cajsadiva

Alla inlägg den 27 augusti 2010

Av cajsa jussila - 27 augusti 2010 09:26



Ännu en skön morgon.. solen lyser , idag är

 

 det mer vind stilla...

 

Morgon  promenaden gjorde susen!

 

Känner mej pigg o ivrig att möta dagen..!

 

 

Igår började kören , efter sommar uppehållet..

 

det var en underbar känsla , att få

  

lyssna på de vackra små stämmorna!

 

 

Jag upplevde så mycket värme o känslor , där

 

 inne  i kyrkan.. (Dimi sjunger i kyrkanskör)..

 

Hela kyrkan  fylldes av så mycket värme o

 

kärlek..

 

 

Jag blev så oerhört rörd..

 

 

Nu är det så att jag alltid upplever en ro fylld

 

 känsla ,när jag besöker en kyrka..

 

(det gör vi väl alla?)

 

Fast  i går var det, Mer än  vanligt! 

 

 

Känner mej betydligt mer sårbar o skörare än 

 

 innan.. Det som hänt Mio , påverkar mej

 

väldigt mycket..

 

 

När han låg på sjukhuset , så kände jag mej

 

 betydligt starkare ..

 

Trots   operationen o Mios svåra ångest och

 

smärtor ,så behöll jag ett lugn..

 

 

Mitt lugn o min styrka ..

 

 spred sej till honom..

 

 

 Nu är han hemma o mår mycket bättre..

 

Fast oron finns kvar inom honom..

 

 

 Nu väntar han på tid för behandling..

 

Nästa vecka blir det ny röntgen , blod prover.

 

 

Jag blev så frid full när jag såg min heling

 

guide dansa i går, under min meditation.

 

 

Han har dansat sen Mio blev sjuk..

 

 

 

Jag har berättat för Mio om honom..

 

 

"Mamma ,be honom fortsätta dansa!"

 

  sa han , med ett leende...

 

 

Dimi hon sjunger för honom här hemma

 

 

varje dag..  Hon står framför spegeln o trallar

 

 

fina sånger om kärlek o kamp-.

 

 

"Mio du måste kämpa , jag älskar dej"..

 

 

Hon har börjar skriva små dikter och sånger..

 

 

Igår när vi gick hemåt från kören... Fick jag

 

 

frågan.. "Mamma, vem är din Idol?"

 

 

jag svarade "Carola sjunger jätte fint"..

 

 

och bollade över frågan  till henne..

 

 

"Mio  är min Idol"! , svarade hon glatt..

 

 

            

 

Dimi med storebror Mio.. hennes idol..   

 

 

 

 

 

 



Ovido - Quiz & Flashcards