligger vid mina fötter och sover!!

 

När jag en stund senare, går ut i köket så ser jag båda Ladys skålar stå tomma!!

 

Mycket märkligt-.-

 

Jag tar en runda igenom rummen...känner av att de finns energier här... 

  

Ska ta itu med dom,  via meditation , lite senare idag.. har några andra ärenden först att uträtta..

 

Återkommer , med det jag får fram...  

 

 

                  ha en fin dag & kramas mycket!   

 

 

 

 

 

 
 
Karin Hack

Karin Hack

25 maj 2010 13:17

Så 'taskiga' dom är, man blir ju bara mer nyfiken på vem det är som kommer hem till dig.. Vill ju vet hihi

http://www.karinebba.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards