cajsadiva

Direktlänk till inlägg 16 september 2010

Mios behandling..

Av cajsa jussila - 16 september 2010 10:05



 

 

Snart börjar Mios behandling..

 

 

Imorgon ska en ny hjärn röntgen göras.. MR..

 

 

På tisdag ska de operera in en liten dosa..som

 

 

 cellgiften ska in i.. så¨de slipper sticka honom

 

 

varje gång..( va heter nu den där dosan?

 

 

port-något)...På onsdag läggs han in..

 

 

Njurundersökningen kommer  göras..

 

 

Så cellgiftsbehandlingen kommer säkert börja,

 

 

 nästa vecka.- Det känns så ledsamt att Mio

 

 

ska behöva gå den , långa tuffa vägen... 

 

 

För Cellgift är tungt.. o visst är han både 

 

 

 orolig och  rädd att han ska bli väldigt sjuk

 

av behandlingen..

 

 

 

Samtidigt vill han ," Ta Tjuren i hornen,Nu!"

 

 

"Att bli frisk till nästa år", är hans mål... 

 

 

o det kommer han verkligen  att kämpa för!

 

 

 

 Han har  rätt inställning & ett jävlar

 

i namma !

 

 

Vi går in i striden med honom..

 

  

 

Det är både skrämmande och overkligt...att

 

 

förstå, att mitt barn har en  cancertumör..

 

 

Men Livet är verkligt och Kärleken till

 

varandra..  Vi kommer att kämpa!    

 

 

Och Vinna, något annat allternativ, finns Inte!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Kerstin

16 september 2010 10:47

Ni är i tankarna varje dag. Slipar mitt svärd o drar på hjälmen/ din vapendragare ;-)

 
Ingen bild

Carina

16 september 2010 15:49

Känner verkligen med er.... inget man önskar någon. Barnen är det viktigaste i ens liv och det känns hemskt att behöva se dem gå igenom något så jobbigt... men Mio har tur i allt detta... han har dig och Mange och en massa släkt och vänner som stöttar och hjälper när det är som tyngst, är säker på att det kommer att hjälpa honom genom detta... kärleken är stark och kan uträtta underverk... :)

cajsa jussila

17 september 2010 09:23

Tack vännen!!...

visst är de så att vi e måånga runt honom o stöttar med kärlek..

sANNA ORD..

"KÄRLEKEN ÄR STARK O KAN UTRÄTTA UNDERVERK"


'dina rader värmer rakt in i mitt hjärta

 
Ingen bild

Anna

16 september 2010 17:06

Ledsamt att höra. Men du, när detta är över, då behöver han en välbehövlig rekreationsresa :-) . Jobbar Mio? Om han nu blir sjukskriven, får en massa extra omkostnader i samband med detta, så finns det ju fonder, utnyttja det ni kan, det är ju för en god sak och det är ju det dom är till för, att hjälpa er/oss. Kram kram

cajsa jussila

17 september 2010 09:19

Hej Kära Anna!..

jag har skrivit upp kuratorns namn o ska leta upp henne:)) Mio är anställd som målar lärling, på hans pappas firma..han storm trivs:o)) han har varit sjuk skriven sen tumören upptäcktes.. Vi kommer absolut kolla upp resa fonder osv.. tusen tack kära vän.. kram

 
Marie

Marie

16 september 2010 18:12

Finns där i Tankarna för Mio. Det kommer gå jättebra:) Vägen blir säkert tuff o lång..men en vacker dag så sitter Mio med sin gitarr o sjunger en vacker sång om alltihopa o kan t.om le åt det!!
Det ser jag fram emot o få höra:))
Kramar på er!!

http://www.emilbenjamin.blogg.se

cajsa jussila

17 september 2010 09:15

Tack kära rara marie, för all värme du sänder:)) satt med ett leende o läste din kommentar.. den värmer..!! :))KRAM

 
Sari

Sari

16 september 2010 23:59

porta cat?Tänker på Mio/er och fortsätter att be

http://www.tuulikki.blogg.se

cajsa jussila

17 september 2010 09:12

jaa, så var det "den där dosan hette" :O))
tack för allt! kram

 
Ingen bild

Sandra

17 september 2010 08:47

Hejsan! Pontus syster här jag vet exat vad han ni går igen och speciellt Mio jag hade hoppats att iungen jag känner skulle behvöer gå igenom detta. Men nu när de är så så är de bara att se positivt att de kommer bli en tuff tid men efteråt kommer han att må bra=) Ni är i mina tankar varje dag

cajsa jussila

17 september 2010 09:10

Hej Rara Sandra!! :))

tack för att du tittade in o tack för dina fina värmenade rader

 
Ingen bild

Gertie

17 september 2010 10:08

Hej! Jag har hittat hit via Sari. Har läst din blogg länge men aldrig kommenterat. Jag började läsa för att det andliga intresserar mig. Min dotter gick bort o cancer för 3 mån. sedan. Och nu när Mio blivit drabbad så känner jag igen hur det hela började för oss. Nu är ju Mios tumör inte elak. Men förstår hur jobbigt det är ändå för Honom själv och för alla andra runtomkring.Kämpa på. Kramar Gertie

cajsa jussila

19 september 2010 18:32

Hej Gertie!.. tack för att du skrev till mej.-
Beklagar så att er dotter ej längre finns

med er här på jordlivet.-

kan inte ens föreställa mej den förtvivlan o

sorg ni bär...

Er dotter är med änglarna..Får en stark

känsla att du känner hennes energi..

Skriv gärna till min mail..

cajsa_diva@hotmail.com

varma kramar

 
Ingen bild

Anna

18 september 2010 12:52

Låter bra. Hälsa från mig, Anna , Jennys mamma :-)))) .Har precis fått hjälp med nya ansökningar för Jenny. En liten tröst i allt är att ni har hamnat i goda händer, både när det gäller läkare och övrig vård... Klen tröst men ändå en tröst. Lycka till nu med allt, förresten, fick du mitt svar i din inbox? Ha en bra dag, kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards