cajsadiva

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Min torsdag,,,

Av cajsa jussila - 21 oktober 2010 20:20

  

Det regna under hela bilfärden till Mio..

hade endast kofta o en halsduk.. konstaterade ganska snabbt, att jag får för dåligt klädd!

brrr...

Fick ett sms när vi precis kört in i Lund..

"kan du köpa en calippo?"..

det var från Mio....

Jag rös till av tanken att han ville äta  isglass , nu när de var så grått kallt !?  

 

Fast han låg ju nerbäddad i en varm sjukhus säng!...så klart sonen ska äta Glass! ihi

 

knappt 2 min senare.. fick jag ett nytt sms..

 

" köp en Festis med!" hihi..

 

"Mmm, vad god den va!", utbrast han efter att han druckit ett par klunkar ur jordgubbs festisen..  

 

sjukhus maten tilltalade inte  idag..

Grönsakssoppa med frikadeller...

 

Det såg tyvärr vidrigt ut.. !

 

Så jag  gick jag ner o köpte  clementiner, vitamin dryck o yoghurt..som han käkade tillsammans med en smörgås..

   

Idag fick Mio en "kortare behandling, på endast 6 timmar"... cellgifter o andra mediciner via dropp..

I morn blir det likaså .. o efter den  behandling så får han äntligen  åka him!!

 

 

           H E M   L J U V A   H E M     

 

Carro kom  efter skolan...

De kurrade   ihop sej  o kollade på film...

 

  

 

                       gosiga o sömniga

 

Jag satt o mös i fåtöljen... Carro tog en bild..

 

  

Arek hämtade mej efter 4... då var de rakt hem o ställa sej framför spisen!!   jag hjälpte  samtidigt Dimi med läxan , små röjde o dukade..

 

Ropade på Arek ett par gånger ... "kom o hjälp till!" ... helt tyst.. inget svar ingen hjälp...

 

Gick in för att kolla var höll  han hus?...

 

         

Där låg han i soffan, i  godan ro .. kollade film och mös med  Lady!

 

"Ålskling, ropade du på mej?" frågade han oskyldigt   ...hi

 

Nu är klockan över 21...ska ringa   Mio och önska honom en god natt , ta på mej mybrallor o dricka en mugg kvälls te...

Önskar er Alla en skön torsdags kväll...

kram ses i morn...  

 

 

 

 
 
Sari

Sari

22 oktober 2010 22:18

hej Cajsa...och Mio

Jag och Pontus skulle kommit idag och hälsa på.....Pontus hade röntgen av ben & lunga idag...blodprovstagning och läkarbesök.
Läkarbesöket drog ut på tiden så vi hann inte .Jag skulle jobba oxå idag.Stress stress....Pontusönskar att få träffa dig Mio utanför sjukhuset.Tyvärr väcker det för kraftiga jobbiga minnen när han är på sjukhuset och kan han välja bort sjukhusmiljön så gör han gärna det.Tror du förstår honom Mio.Hoppas att vi snart ses.Vi saknar dig jättemycket,ber för dig och du finns i våra tankar varje dag

http://www.tuulikki.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards