cajsadiva

Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

GRATTIS DIXI..

Av cajsa jussila - 16 juli 2010 11:57

          Idag fyller min Älskade Dotter Dixi 18år!!  

 

Hon föddes på förmiddagen och det gick snabbt..

 

Vips så låg hon på min mage..Min hand hamnade under

 

henne , jag kände hennes rumpa o frågade hennes pappa,.

 

"vad blev det"??

 

"jag vet inte svarade han".

 

Då kände jag något blött i min hand.. Hon kissade mej i

 

handen o då kunde jag ju ej undgå att känna att det var en

 

flicka! hihi

 

Jag och hennes pappa läste ofta boken om ett

 

barns födelse..

 

det fanns fina och intressanta bilder i den..

 

En bild vi fastnade för var en nyfödd baby som satt helt

 

skrynklig på mammans mage.,,.

 

 minen på den babyn var så rolig o härlig.. vi satt ofta o

 

skrattade åt just den bilden.

 

 

Dixi pappa  skojade o kallade babyn för den" fula ungen"..

 

Jag blev upprörd och sa att han absolut inte fick säga så!

 

Så när väl Dixi nyfödd kissat ner min hand så lyfte jag upp

 

 henne, satte henne på min  mage ..

 

Då utbrast jag "titta Magnus!, hon ser ut som den fula

 

ungen"!.. sen började jag att skratta..

 

barnmorskan o sköterskan tittade underligt på mej och

 

Magnus fick snabbt slänga fram, en förklaring! hahah..

 

 

Ikväll firar vi Dixis födelsedag hos henne pappa.. han har

 

stor härlig altan.. Det kommer bjudas på mat o ch dryck..

 

jag har fixat all dryck Öl & vin.. samt baket..

 

Vi bakade brytbröd och bullar.. igår.

 

 det ska serveras med kyckling pasta sallad, vitlök och

 

mango sås..

 

Dimi har övat på en ny sång hon knåpat ihop! hi

 

Den  ska hon sjunga när vi alla sitter o äter..   

  

Säkert blir det sång o gitarr spel ,under kvällen.. både

 

Magnus Kim och Mio är fantastiska på det!

 

Dixi önskar sej pengar till hennes körkort..hon har redan

 

börjat på teorin.. perfekt present ju!  

 

   

Ena dagen så liten och söt..

 

till att plötsligt vara stor & vacker! hi

 

jag har svårt att inse att barnen växer så fort.. för fort! 

 

 hade så trevlig bakstund i går med min mamma o dixi  ..

Dixi ville ha ett hjärta.. och en cirkel

Se så fina! sen gjorde vi nr 18 i bullar.. missa att ta en bild på den!

En väldigt lyckad bakning.. ..varma ,så smöret smälte och med  ost på... så goda!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards