cajsadiva

Direktlänk till inlägg 11 juli 2010

tillbaka i happis!

Av cajsa jussila - 11 juli 2010 15:50


Nu är vi i haparanda i gen!.. Haft super roliga dagar i


Finland, de e så härligt att umgås med,  släkten min;)..


I kittilä bor det massa släkt , byn är liten, så  man går


från hem till hem och äter och dricker!.. 



  

Det bjöds på De Godaste Jordgubbarna jag någonsin smakat!


 En låda med 5kilo gubbar... Och de gick åt!!


Kusiner och andra släktingar kom o högg in! hihi


  

Tuija Dimi Aino och Jenni mumsade i sej av de goda gubbarna..

  

Mums mums..!


  


Kusin Olavi kom med fru Hanna o dottern Pihla... :)


Hanna äger en sko affär.. Farbrors fru shoppade skor till Dimi


där.. fick rejäl släkt rabatt!! :)


Senare på kvällen drog vi ut till hotellet.. vi blev ett härligt


vän kusiner!:))


  

jag och underbara Aino,, min bortgångna farbrors


livskamrat.. Det blev många mysiga stunder, djupa


samtal  skratt o tårar, som alltid när jag träffar mina


kära släktingar... 


  

Kusin Mika gav mej en bamse kram! :)


   Fler Bamse kramar blev det!! hih Mina fina kusiner Empa &


Sanna..Strax efter denna bild så trampade jag rakt ner i´en


grop o Stukade foten så jävlans rejält!:(



Som tur var Piia med,.. min finska barndoms vän..Hon är


sjuksköterska..så hon gav mej första hjälpen!  IS !! 


Sen blev de bandage! Det blev ingen dans för mej, det var trist


det var ett sjukt bra, live band som spelade massa Rock!!


   Verko min roliga Nästkusin...:)


   piia & Sakke är mina vänner sen tidiga tonåren.. vi har haft


riktigt skoj o ses alltid när jag är uppe o hälsar på.. De är gifta


sen många år :)


Missade ta bilder på alla kusinerna denna kväll... värken o


foten tog över.. vi fick ringa pappa, som kom o hämtade oss..


efter 02.. 


  

Tårna o foten svullen som en jädrans FALUKORV! HIHI


iDAG  e det Söndag o vi har kommit tillbaka till Haparanda..


Det är ca 30 mil mellan happis o kittilä...


här är så sköön sol o kanon varmt!!


Naturen här e underbar... se själv!..:)


   Tog denna bild från bilen...

      

Ville drar nog iväg o badar me kompisar.. då tar de med Dimi..


jag får sitta hemma o vila foten..!


På tisdag morron 06 flyger vi hemåt!.. får se om jag får köras i


en rullstol hahah kan absolut Inte gå i dag i alla fall!! hahah


skön söndag till er alla.. puss o kram!!





 
 
Ingen bild

Carina

11 juli 2010 21:44

Stackars dig!!!!
Inte kul med stukad fot :(
Hoppas svullnaden lägger sig så du kan röra på dig de sista dagarna innan hemfärd.
Annars verkar det som att ni har det mysigt och härligt!!! Kul att läsa :)
Ha det fortsatt bra där "uppe" och ha en trevlig resa hem :) Massa kramar!!!!

 
Ingen bild

Christine

12 juli 2010 15:10

Alltså Cajsa stukad fot ska man inte skaffa sig. Hoppas den är bättre tills du kommer hem imorgon och att du kan dansa loss när Dixi har kalas...
miss u..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards