cajsadiva

Alla inlägg den 15 juni 2010

Av cajsa jussila - 15 juni 2010 19:07

Min farbror kom i dag, i en meditation..

 

Han gick bort för några veckor sen...

 

Jag har väntat på att han skulle komma..

 

I fredags var det begravning...

 

Han hade varit sjuk en längre tid, men nu

 

kom han frisk  och pigg..

 

 

Det var sommar o grönska runt  honom o solen lyste..

 

 jag kunde tydligt höra fåglarnas vackra , kvitter sång

 

Han stod tillsammans med hans mamma  mormor o syster...

 

(min farmor gammel farmor ,och  faster)..

 

 

Han  log ett brett leende o sa "jag mår så bra nu".." Så bra

 

nu" upprepade han sej.. hans familj stod runt om honom

 

med varma leenden..

 

 

Min  farmor höll honom i handen.. o hon såg så

 

lycklig ut..

 

 

Mitt hjärta fylldes av så mycket värme o kärlek,

 

jag kände hur tårarna rann ner på min kind..

 

Farbror förmedlade vidare, att något skulle firas

 

inom kort i familjen.,.

 

 

 

"Dom vet att jag kommer vara med,, så e de bara"  sa han

 

med  ett glatt klang i rösten..

 

Känslan att se honom med våra bortgångna släktingar var

 

så fröjfullt  ........

 

Vi är en stor fam ,släkt som håller ihop.. vi står alla varann

 

 riktigt nära..  Både min mormor & farmor  var kvinnor

 

 med  stora hjärtan o öppna dörrar..

 

 

det fanns alltid mat och rum  för alla, som kom till deras

 

 hem,  min  farmors  dörr, till hennes hus var ej låst på över

 

 50 år.. !! ..Jag minns  när jag var från liten till vuxen,

 

att  hennes matbord alltid var  fullsatt.. av personer

 

 som hon gav mat , kaffe o vatten  att tvätta sej med..

 

 Vatten som hon kokade upp i en stor tunna i hennes bastu

 

på gården..

 

 

 

samma var med min  mormor..  Hon stod ofta o bakade o

 

lagade mat till alla som kom,  hon  gav allt hon hade till

 

dom som behövde .. Och ville aldrig ha något tillbax..

 

De två lärde mej ...

 

"att med ett gott hjärta kommer man alltid längst"..

 

 

Jag tänker ofta på dem, och när jag mediterar så kommer

 

farmor & Mormor alltid fram.. Dom är med mej varje dag..

 

 

De två var bästa vänner genom livet, stod varann så nära..

 

 Mormor ser jag stå en liten bit bakom ,min farbror..

 

de alla är tillsammans och lyckliga..

 

Jag finner inga ord över den glädje o salighet jag känner när

 

 jag ser dem alla tillsammans..

 

 

  Mina  nära & kära, på andra sidan..

 

   så älskade och så saknade ....

 

 

Borta från jord livet men ändå ...så nära, så nära..

 

                                                

Av cajsa jussila - 15 juni 2010 17:39

 

Min Pappa hans fru Tuija & Lillebrosan har kommit!!

 

De bor i Haparanda o bilade ner hit på 15 timmar ! de var

 

 framme i går förmiddag..

  

brummm...    Där gick det undan!

  

De bor hos brosan som  har STORT hus ,nästan 300 kvm..

 

men vi umgås hela tiden ändå,och brosan e mest hos mej!

 

Igår drog jag han o Dimi till Kim, min stora son och käkade

 

 god kina gryta.. god, men  förbaskat stark! hi jag tycker

 

 iof att de mesta är starkt hihi

 

  

Tog en bild på  lillebror Ville,från min balkong..

 

 han väntade på Mio ,de skulle ta en tur me bilen..Nu när

 

han fått kortet hi

 

I förmiddags kom Christine o hennes söta dotter jose o

 

hälsa på... De hade massa små prylar med sej till Dimi

 

som blev överlycklig!   

 

   

 

Pappa o fam kom vid 1 tiden på lunch.. hade rört ihop en

 

 lövbiff gryta me potatis grönsaker o finsk bröd!!

 

 tusan va gott det är!  

 

. De har alltid mej sej massor av bröd så jag o övrig fam

 

kan njuta av i mängder! hi.. Det e mycket mat & prat när

 

vi ses hi Och bastu bad hos brosan   varmt som tusan!

 

 

 Se så fin Sommar duk o goda gräddbullar.. Mums..

   

 Vi har haft en så trevlig dag.. i morn ska vi plantera om

 

lite blommor och gå på loppis.- hi

 

Nu i eftermiddags kom Felle (min brors dotter) & hennes

 

 pojkvän Robin ,o  hälsa på.. Dom brukar titta in o det e

 

alltid så nice  ...

 

   

              Robin o Lady gillar varann.. hi

  

     Det gör Felle & Dimi med      

Ovido - Quiz & Flashcards