cajsadiva

Direktlänk till inlägg 21 december 2010

berörande morgon

Av cajsa jussila - 21 december 2010 16:01



 06.30 ringde väckar klockan... Dax att gå upp!!

fy vad trött jag var... gäääsp....

 

men de var bara att tassa upp .. kl 08 skulle vi vara i kyrkan... Jul avslutningsdagen  var kommen.....'

 

Det var kallt som tusan, men vi kom snabbt in i kyrkan o värmde oss..

Den värme o energi som kyrkans väggar utsöndrar är så speciell..

 

 

Dimi  och Florinda en flicka i klassen tände några ljus för våra kära på andra sidan...

 

    

"Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna"...

 

     

Här har hon bytt om till pepparkas gumma hi

 

  Barnen på Östra skolan sjöng vackra jul sånger..Dimi gick i luciatåget o ännu en gång framförde  Hon och Sofie, en fin sång... det var en underbar stämmning!!

 

Deras röster ekade fint i kyrkan!...

 

      

Ljusen gav ett strålande sken.. Min mormor, farmor  stod tillsammans med andra kära, vid altaret.. Det strålade.. I  ett underbart vitt sken runt dem!

 

Senast jag var i kyrkan hände samma sak, deras närvaro berörde mej  så starkt!

 

Mina ögon tårades av värme o  ett glädjerus, fyllde hela mitt inre..

 

Kändes som jag svävade!! hi

 

 

Rektorn höll ett kort tal o sen  blev det allsång,

Julovet kunde börja!!   

 

  Vi begav oss till Eve ...

 (brors dotter)  Vi käkade  lite frukost ..

 Tog några härliga bilder från "morronsoffan"                     

  

      

         

                  Sötnosen Alva-Tösen

 

         

                  Gosigt Glada Dimi

 

 

                          Mysiga  flickor  

 

Just nu kokar tagliatelle på spisen.. har gjort en krämig sås med kräftstjärtar....

God sallad o en grov bröd skiva till det, mums!

 

Tisdagskramar till Er Alla!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards