cajsadiva

Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

Sorge bud..

Av cajsa jussila - 28 maj 2010 16:05

 

 

Hade väldigt svårt att somna i går..

 

 Så fort jag slöt mina ögon,så såg jag fruktansvärda

 

händelser framför mej..

 

Att mina barn  och släktingar dog ..

 

att jag  fick sorgebud som gjorde mej helt förkrossad av  sorg..

 

hela jag  skakade av oron o ångesten,  försökte somna ,men

 

det  gick bara inte!

 

  

Fick säga till mej själv..

 

 "Sluta upp och tänka så!"

 

men jag kunde "inte styra  det!"

 

När sådana  hemska tankar kommer , så brukar jag "sparka bort dem"...

 

 Lyfter upp dem lite luften..  och sparkar lätt..

 

låter helt galet, men  det hjälper!

 

Till slut så somnade jag...Gick upp som vanligt i morse..

  

Drack mitt te o kollade igenom mina  mail..

 

Då ser jag ett från min bror .. "Viktigt meddelande"!

 

jag ringde upp honom, han berättar att vår farbror gått bort.

 

Jag lägger snabbt på och ringer upp  pappa..

 

Han bekräftar, jag gråter o känner stor sorg..

  

"det är så hemskt " säger jag , till pappa.-

 

"ja, men  nu har han fått frid o slipper ha ont, svarar han..

 

  

Min farbror hade  varit sjuk under flera  år..

 

 Men de smärtar enormt ändå..

 

Även fast jag vet att Han slipper bära all smärta nu..

 

När min  mamma  får höra den tragiska bortgången, så utbrister hon..

 

"jag  drömde att jag tappade en tand  i natt"!

 

Varje gång min mamma, tappar en tand i drömmen..så får vi ett döds bud..

 

Under förmiddagen så pratade jag med kusiner ,faster o övrig släkt..

 

Tankarna har även gått till" de hemska tankar,jag hade i går kväll"..

 

Att jag ej blev av med dom..

 

"hade det något med detta att göra" ?

 

var det en förvarning?

 

Jag är övertygad om att farbror ,en dag kommer att ta kontakt med mej..

 

"Cajsa, snälla Ring mej när han kommer "bad min faster mej,strax innan  vi lade på..

 

Vi vet att han har frid och lycka nu..

 

 

 Att våra kära på andra sidan, tagit emot honom och att

 

 

de nu går  tillsammans, hand  i hand..    

 

 

 

                   Kärlek  från Mej,till Er Alla...          

 

 
 
Ingen bild

Christine

29 maj 2010 13:00

Massor av kärlek till dig Cajsa .
Det är alltid lika hemskt att få ett sådant besked...

Kramar om

 
Ingen bild

kicki

31 maj 2010 21:29

kära vän,
ber om kraft och ljus till er i er sorg. Men det låter härligt att han har fått frid...trots att det alltid är tufft för efterlevande.
Hoppas att han dyker upp hos dig så småningom :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards