cajsadiva

Direktlänk till inlägg 14 juli 2010

hemma igen!!

Av cajsa jussila - 14 juli 2010 16:04

 

 Hemma igen!!

 

Flyg resan gick fint...  Vi steg upp 03.00

 

 satte oss i bilen halv fyra.. Det tar lite mer än en timme till

 

luleå-flygplast. Ville körde oss o de gick undan.. knappt

 

någon trafik alls.. så vi var framme på  en timme!!

 

06.startade planet! Dimi hade aldrig flygit förr , så hon var

 

så nervös! Höll mej så hårt i handen att fingrarna blev blå !

 

haha Jag försökte lugna henne o få henne att slappna av..

 

"mamma jag spyr nu "! ropade hon plötsligt o satte

 

händerna för  munnen..

 

jag slet upp en påse o satte den vid hennes  mun... WÖÖÖrkk

 

hon kräktes 2 gånger!!

 

 

Strax efter så var de landning..

 

Vi skulle ju byta plan från Arlanda. Och jag tänkte ju  

 

oroligt,"hur ska detta gå" hi

 

Väl inne på planet ,så tittade Dimi glatt på mej  och sa

 

"Nu är jag inte ett dugg rädd mer" och satte sej

 

bekvämt i flygplans stolen.. Och mycket riktigt den flyg

 

resan gick jätte bra..!

 

Vi blev hämtade av Arek & Lady.. (båda viftade glatt när de

 

 såg oss!) hih

 

Arek hade rakat av sej hans långa mustach!! yeees!!

  

har tagit bilder fr flyget o på en  nyrakad darling.. men jag

 

har lite probem med att föra över bilderna!( Dom kommer.).

 

Vi var hemma vid halv 11.. jag slängde mej i soffan .. de

 

 kändes så skönt hihi  Foten var mega svullen, så Arek fixade

 

ett fot bad till mej, han tvättade,masserade,  filade,  

 

smörjde in dem och klippte tå naglarna! såå skönt

 

jag höll precis på att somna, då jag rycktes till av att de 

 

ringde skarpt på dörr klockan!

 

In  kom mina  vänner, Sofia,Christine & hennes dotter Jose!

 

 

"hej hej Välkommen hem"! Utbrast de skrattandes

 

jag blev jätte förvånad,.. "men vad gör ni här?"

  

"vi ska ta hand om dej idag,så luta dej skönt i soffan"!

 

jag tittade på Arek , "visste du om detta?" frågade jag ..

 

han skrattade glatt o det var svar nog! haha

 

Jag blev så uppassad!

 

Blev serverad Lunch, underbart god pasta sallad med

 

bacon lindad kyckling file o hemmagjord dressing..

 

 Tusan va gott de var!

 

Till det fick jag ett gott glas vin..

 

 Jag blev så rörd av denna välkoms kommite!

 

Snabbt började hemmet mitt ,att fyllas med mina kära.

 

jag var i ett lycko rus ," hade en tappad haka", ett bra tag,

 

innan den satte sej på plats igen ;) hi

 

  

Dixi med hennes vän Tina.

 

  

fina vännen  Sofia..

  

Mina härliga vänner Isabelle & Christine..

 

 

Vänskaps Attack! hihi

 

  

  Kära Moster var oxå med..

  

     Det blev ju en o annan skåål!   hi

Trött men Lycklig!

 

Kim,Linda   och Mamma  kom oxå, men missade att ta bild på dem..

 

 

Tack underbara Vänner för en helt fantastisk kväll.. 

 

                              Älskar Er STORT        

 

 

 
 
Ingen bild

Christine

14 juli 2010 18:16

*skrattar* Ja Cajsa. hakan sitter väl på plats nu hoppas jag.. Tur du inte ställde dig vid ett träd igår för småfåglarna hade väl lagt ägg i munnen på dig itron att du va fågelholk...haha

Tack själv Cajsa att du är just som DU ÄR!!!

*kärlek till dig.*

 
Karin Hack

Karin Hack

14 juli 2010 22:17

O jag va inte med... :(
Men men, du klarar dig nog ändå?
Pussar på dig Underbara.

http://karinebba.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pia

17 juli 2010 13:30

Så underbart att ha sådana vänner. Jag miste min allra bästa vän alldeles för tidigt, hon kunde också vara så impulsiv. Så var rädd om dom!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Skapa flashcards