cajsadiva

Direktlänk till inlägg 19 november 2010

Snöig fredag,..

Av cajsa jussila - 19 november 2010 09:49



Fredag å  snöblandat slask väder!!    inget vidare.... det är kallt o blåsigt... inget vidare , som sagt.. Försökte somna om i morse o drömma om våren, då allt börjar grönska..     

 

Men det gick inte!.. Fick dra upp persiennerna o inse fakta..  att mössan vantarna o raggsokorna, får användas flitigt idag.. !! hi

 

Dimi är hemma från skolan.. hon har ännu ont efter de utdragna tänderna..

 

I eftermiddag kommer min goa vän Christine!

 

  

 

Hon ringde i veckan.. "va ska du göra i helgen?"

inget speciellt, vara hemma" svarade jag..

 

"bra, jag kommer till Dej, vi måste ses ,umgås, och  dricka vin"!

 

Härliga Christine!!... Så idag blir de en mys träff...  fast vi  har en plan...   

 

Efter att vi käkat lite o så hemma hos mej, så ska vi dra ut på en mindre turne..

hälsa på vänner, några ovetande o några som väntar...

 

Vi har 3-4 hembesök som e planerade..

 

" vi har laddat med vin o presenter som de ska få"

 

 så gulligt av oss va? hih

 

Kan tyvärr ej avslöja vilka vi ska gå hem till, då blir det ju ingen suprise!  

 Dixi ville nog oxå  hänga på...

 

 

Ser så framemot det!! ska nog röra ihop några räckmackor o bjuda på, innan vi drar iväg...

 Å kanske borde jag sätta vinet på kylning !   

 

Men först blir det en snabb dusch o sen till stan...

har några ärenden o fixa ..

 

Darlingen kommer hem fr Polen i morn, han har varit där o hjälpt hans släktingar och  umgåtts med sonen Matteus , passade även på att   hämta ut lastbils kortet..! 

 

Längtar så klart efter honom.. Men vi rings flera gånger om dagen, så han känns ändå så Nära..

 

  

                   Min fina Älskling...  

 

 

  Glöm ej att klä er  rejält, innan ni beger er ut... så ni håller rumpan o hjärtat Varma!  


 
 
Ingen bild

Pia

21 november 2010 13:46

Hej Cajsa, har inte varit inne på din blogg på ett tag, men idag så tänkte jag gå in och läsa lite. Såg alla kommentarerna från din stalker. Han/hon är väl bara avundsjuk, för det är få förunnat att ha din gåva. Då kan jag ju upplysa honom/henne om att jag var av med en dopklänning som hade gått i arv, och jag skrev till dig, men du erkände att du var inte så bra på att hitta saker. Men du sa att du såg ett litet fönster (typ källare, vind) och en del kartonger. Och var hittade jag dopklänningen?? Mellan mina gardiner, i ett källarutrymme med ett litet fönster och kartonger. De du stalker, släng dig i väggen. Kram Cajsa och tack

cajsa jussila

21 november 2010 14:03

Hej Pia!

så bra att du fann dopklänningen:))
tack för mailet:)
ha en underbar söndag kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards