cajsadiva

Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

Fredag!

Av cajsa jussila - 16 juli 2010 12:33

 

 

Ja idag är det en strålande fredag.. På radion hörs

 

de härlig musik.. känner mej pigg o glad hih..

 

trots lite nackspärr..- sovrums fönstret har stått

 

öppet hela natten o jag ligger närmast.. så har

 

tydligen fått lite drag,.,Sen e foten ännu svullen..

 

 har ej varit ute på 2 dagar..

 

börjar bli vääldigt rastlös nu!

 

 

Planen var ju att  jag skulle gått till stan i  går,

 

  inhandla nåt nytt att slänga på kroppen,

  

  till Dixis födelsedags fest..

 

 min svullna fot stoppade mej..

 

Men Dixi och Mamma var så gulliga..de stack i väg

 

i går innan vi började att baka..

 

 

 

De kom hem med en fin tunika .. Men den var för

 

Stor XXL!! haha

 

nog för att jag har jag gått upp en del, men det var

 

 ju att ta i! haha

 

 

"oj var den så Stor" sa Dixi o skrattade.. hihi

  

Vi hann ej gå och byta den..

 

 Men mamma gjorde ett nytt försök idag.. hi

 

Hon Ringde för en stund sen..var ute o shoppade i

 

Malmö..( hon bor där.. )

 

 "jag har hittat ett fint linne till dej", sa hon och

 

 fortsatte..

 

"passar det inte ,så har jag köpt en fin topp till  dej

 

med!"

 

Så gulligt av henne..  Måtte de nu passa!! hihi

 

 

Arek kom för en stund sen fr jobb.. slutat tidigt

 

 idag , de e ju helg.. !

 

Han rakade av sej allt hår i förrgår!!

 

han e makalös när de gäller att ändra utseende haha

 

    

Darlingens nya Look!

 

 

Dimi kom fram till mej i går kväll o frågade..

 

"Mamma, kan jag inte ha dessa glasögon på Dixis

 

fest"? ...     "jag ser så dåligt utan"!

  

Tog fram kameran o kunde ej låta bli att asgarva!

  

Härliga Unge.. hih det finns ju så klart inga glas i !

 

Hon hade dom på sej hela kvällen  när hon tittade

 

på teve.. hih

  

Dimis nya Look.. hi

 

Nu står Arek o hojtar att vi ska dra ut, jaja svarar

 

jag.. o känner lite rädlsa över att bege mej ut med min svullna fot..

 

är livrädd att jag ska vricka till den igen..:(

 

har dålig balans pga svullnaden, kan ej ha på mej

 

 skor..men vänta ska ni se..

 

 efter ett par öl så kommer denna Kvinna säkert

dansa riverdance!! hih

 
 
Ingen bild

Karin Hack

16 juli 2010 20:49

Hälsa min DixiBell. Hade jag inte 'skullat' fara på bröllop i morgon hade jag faktiskt kommit, frågat Magnus först naturligtvis. Sa till Dixi, hon var 14 de året jag träffade henne, hon fyllde 15 samma år och fick sin första plattång av tant Kalin. Puss och Kram Underbara, får jag komma till dig snart igen, dricka vin o nanna på din soffa...?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards