cajsadiva

Direktlänk till inlägg 2 juni 2010

Sol & Meditation..

Av cajsa jussila - 2 juni 2010 12:03

 

Solen är verkligen en Glädjespridare!   

 

Ger oss värme ljus och energi,man blir så glad! 

 

Har sovit gott, haft en fin förmiddag, med promenad i solen

 

o god frukost framför nyhets morgon..

 

 Mediterade i går kväll o kvinnan som jag sett svepa förbi


 

  ställde sej stilla, brevid mej, för en gångs skull ! hi

 

Hon sände värme, ljus .. och bilder av en grön

 

skön gräsmatta..! hi

 

 fick sådan lust att gå på den, känna de

 

sköna gräs stråna,mellan mina tår..

 

Fick känslan av en flytt.. "ska jag flytta?" undrade jag 

 

Har ju kollat runt ett tag, men iinget har "känts rätt"..

 

 så jag har stannat kvar i min lya..

 

Sen är det vädligt svårt att finna "en rätt bostad", i denna

 

stad.. suck o tyvärr.   

 

Min Guide var mörk lång och smal.. fick Tyskland runt henne..

 

 hörde några ord på tyska..Vilket land de än

 

kommit från så talar vi plötsligt samma språk! 

 

hon visade även ett mindre korsvirkes hus ,såg några

 

 getter vid en äng,  samt en bäck.. med rinnande vatten..

 

Det var mycket vackert och naturen var så i grönskandes blom!   

 

Jag njöt av  den vackra natur,kände t om dofterna av gräs

 

vatten o blommor!

 

Kändes som att jag var där... Blundade länge o bara njöt..

 

 Måste nog somnat till,för jag "vaknade till" av att jag

 

 höll på att ramla framåt! hi

 

I natt drömde jag om fina ,mysiga hus och  lägenheter, med

 

 färg  starka blomstrande ute platser & trädgårdar!

 

Buskarna o träden, bar så vackra färger ...

 

Så de kändes extra skönt att ta en morron promenad, o

 

känna vindens smekningar mot min kind  & ljuvliga 

 

 dofterna som jag doftade in me näsan i luften!  

 

  

Lady rullade runt i ett.. o for in och ut i hyacint buskarna! hi

            Fröjd för ögat och fröjd för näsan.. hi    

   Detta är Dimis skola, en  liten by skola, mitt i stan.. 

 

 

Knippsade av några hyacinter....     

Se så fina! Ni kan tro de doftar Sommar här hemma !!   

 

Har verkligen  haft en Njutbar förmiddag..

 

  

Sol, doftande blommor & krämig pasta sallad.. hi

 

 
 
Ingen bild

Karin Hack

2 juni 2010 14:43

Underbart, hade jag haft din gåva hade jag spått mig själv dagarna i ända hahahhaa.. Så du ska flytta! Trevligt Puss

 
Ingen bild

kicki

3 juni 2010 11:24

Hej hej
inget ande prat denna gången:-)
Måste bara få säga att jag ääälskar färgerna,och grejerna i ditt hem...du har sååå fint. Precis min stil.
Och sen måste jag få säga att du måste vara en otroligt duktigt kock...får ju ångest när jag läser dina menyer :-) beundransvärt verkligen. Den krämiga pastan...mmmm
Hur hinner du allt Cajsa?? jag jagar fram och har svårt att hinna njuta som du...ändå försöker jag att skicka positiv healing till mig själv..ja, ja jag kämpar på.
från Ett stort stort fan av dig:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards