cajsadiva

Direktlänk till inlägg 20 juli 2010

Svar tillLena.. :)

Av cajsa jussila - 20 juli 2010 23:23



hej Lena! du skrev en bra kommentar!.. tackar.. :))

 

visst e de så att sommaren e efterlängtad, speciellt i Norr..hi.-

 

Vintern är helt fantastisk där uppe!! åka släde ,skoter ,skidor

 

 pulka osv!! det finns massor att göra på vintern!  hih

 

Mina släktingar  här i Eslöv, åker ett stort gäng till släkten i

 

finland, varje påsk..

 

 

Då e de livat o fart  backarna!! hih

 

Förra året kunde vi ej hänga med..  Men det var så  härligt

 

 att höra de berätta om alla  äventyr de gjort/upplevt!

  

 ex,  när de alla åkte släde till min farbrors

 

restaurang/kåta ,mitt ute i skogen!

 

Där de åt och drack till farbrors live framträde..

 

 (sjunger o spelar gitarr)

 

 

Barnen bara älskar snön o alla aktiviteter som den ger

 

möjlighet till! hi

 

Så nästa Påsk hänger vi med!! hi

 

 

Håller med dej, om att Häxa inte behöver vara negativt...

 

jag känner att det är precis tvärtom.. hih

 

har blivit kallad det så länge , av mina barn och vänner o

 

alltid upplevt en blick av värme och kärlek när något

 

sagt det till mej..  hi

 

Dimi som är mitt i hennes egna andliga resa, ser o känner av

 

själar/änglar.. slukar  allt hon hör och ser från mej o min

 

 omgivning.. när det gäller det andliga..

 

Försöker hålla henne lite "skyddad" att det ej ska bli för

 

mycket runt henne.. Eftersom jag lever "mitt i det " så

 

 är det svårt att hålla henne i från det..

 

Då menar jag när jag har sittning osv så vill jag inte att hon

 

 finns med i samma rum, helst inte ens hemma..

 

Hon är på upptäcksfärd inom de andliga..

 

varje dag innehåller andliga upplevelser för oss båda, i  en

 

både mer  och  mindre skala.- ..

 

Jag  har aldrig lärt henne något el uppmanat henne..

 

De som sker för henne i hennes andliga utveckling ,sker

 

naturligt..

 

Och just nu har hon börjat fundera på häxans roll.. vad är

 

det?  Ett svar som jag gärna ger henne..ska bara finna det

 

 först!   hi .......... Och var finner man de bästa svaren? ...

 

jo, i ens Hjärta!   

kramar & kärlek från  mej..

 
 
Lena

Lena

22 juli 2010 13:42

Tror absolut att vi alla, då vi är barn, är bättre kopplde till "livets källa", men utan uppmuntran och förståelse från föräldrar och samhälle tappar vi tråden och slutar själv tro på allt vi upplever. Det är tur för Dimi att hon har en så förstående mor! :) Och att hon kommer att växa upp med ande-världen som nåt helt naturligt och uppmuntrat är fantastiskt... de flesta har ju än i dag lite problem att acceptera sådant. Svaren finns där ute nånstans och det är nog bäst att börja med att söka dom i hjärtat, visst...
Hälsa Dimi att jag uppskattade hennes inlägg och ser framemot att även höra hennes upplevelser ur hennes perspektiv i fortsättningen... om mamma går med på att låna ut lite blogg-plats!? ;)
Varma kramar åt er allihopa!!!

http://wildernessseasons.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Skapa flashcards