cajsadiva

Direktlänk till inlägg 20 juli 2010

minnesrika bilder.

Av cajsa jussila - 20 juli 2010 22:08

 

 

När jag var hos pappa  & tuija, så tittade jag igenom några

 

gamla album..

 

fann  några bilder som jag fastnade för..

 

så jag tog kort av dem.. ! hi

 

Det blev ju inte så bra.. men de duger jätte bra för mej!

 

Vill gärna dela med mej av dessa bilder till Er..

 

Mormor & Farmor två underbara gummor!   De finns nära mej, varje dag..

 

 

Vårt hur här i eslöv.. Pappa o hans brödrar byggde det!

 

 Vi hade 7 rum+kök stor tvättstuga, omklädningsrum  och

 

bastu ! jag hade ett stort rum med ett litet mindre rum i.. !

 

  så de var ju som  ett vardags rum o sovrum, perfekt.!.

 

Trivdes jätte bra i detta hem,  jag har många fina  minnen...  

 

Men även många ,blandade känslor ...

 

För det var just i detta hus, som "anden i glaset" började..

 

och stannade kvar... och som  till sist gjorde så att jag fick

 

flytta från ,mitt trivsamma hem!  

 

(ni som missat  om anden i glaset, de finns att läsa.. i inlägget "anden i glaset ")

 

Så det är blandade känslor från trygghet till obehag..

 

Självklart har tankarna kommit några gånger,under dessa

 

år som gått.-


"hur det skulle vara att gå in i det huset igen..??

 

det får stanna där, för jag tror faktiskt ,att min närvaro

 

 aldrig mer kommer in i det huset igen!

 

 Känner stor stolthet över att pappa byggt detta hus, från

 

grunden tillsammans med hans brödrar.

 

  

Min älskade farmor,utanför bastu huset på hennes gård..

 

Var där varje sommar och har samlat på mej så många fina

 

barndoms minnen! Bastun finns kvar o i hennes hus bor nu

 

Sanna ,min kusin & hennes dotter ...

 

Jag njuter av att åka dit..det blir  varje gång en

 

nostalgi tripp för,Hjärta & Själ!   

 

  

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards