cajsadiva

Alla inlägg den 3 augusti 2010

Mio

Av cajsa jussila - 3 augusti 2010 21:26

 

 

      Åkte iväg 08.30 i morse.. lämnade Dimi på fritids

 

sen lämnade jag lady till min vän Sofia...

 

Jag & Arek åkte vidare till Lund..

 

Han lämnad av  mej utanför blocket,   Jag Kom upp på

 

avdelningen där låg Mio o Carro Nyvakna..

 

Hon låg brevid honom i en tältsäng..

 

"god morron sömntutor".. viskade jag o gav dem varsin

 

 kram ..

 

Jag gav Carro en påse med kläder som jag tagit med mej till

 

 henne.. Hon  bytte om o åkte till jobb.. Mio han var glad att

 

hon sovit över med honom..

 

"jag vill inte vara här ensam" sa han ... " de behöver du inte"

 

"Vi finns med dej hela tiden" svarade jag-...

 

Han somnade om en stund o jag satt där ensam nära

 

 honom.. jag knäppte mina händer  blundade ..

 

"kära Änglar ni är väl med honom o ger all beskydd ni kan?"

 

frågade jag bedjande..

 

Strax efter kände jag en kall vind o såg änglar stå runt

 

honom...Samma änglar som jag sett  stå runt honom när vi

 

 var nere på MR Röntgen.. de stod i en  cirkel..

 

Jag började frysa o huttrade till , jag  vände snabbt blicken

 

mot Mio, men han sov lungt..

 

 

Någon timme senare gick ronden o vi fick veta att en biopsi

 

ska göras på torsdag.. Då gör de även ett litet hål så att

 

vätskan kan flöda runt , som den ska..Nu stoppas den upp ..

 

Och huvudvärken ,trycket i hjärnan, ska släppa.-  

 

Mio får mediciner mot huvudvärken ett par gånger om

 

 dagen.. då blir han trött o dåsig.. men slipper värken..

 

Han har känt sej lugnare i dag o  tycker det är skönt att de

 

ska bli gjort,  så han/ vi, får veta..

 

få en diagnos, så att rätt  behandling kan påbörjas..

 

 

Ännu en dag har varit fylld av nära vänner o familj som

 

kommit o hälsat på .. De  har gett så mycket kärlek och stöd..

 

Underbara personer som finns där o ger oss kramar och 

 

 en axel att vila , gråta ut mot..

 

Mio är så glad över alla besök, men jag märker att de gör

 

honom riktigt trött med.. han är ljus & ljud känslig..

 

Dimi fick träffa honom o hon  gav Mio en stor varm kram

 

jag såg hur hennes ögon tårades..Men eftersom det var

 

fler  besökare hos Mio så torkade hon snabbt bort tårarna..

 

Jag tycker det är viktigt för kropp & själ att kunna gråta..

 

och det har mina barn inga problem med.. Inte jag heller,

 

 men i detta läget så,

 

 

 försöker jag  hålla ett lugn, inga tårar , utan varma kramar

 

 och  varma ord,   det ger ett lugn över Mio..

 

Men tro mej det är en daglig kamp!!

 

Vill bara springa ut i en skog o VRÅL SKRIKA!!

 

ut den smärta den maktlösheten, den vrede & förtvivlan som

 

 Mitt Moders Hjärta,  genomlider varje sekund..

 

 

 Inatt sover Mios mormor,hos honom.. Min  mamma, hon

 

är en klippa.. Varit med oss varje dag..

 

Jag ringde henne innan i dag o ville säga att hon ej behövde

 

stressa  till Mio.. Jag ringde från  hans rum..

 

Han hörde samtalet o avbröt mej " mamma ,be momi

 

 komma snart, det e så mysigt att ha henne här"

 

Hon hörde vad han sa o skyndade sej till honom!hi

 

Och nu får han ha henne där över natten.. hon  sitter där o

 

virkar tills han somnar.. O ger varm trygghet..

 

I morn sover  jag där.. jag  ska stryka honom över håret tills

 

 han  somnar , min fina älskade son..

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards