cajsadiva

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Meditation..

Av cajsa jussila - 25 augusti 2010 10:03



Imorse så Mediterade jag..först började  jag

 

 

 med  att gå runt och rensa mitt hem..

 

  

rum för rum.. renade o fyllde jag  rummen

 

 

med  ny energi ,ljus o kärlek..

 

 

Jag tände ett par ljus ,satte mej bekvämt o

 

 

började meditera,..

 

 

Jag kom så djupt i meditationen så jag

 

 

nästan satt o somna..

 

 

 " var finns ni mina guider?",frågade jag..

 

 

 

 

Min  mormor & Farmor steg fram..de fyllde

 

 

 mej med god värmande energi..

 

 

Någonstans mellan sömnen  o vaken

 

 

 tillståndet ,så hörde jag deras röster..

 

 

" du behöver vila Cajsa"

 

 

Jag kände dofterna o värmen från mina

 

 

kära.. En underbar lugn känsla,kom över

 

 

 mej ,ville öppna  ögonen , men kunde inte,

 

 

orkade inte..

 

 

Hörde min farmors /mormors röster

 

upprepa. .  " du behöver vila cajsa"

 

 

" vi ger dej tid att vila"..

 

 

Såg bilder på mina vänner komma  emot mej

 

 

 som små, kortleks kort..

 

 

För varje bild som dök upp ,  så kände jag

 

 

 mej  allt tröttare och svagare på ett  

 

 

 mycket märkligt sätt.. som att den nya

 

 

energi jag nyss fått, plötsligt sögs ur mej!

 

 

 

Mina kära  på andra sidan, stod vid en skogs

 

 

stig.. grönskande ängar, det var omringat

 

 

att vackra stora träd.

 

 

 

 Såg en glimt av en stuga, längre in i

 

skogen..Doften av gran var stark..

 

 

 

vid stigen såg jag även blåbärs buskar..

 

 

 En rök kom upp vid träd topparna,

 

 

jag ville gå närmare men blev ståendes kvar

 

 

Benen orkade ej,tröttheten tog över..

 

 

 kände att jag var på väg tillbaka

 

 

 till rummet..Allt kom längre o längre bort

 

 

från mej..  farmor och mormor gick

 

 

tillsammans  på stigen..

 

 

Jag blev ensam kvar..

 

 

Öppnade mina  ögon ,  såg ljusen framför

 

 

 mej på bordet.. jag drog ett djupt

 

 

andetag, blåste ut dom..

 

 

Sneglade mot soffan ,  ett par steg senare,

 

 

satt jag i soffan.. lade mej ner, somnade ..

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Karin Hack

25 augusti 2010 11:35

Se, nu lyssnar du på farmor och mormor.
Du behöver vila, god energi har jag märkt, kan också ta musten ur en.
Ta ngr dgr och bara vila, sov och bara ligg på soffan.
Det kommer en tid nu framöver där du inte kommer att kunna slappna av och ta det lugnt.
Egentid, bara du och du ska ta det lugnt
Pussar och kramar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards