cajsadiva

Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av cajsa jussila - 17 augusti 2010 22:36

 

" Mamma, jag mår jätte bra! jag har dansat här hemma nu"!

 

Jag hörde Mios saligt glada röst i min mobil..

 

"dansat? men du tar det väl lugnt  Mio" ? frågade jag smått

 

  

oroligt..Men kunde ändå ej låta bli att små skratta..

 

"Jag vill ut , längtar att få köra bil , vill hitta på något skoj,

 

jag mår jätte bra!" Fortsatte han med en salig stämma..

 

 

Någon timme senare kom han och flickvännen förbi.. jag höll

 

 på att göra en äppel paj..

 

"Ni ska väl ha en bit?" undrade jag när Mio tog på hans

 

jacka, för att gå igen..

 

"Vi kommer igen mamma, vi ska bara ut en sväng på stan

 

igen, vi ska kolla in ljudet"  ,ring när pajen  är klar!"

 

sa han och dörren for igen..

 

 

"vadå för ljud?" tänkte jag fundersamt och slängde in  äpple

 

pajen i ugnen..

 

 

En stund senare kom Mio och hans pappa upp .

 

jag dukade fram pajen o vi små pratade...

 

"jag har köpt värsta ljudet , nya högtalare o surrander ljud"!

 

Sa Mio, med iver i rösten.. "

 

Du får mitt gamla högtalar system Mamma, Dvd och  allt"

 

sa han och gav mej ett brett leende..

 

 

Dimi var snabb med att bestämma,  "då får jag dvdn, till

 

mitt rum"!

 

"Sakta i backarna nu "ropade jag..Men Mio var redan inne  i

 

vardagsrummet för att  visa mej var  högtalarna skulle stå!

 

 

"varför har du köpt nya prylar?" ,  fråga jag honom..

 

Han stannade upp o tittade på mej ,med lyckliga

 

ögon "Mamma ,man Måste Leva".. svarade han och log..

 

 

Jag förstod att han nu insett vad han varit med om..

 

Allt som hänt på sjukhuset , hade han  börjat bearbeta..

 

I hans  ögonen såg jag en ödmjukhet till Livet..

 

Hans leende sa.. " Jag Njuter & Mår Bra".....

 

        

 

         Mio med Lillasyster....togs i dag....

 

        Denna bild utstrålar Lycka för mej....    

         

 

Ovido - Quiz & Flashcards