cajsadiva

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av cajsa jussila - 15 augusti 2010 22:15

 

 Ännu en vecka som går mot sitt slut...

 

har haft en fin helg.. Träffat  många nära & kära,

 

  

Helgen kom med kramar , skratt o lite skumpa!

 

 

Varit på puben med vänner ,o där träffat härliga

 

människor..

 

 

Så många personer, kom fram o kramades o sände

 

en hälsning till Mio.. 

 

Om det var typ  60 pers på puben, så kom 40

 

 fram, o hälsade till Honom!

 

 

Det var otroligt!..

 

 

 Blev så klart rörd i hela mitt moders hjärta..

 

 

Arek hoppade på motorcykeln och drog till polen i

 

 Fredags.. Teori o uppkörning för  Lastbil väntar

 

för honom i veckan....

 

 

 

Här är några bilder från gårdagens afton..

 

       

  regnet det öste ner, så jag drog en påse över

 

huvudet,på väg till puben hi

    

 

  

  Goa vänner härliga leenden & porlande skumpa!

 

    

 Tack Tommy, Fredrik Persa & Sofia för en helt

 

super nice afton! hi..

 

 

 

 

 

 

Av cajsa jussila - 15 augusti 2010 17:50

 

 

Har fått frågan om jag ej fick någon ´"förvarning" från

 

mina guider/änglar, innan Mio blev sjuk?

 

 

Det fick jag...

 

 

Under en meditation, för några månader sedan,  så

 

hörde  jag en röst säga, "det kommer att hända något"...

 

Rösten gav mej rysningar av obehag o jag stängde direkt av

 

mina sinnen  till att kunna "lyssna från ande världen"..

 

 

Jag kunde inte se vem som talade till mej..

 

Men jag kände starkt änglarnas närvaro o energier...

 

Hade väldigt svårt att släppa det jag hört.. jag rös till, varje

 

gång ,när jag tänkte på det..

 

 

fick  en malande oro i magen ...

 

 

Jag ringde en vän.. o berättade vad jag hört.. 

 

 

.. " tänk om  något händer mina barn,!"

 

"är så rädd att något hemskt ska drabba,mina barn!"

 

sa jag i stor förtvivlan och grät ut ..

 

 

Min väns tröst lugnade mej..

 

Hon hjälpte mej att släppa min oro..

 

 

Dagarna blev till månader, o jag glömde bort

 

"förvarningen",  livet o vardagen gav annat o tänka på..

 

 

Inte ens när Mio drabbades av tumören, kom förvarningen

 

 upp i mina tankar ..'

 

 

Men en kväll på sjukhuset så fick jag ett sms, från  den

 

vännen, Kerstin..

 

 

"kommer du i håg min vän, när du i förtvivlan grät av oro

 

 du var så rädd att något skulle hände dina barn?"  " att du

 

 upplevt  det som en förvarning"

 

  

Då stannade tiden... och jag kunde höra rösten igen!

 

jag skakade o grät , min tolkning var rätt..

 

 det var så Skrämmande, jag var Livrädd!

 

 

Mina guider har sänt ett  lugn o trygghet till mej ,under

 

denna tid.. när jag varit ledsen och orolig så har deras

 

energier lugnat mej..

 

 

När Mio låg på sjukhuset med smärta & ångest, satt jag hos

 

 honom och  kliade hans rygg..

 

Det skingrade hans tankar från ångesten ..

 

Speciellt en dag när han mådde väldigt dåligt och hade haft

 

en sömnlös natt..

  

Han vände  o vred på sej hela tiden , fann  ingen ro, 

 

svettades o frös om vartannat..

 

"Mamma ta bort ,det snälla hjälp mej" bad Mio mej, med

 

förtvivlad röst..

 

Jag kliade hans rygg o bad under tiden,att min heling guide

 

skulle  ta hans smärta , och ge honom ro..

 

Ända sen Mio blev sjuk så har min heling guide, indian

 

hövdingen dansat!

 

.. Han har dansat med stora  vackra "typ regn dans

 

 "rörelser,  han dansar för Mio..

 

 

Jag lade mina händer på Mios rygg o bad en bön, med

 

tårarna rinnande ner på min kind..

  

Bad  att han skulle slippa smärtan och oron,  att han

 

 skulle få komma i ro och få sova..

 

  när jag öppnade ögonen så hade Mio somnat!

 

 

Jag  njöt av synen, min älskade  son, andades lugnt

 

och sov så fridfullt..

 

På andra sidan sängen såg jag Hövdingen dansa..

 

.. en dans för Livet..  

 

           

 

 

..

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards