cajsadiva

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av cajsa jussila - 6 juni 2010 20:54

 

 

Dimi jag & Lady gick ut o lade ett täcke i gräset o bara

 

njöööt.. Det var så skönt o varmt!

 

  

 

  

  

Vi hade en trevlig stund i solen.. Har verkligen haft en

 

skön fin  rolig helg..  Har även kopplat av från det

 

andliga ... nja nästan.. lite aktivitetet har de ju allt

 

  varit!! hih

 

Vi ses i morn.. kvällskram med kärlek, från  mej   

Av cajsa jussila - 6 juni 2010 18:02

 

Nymålat & nästan klart!..   E såå nöjd!!

 

Fast är ju inte riktigt klar, med allt,har ännu en spegel,

  

tavlor o hyllor som ska upp.. hi 

 

Här får ni en liten titt i alla fall..   

 

     

 

  

 

  

 Här har vi Målar mästaren! hi.

 

Slänger in en bild från en byrå i mitt sovrum..

 

Jag har ju gosiga gamla nallar här & där..  

 

  

        Bamse kramar till er alla!!

Av cajsa jussila - 6 juni 2010 12:46

 

 

Alla rum blev mer el mindre lite upp o ner.. 

 

Vardagsrums möblerna ,fyllde vi Dimis rum och i köket var

 

det ett  mindre kaos..  hi.. Barn o kära tittade förbi..

 

Dixi,Viktor Mio & Carro kom,(Mio han kör gladeligen, nu

 

sen han fått kortet) hi

 

De hämtade upp Dimi på en åktur..

 

  

        

Sen kom Felle o Pojkvännen förbi, Med ny klännin!

     

Underbar sommar klänning, vilken pingla    !

 

Solen strålade hela dagen, det var ett perfekt Grill väder!

 

Så vi drog till moster och grillade gott...

 

Någon timme senare tittade mina vänner Sofia, Marie &


 

hennes brorJonas in. Vi bjussade på kalla öl o kallt vin! gött..  

 

Tyvärr glömde vi kameran hemma.. kvällen avslutades

 

hos min  kusin Jeje, som bor så mysigt ute på landet..!

 

Där satt ett glatt gäng ute på gården ,bland lador o

 

kossor  sjöng o spelade gitarr..hi

 

Självklart  drog även Kim en och annan låt.! det var kanon!  

 

      

    hittade en  gammal bild  på mej o kusin Jeje...

 

  LÖRDAG...

 

 Då var vi uppe tidigt o började röja..det fanns  massor

 

att röja undan ,allt skulle städas o ställas in  i det

 

nya fina  om målade rummet!   

 

Vi fick hjälp av Marie & Jerry denna tidiga morron.. så

 

perfekt! De hjälptes åt att sätta upp gardinerna, medans

 

 Jag & Arek slet med  att få bort all skydds papper hi..

 

 

 Kim o  sambon Linda tittade  förbi.. Linda hjälpte mej

 

o sätta upp lite fint på väggarna....Tack !  

 

"Mamma, du har så många guld speglar, så jag kan väl få

 

en?"frågade kim och tog en stor guld spegel under armen! hi

 

     

              Min äldsta son Kim ..  

 

 

 

Av cajsa jussila - 6 juni 2010 11:42

 

Hejsan!

 

Några dagar har gått o jag har ej haft tid att blogga..

 

"fullt upp " me andra ord ..   

 

Fredag  var jag på Dimis skola o hälsa på de fina barnen..

 

  

Dimi försöker sej på att gå på styltor! de gick bra! hi

 

                 Bästa vänner & klasskompisar  

 

Sen drog vi i väg o "norpade" några fina blommor från

 

en vacker buske ..   

 

Satte de i en stor kanna.. Mmmm så ljuvligt de doftade!..

 

Tog en bild så ni får se..   

 

   

 

Synd att ni ej kan känna doften...som sagt "ljuvligt" 

 

Tidigt denna morron så började min Darling att måla

 

vardagsrummet.. !

 

Som jag längtat att få rummet vitt!

 

  

lite skillnad mot den gräsliga terracotta färgen.. blää har aldrig gillat den..  

 

   Arek han slet o målade heeela låånga dagen..

 

Jag hjälpte så klart till med det jag kunde..

 

 

 sopa golvet o flytta möbler o se till så vi fick lite lunch!

¨

Det blev "hämte mat" från Lottas cafe där min dotter Dixi

 

praktiserat  i 2 år ..

 

Dixi slängde i hop varsin kyckling sallad..

 

   

Min.. med curry sås   

    Areks med vitlöks dressing.. minst lika god! 

 

 

 

 

 

 

Skapa flashcards