cajsadiva

Alla inlägg den 16 juli 2010

Av cajsa jussila - 16 juli 2010 12:33

 

 

Ja idag är det en strålande fredag.. På radion hörs

 

de härlig musik.. känner mej pigg o glad hih..

 

trots lite nackspärr..- sovrums fönstret har stått

 

öppet hela natten o jag ligger närmast.. så har

 

tydligen fått lite drag,.,Sen e foten ännu svullen..

 

 har ej varit ute på 2 dagar..

 

börjar bli vääldigt rastlös nu!

 

 

Planen var ju att  jag skulle gått till stan i  går,

 

  inhandla nåt nytt att slänga på kroppen,

  

  till Dixis födelsedags fest..

 

 min svullna fot stoppade mej..

 

Men Dixi och Mamma var så gulliga..de stack i väg

 

i går innan vi började att baka..

 

 

 

De kom hem med en fin tunika .. Men den var för

 

Stor XXL!! haha

 

nog för att jag har jag gått upp en del, men det var

 

 ju att ta i! haha

 

 

"oj var den så Stor" sa Dixi o skrattade.. hihi

  

Vi hann ej gå och byta den..

 

 Men mamma gjorde ett nytt försök idag.. hi

 

Hon Ringde för en stund sen..var ute o shoppade i

 

Malmö..( hon bor där.. )

 

 "jag har hittat ett fint linne till dej", sa hon och

 

 fortsatte..

 

"passar det inte ,så har jag köpt en fin topp till  dej

 

med!"

 

Så gulligt av henne..  Måtte de nu passa!! hihi

 

 

Arek kom för en stund sen fr jobb.. slutat tidigt

 

 idag , de e ju helg.. !

 

Han rakade av sej allt hår i förrgår!!

 

han e makalös när de gäller att ändra utseende haha

 

    

Darlingens nya Look!

 

 

Dimi kom fram till mej i går kväll o frågade..

 

"Mamma, kan jag inte ha dessa glasögon på Dixis

 

fest"? ...     "jag ser så dåligt utan"!

  

Tog fram kameran o kunde ej låta bli att asgarva!

  

Härliga Unge.. hih det finns ju så klart inga glas i !

 

Hon hade dom på sej hela kvällen  när hon tittade

 

på teve.. hih

  

Dimis nya Look.. hi

 

Nu står Arek o hojtar att vi ska dra ut, jaja svarar

 

jag.. o känner lite rädlsa över att bege mej ut med min svullna fot..

 

är livrädd att jag ska vricka till den igen..:(

 

har dålig balans pga svullnaden, kan ej ha på mej

 

 skor..men vänta ska ni se..

 

 efter ett par öl så kommer denna Kvinna säkert

dansa riverdance!! hih

Av cajsa jussila - 16 juli 2010 11:57

          Idag fyller min Älskade Dotter Dixi 18år!!  

 

Hon föddes på förmiddagen och det gick snabbt..

 

Vips så låg hon på min mage..Min hand hamnade under

 

henne , jag kände hennes rumpa o frågade hennes pappa,.

 

"vad blev det"??

 

"jag vet inte svarade han".

 

Då kände jag något blött i min hand.. Hon kissade mej i

 

handen o då kunde jag ju ej undgå att känna att det var en

 

flicka! hihi

 

Jag och hennes pappa läste ofta boken om ett

 

barns födelse..

 

det fanns fina och intressanta bilder i den..

 

En bild vi fastnade för var en nyfödd baby som satt helt

 

skrynklig på mammans mage.,,.

 

 minen på den babyn var så rolig o härlig.. vi satt ofta o

 

skrattade åt just den bilden.

 

 

Dixi pappa  skojade o kallade babyn för den" fula ungen"..

 

Jag blev upprörd och sa att han absolut inte fick säga så!

 

Så när väl Dixi nyfödd kissat ner min hand så lyfte jag upp

 

 henne, satte henne på min  mage ..

 

Då utbrast jag "titta Magnus!, hon ser ut som den fula

 

ungen"!.. sen började jag att skratta..

 

barnmorskan o sköterskan tittade underligt på mej och

 

Magnus fick snabbt slänga fram, en förklaring! hahah..

 

 

Ikväll firar vi Dixis födelsedag hos henne pappa.. han har

 

stor härlig altan.. Det kommer bjudas på mat o ch dryck..

 

jag har fixat all dryck Öl & vin.. samt baket..

 

Vi bakade brytbröd och bullar.. igår.

 

 det ska serveras med kyckling pasta sallad, vitlök och

 

mango sås..

 

Dimi har övat på en ny sång hon knåpat ihop! hi

 

Den  ska hon sjunga när vi alla sitter o äter..   

  

Säkert blir det sång o gitarr spel ,under kvällen.. både

 

Magnus Kim och Mio är fantastiska på det!

 

Dixi önskar sej pengar till hennes körkort..hon har redan

 

börjat på teorin.. perfekt present ju!  

 

   

Ena dagen så liten och söt..

 

till att plötsligt vara stor & vacker! hi

 

jag har svårt att inse att barnen växer så fort.. för fort! 

 

 hade så trevlig bakstund i går med min mamma o dixi  ..

Dixi ville ha ett hjärta.. och en cirkel

Se så fina! sen gjorde vi nr 18 i bullar.. missa att ta en bild på den!

En väldigt lyckad bakning.. ..varma ,så smöret smälte och med  ost på... så goda!!  

Av cajsa jussila - 16 juli 2010 11:40

 

Hej!!

 

Lägger in några bilder från vår hemresa.-.   

 

  

Dimi visar glatt upp hennes 1a flyg biljett!! hi

  

jag med min.. biljett.. :)

  

Inne på planet..  Detta var flyget från Arlanda..

 

Då  kunde njuta av att vara uppe i det blå! hi

 

  

Högt upp o det blååå.- ..(dålig bild..)

    

kram  

Skapa flashcards