cajsadiva

Alla inlägg under november 2010

Av cajsa jussila - 11 november 2010 09:24


 En kvinna, vid namn Mia, ringde mej förra veckan..

.. under sittningen så frågade hon om jag kunde se vad som hade hänt under  hennes bröllop...

 

Jag fick  snabbt upp att hon hade misstankar mot ett par, en man o kvinna..

 

"något har försvunnit" sa  Mias guide...

 

"det är sant", svarade hon

 

Guiden fortsatte att sända bilder till mej, Jag såg en yngre kvinna..

 

ordet "servitris" kom upp..

 

jag såg att de fanns kvinnor som hjälpt till på bröllopet... "fick du hjälp av servitriser?" undrade jag...

 

"Nej, det var endast min familj o släkt, som hjälpte till" svarade Mia..

 

Jag såg att en present till brudparet, hade försvunnit ut från lokalen..

någon hade stulit det...

 

 Jag bad guiden om ledtrådar..

 

"en kvinna från ett annat land"...

 

jag förmedlade vidare..

Men Mia kunde ej  riktigt förstå , vem den kvinnan var...

 

guiden sa, att kvinnan var ingift i Mias familj,

 

i ett par sekunder var det helt tyst...sen hörde jag en ivrig röst..

 

"ja, Nu vet jag!"  utbrast Mia..

  

"jag vet nu vem du menar, det finns en utländsk kvinna som är ingift och hon arbetar som Servitris!!!

 

 

Det var häftigt, att gudierna kunde sända så klara ledtrådar...

fast de har jag ju upplevt flera gånger tidigare.. men känslan är lika mäktig, varje gång!   

 

Nu väntar jag att få höra om Mia har kollat upp med denna kvinna, som med all säkerhet har något med försvinnandet att göra..

 återkommer!! hi

 

kram!

 

Av cajsa jussila - 10 november 2010 14:58


MIOS HJÄRN TUMÖR ÄR BORTA!!!    

 

jag satt hos honom när läkarna kom med det bästa besked man kan få!!!

 

Mios ögon strålade o mitt moders hjärta slog volter!!! Vilken underbar känsla... obeskrivlig!!

 

Vi började sända iväg mess till nära o kära.. sen rosslade det till i Mios mobil ,det kom  sms i ett!¨

Alla ville ringa , messa o visa deras glädje   

Tusen Tack Alla Ni som skickat hälsningar o kärlek till oss..  Ni e Underbara!!

 

Mio fick åka hem idag, efter 1 timmes behandling

 

           

han hade längtat hem sen igår, så när sköterskan gav klartecken , så drog han snabbt på med jackan  och gick mot bilen! hih

 

  

 

               Lycklig Far och Son...   

(Magnus hade målat tak.. så hela ansiktet var vitt hi  hi )

 

Om 3 v ska Mio tillbaks till onkologen, för en 5 dagars behandling.. det ska vara den sista..

Där efter ska han genomgå strålning, hur många gånger det blir ,är ännu oklart..

men allt känns helt fantastiskt, mina ögon tåras, av Glädje tårar hela tiden!

 

 Jag vill skrika högt ut min stor lycka som bubblar  vilt inom mej..   

 

Firma bilen vi åkte hem i, hade endast 2 säten..

så jag fick sitta där bak,,, på golvet!hi

det var rena liseberg, Magnus tvärnitade, svängde tvärt o gasade på! haha

 

  

Tog en bild .. hi ... hade ont i hela kroppen,. men  mitt lyckorus, bedövade smärtan bra!!    

 

Av cajsa jussila - 10 november 2010 08:27

God morron.. ute regnar de o e väldigt grått..

ska strax åka till Mio ,  hans sista behandling idag , för denna gången..

 

Idag får vi även  svaren på röntgen.. om behandlingen tagit... min magkänsla är god...

vi hoppas så klart att tumören krympit rejält!

 

Igår var jag o Bitte o hälsade på kära vännen Knorr , hon bär en tung sorg efter hennes fina man Tors bortgång..

 

Men vi hade väldigt mysigt o trevligt igår..

 fast tomheten efter Tor känns starkt när man är där..

så är  ändå deras hem fyllt av  så mycket kärlek..

ha en fin dag alla ni underbara, där ute.. ta hand om varann ,kramas mycket och sprid  kärlek!   

 

 kram!

 

 

Av cajsa jussila - 9 november 2010 09:44



Ringde  precis till Mio .. "god morron", utbrast jag när jag hörde honom svara...

"go morron" svarade han,....

 

Har du ätit god frukost? undrade jag...

 

Fil.. svarade han,...

 

Vad mer? frågade jag... fil , fick jag till svar...

 

låter ju som en god frukost , endast fil!   hi

Carro var redan hos honom.. de satt o väntade på läkar ronden, som  brukar komma nu runt 10..

 

hoppas verkligen att röntgen svaren, kommer idag!

 

Jag var tvungen att stanna hemma idag o tvätta...

mina barnbarn var här 2 dagar förra veckan, när dom är hos mej så lägger jag ner all tid till dom..

 

Kevin kom även i lördes... ännu  en lekfylld dag   o de gör att allt annat stannar upp.. tvätt korgen blir ex, överfull! hih..

 

Mios pappa åker till Lund i eftermiddag, o i morn kommer jag till honom igen..

 

Om 26 dagar fyller Mio 20 år!!  

 

Den 5 december...han vill skjuta upp firandet tills han är frisk.. han önskar sej ,  så klart ha en minnesrik o frisk födelsedag...       

 

Det är ju som sagt 26 dagar kvar... o röntgen bilderna kan vara avgörandet ... om de blir någon  20 års fest , på hans födelsedag..

 

Annars tar vi igen det ,när han blivit frisk..  

 

 

               

 

Mio så glad o positiv... de e den bästa medicinen.. Vi skrattar väldigt mycket  o de gör att allt det  tunga känns lättare att bära..

så vänner, skratta mer! Fyll livet med massa skratt & glädje stunder!!  

 

 

          

 

 

            

 

 

 

Av cajsa jussila - 8 november 2010 20:46

 

idag var de dax för ännu en vecka med cellgiftsbehandling för Mio..

strax innan 9  i morse, var vi i Lúnd...

fick då veta att hans behandling endast skulle hålla på i 3 dagar denna gång,. skönt!!

senast vara den i 5 dagar med 8 timmars behandlingar per dag.. så de var en stor skillnad och lättnad!

 

           

           Mio o flickvännen Carro.... 

 

i fredags var jag med honom på MR röntgen,,

idag trodde vi att röntgen svaren skulle komma..

 

  

 

väntan var  lång ... de blev lite kort spel o mycket prat.. Mio har så härlig humor , så de blev många asgarv!! hi

 

    

               

tyvärr kom aldrig röntgen svaren idag.. men troligtvis i morn... självklart känns de smått nervöst... men vi tror att  det väntar  ett gott besked till oss...

 

kram!

 

 

 

 

 

 

 

Av cajsa jussila - 8 november 2010 20:31

 

 

i lördes sov kevin över...

Mys pys bland täcken o kuddar...

Vädret var nice så de blev en skön ute dag            

 

                   

 

                  

Vi var bjudna på middag hos Areks farbror o

 hans fru..  jätte trevligt!

 

    

farbror Viktor, arek jag o kristina,, en väldigt trevlig eftermiddag...  

 

på kvällen kom Mio förbi o hjälpte Arek med att sätta upp högtalarna,. vilket gött ljud de blev!! hi

 

      

kvällen slutade framför teven ... alla trötta o belåtna över en mysig helg... hi

 

Av cajsa jussila - 6 november 2010 13:39

 

igår den 5nov fyllde brosan 45 år!! vi var ett gäng, nära o kära som samlades för att fira honom...Kvällen blev riktigt lyckad, med mycket dans o skratt!!  

 

 

  

           Moster Bibban.. Lotta och jag..

 

  

           moster , kusin sussie o pelle..

 

              goa kusiner o vänner..   

jag linda heidi o marie... hålligång i skogen! hi

 

  

                    petra och brosan...

 

          

 

                       mange o lotta

 

  

            Eve o hennes  fina familj...

 

          

 

     Mio och Sandra med lilla Tösen, de är gudföräldrar till henne o stolta sådana !hi

 

  

                    trio av goa brudar!

 

 

Vid ett tiden drog vi till stan, upp till stenson, trubadur afton , men vi var ej så impade av honom så vi bad Mange spela några ösiga låtar... och nog blev det ös!! hih

 

          

 

      Mange fick igång stensons...hi

 

 

      

eciellt  Dimi tog en bild , när vi satt på tåget ut till stehag, njaa, vi ser ju inte speciellt party glada ut hahah, Men de var bara början på en rolig kväll!

  

Kvällens "höjdpunkt" var när Luffe satte på  Lady!! min lilla baby blev Våldtagen av Luffe!!

   det var hemskt att se, ! hi

 

Nu får vi vänta o se om de blev nåt.. små valpar..

 

            

 

       Luffe papillon, shitzu och naken hund

 

       

Lady renrasig shitzu.. 5år 

Av cajsa jussila - 4 november 2010 22:21

go kväll.. ska strax gå o lägga mej...Dimi sover och Arek kollar tv... Jag har suttit i tele, då de ringt i ett sen vi  kom hem..

 

Vi har varit i stehag, o fixat smörgåstårtor, brosan fyller 45 år i morn!

 

Var inte hemma förens kl 8 i kväll.. snabb dusch , snabb kvälls mat ... o snart e de dax för sängen..

 

 i morn förmiddag ska jag följa med Mio på Mr röntgen i Lund , för att kolla  hur cellgifts behandlingen svarat...

 

Ber en tacksamhets bön  och ber för  att  röntgen ska visa goda resultat...

 

Tack alla Ni som jämt sänder kramar och tankar till Mio ..

Jag vet att han är rörd o glad,över att det finns

 så många Underbara omtänksamma människor!

 

God natt kramar..   

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards