cajsadiva

Alla inlägg under december 2010

Av cajsa jussila - 21 december 2010 15:29

 

                  

Sån här dimma var det i går , när Jag, Mio och Dimi åkte till Nova lund.. vi hade några  klappar kvar... O jag som trott att allt var          "klappat & klart"!! hi

 

Vi hade trevligt o det gick undan.! På bara någon timme var vi tillbax i Eslöv! 

Jag o Dimi tog vår "dagliga ica runda"   hi

 

        

Hon e för go som gillar att shoppa på ica! hi

Har inte ens plats för ett litet paket korv i frysen  nu haha   

 

Vädret har varit kallt o väääldigt snöit, vi har tagit några turer på nya "skridsko banan i stan".. som inte alls var någon isbana, utan i något konstgjort!! jätte skumt!! hah   

 

                  '

Dimi var inte ett dugg impad, " går knappt att åka på den!", sa hon , med en besviken min...   Nästa gång blir det på Riktig Is!! hi

 

 Det blev ändå en god avslutning på kvällen.

Granen kom upp, Dixi & Dimi hjälptes åt att klä den..Har pynt sen barnen var små.. alltid lika mysigt att plocka fram dem varje Jul..   

Deras handgjorda små julgrans pynt hihi

           

Tände granen , satte oss med god fika o bara mös...       Julgran= JUlen e Här! ...  

 

Blev sugen på lite glögg... letade i skafferiet..  men jag fann ingen.. de fick bli en mugg te o  en god lax macka:))!      Kram!

Av cajsa jussila - 19 december 2010 12:41



Igår var vi bjudna på glöggafton, varm god glögg , mumsiga smakrika ostar , kex , julsånger o mysig Julstämmning     

 

 

                    

                     

                                                 

 

  

Runt detta fina uppdukade bord satt vi o hade en kanon trevlig kväll!!

 

     

Brosan o Luffe.... 

 

Christine Dixi Och Bitte...

 

      Vi åt,  drack och skratta om vartannat

 och tog en rökepaus mellan varven hih..

 

   (jag röker endast när jag dricker alkohol )  

 

       

Vilka står ute och rökar?? hi

 

Man tar alltid  på sej ,första bästa skor ,när man går ut på rökpaus.. hahaha oftast blir de aldrig ens egna skor, man  trär in fossingarna i! ih

 

 

 

svaret är... vi! hi

 

Min kusin Jeje o moster Bibban, kom och hämtade upp Dimi , som stod redo med stjärtlappen! De åkte i väg o åkte pulka      !

 

  

 

 

Det snöade hela dagen och kvällen..

Fint med  vita snötäcken ,fast kallt!

 

     

                      Vi höll oss varma ! 

            Christine & Pelle goa vänner...

 

 

         

   

Söta Dixi var med oss hela kvällen...hon trivs med oss "gamlingar"   hi

 

En kanon mysig och  rolig kväll...

massa goa skratt o goa vänner!              

Av cajsa jussila - 19 december 2010 09:44


Det var ett rejält oväder häromdagen, när jag och Arek for ut på klappjakt!

 

        

 snön yrde runt o de var super halt på vägarna.--

 

               

            Jag tycker de e så himla läskigt!!  

 

          

känner mej 'ändå trygg när Darlingen kör..    

fast han GILLAR ATT SLIRA !!  

     

Var även på Elgiganten och lämnade in min data., får se nu om de kan laga den o va "min klantighet  kommer kosta."  

 

( tappade en hel mugg te över min  fina nya data!) åhh vad det grämer mej  ..  

På väg ut därifrån så gav Darlingen mej en kram o viskade i mitt öra.-

 

" kom älskling, du ska få välja en ny mobil , så du blir gladare igen"!

 

Å, visst blev jag det! hih    

 

Valde en fin rosa toutch mobil,Samsung

 

Är Så glad över den, lätt ,fin & Min ! hih

 

Senare på kvällen åkte Arek till Polen, han ska vara där över JUl & Nyår, tillsammans med sonen Matteus.. Veckorna går så snabbt o vi hörs i tele flera gg om dagen..

 

Och jag tycker absolut att han är på rätt plats ,hos hans son!

 

 Arek har ensamvårdnad över Matteus, vi alla önskar att han snart ska komma till oss..

 

Några timmar innan Arek åkte så kom våran kevin!

   

      

Glad o full av upptåg! hih

Dim och Kevin lekte flera timmar,Deras härliga skratt ekade genom rummen hihi

 

  Vid 21 tiden somnade de tätt ihop., nja inte riktigt, för Lady skulle absolut sova mellan dom ! hi

 

Mina barnbarn fyller mitt hjärta med så mycket, kärlek, Lycka  och   Värme   

   

morronpigga hungriga  ungar! hi    de satt länge och njöt av frukosten ..

 

             

      Morgonstund med god yoghurt i mun! hi

 

 

 Kevin stannade tills dagen efter.. vi längtar redan  tills nästa gång han kommer!

 

            

Dimi och Kevin , två av mina Älskade små Hjärtan        

Av cajsa jussila - 17 december 2010 08:45



Äntligen fick vi tillfälle att ses, Jag och Isabelle!!

 

Inte setts på några månader.. o visst hade jag saknat henne! hihi

 

Hon som alltid kom hem till mej ,ett par gg i veckan tidigare... Men träffade pojkvän i annan stad o på den vägen e de hihi..

 

          

           Vi hade mycket att prata om...

 

Det blev käk o något glas vin , samt härliga Jul sånger  

 

      

 

Vi tog en promenad till Bitte....

Det snöade o blåste tusan, hela dagen här i Eslöv! Det blev ett plumsande i snön ,kul! hi

 

snö snö snööööööö...........

 

  

Robin felle Och Dimi mös i soffan.. (felle ville ej va med på bild hih)

Bitte hade minnsan redan fått upp granen , klädd o fin! 

man ser den lite på denna bild...    

 

              

          Jul mys ... isabelle dim å lady....

 

 

 

          

              Jul kramar..  hi   

 

  En mysig torsdag, snöblandad, glädjerik o kramgo ...

 

 

Av cajsa jussila - 15 december 2010 08:29

 

 

Det blev lite bak  igår...Vi började med Choklad muffins,

där efter kokosbollar,men halva smeten gick till "provsmakandet" hihii  

 

 

            

Dimi hade ingen aning om hur hon såg ut runt munnen ihih.. Trodde nog inte jag skulle "avslöja henne"   

 

          

 

"mamma, kolla så stor kokosboll"! jag fattade snabbt kameran hi..

 

 

 

Så här blev det!! dajmrutor, choklad múffins och kokosbollar... 

 

Vi bjöd Bitte och Dixi på fika .. 

 

      

Dixi hon högg in direkt! ihi  

 

 

Det blev en stunds "jule-gotte- fika" hih

Magnus (stora barnens pappa) kom oxå på en snabb fika... 

 

 

Skickade med  lite av godsakerna hem till Mio...

 

Det var roliga bak timmar o funderar på om vi inte ska baka lite idag med! hi

 

en citron sockerkaka, o några non stop kakor,  hittat receptet hos en vän!   

 

Ha en fin Onsdag kära Ni... kärlek till er Alla   

Av cajsa jussila - 15 december 2010 08:05



Igår fick jag Kära besök!   

 

Vännen Annika ( Skorpan) tittade upp.. .en stund senare kom Linda med mitt barnbarn Celinn,.

Samt Johanna med hennes gosse Anton....''

 

 

        

             Underbara Lilla  Celinn

     

 

 

Lite gos med "tant skorpan" hihi.. 

 

             

 

        Söta Anton mös i mamma Johannas famn...  

 

               

 

           Vår lilla Solstråle.. härligt leende...

 

Jag och Skorpan tog en runda till ica sen, el rättare sagt ,hon följde med mej, som min "personliga assistent"!

 

 så jag ej skulle stå på huvudet...  hi.. har ju ännu svårt att gå rakt med ryggen o har kass balans,så jag e så tacksam att få hålla i någon!  

 

Jag köpte de sista ingredienserna, till kak-baket som skulle göras senare på eftermiddan...

 

Inlägg från det kommer strax! hi

 

Kram!

 

Av cajsa jussila - 14 december 2010 08:25



Har helt missat o lägga ut något riktigt fint,som damp ner i min brevlåda., förra veckan!

 

 

     

En stor ring med Alla mina barns namn , o två stavar med mitt o Areks namn i båda..

En till oss var..!

 

Ett Julkort fanns med...

 

Bara en liten gåva från mej,

Tack för att Du finns!

// Cornelia..

 

Jag blev så tagen , rörd o jätte glad..  

 

 

Knorr, som jag alltid kallat henne för, är en väldigt "gammal & kär vän" ...

vi träffades 1983... "det var kärlek vid första ögonkastet" hihi

Vi sågs på ett disco , den kvällen var helt galen och super rolig ! Vi hade samma humor, o samma  sprudlande energi..  

  

        

Här är vi.. knappt 16 fyllda.. !

kortet togs 1984...Många goa vänskaps år..

 

Knorr miste hennes fina man Tor,plötsligt  för några månader sen..

Sen dess  kämpar  hon med en daglig kamp..

sorgen ångesten förtvivlan och  mot tomheten..

 

Men häromdagen när vi pratade ,så kunde jag höra lite glädje i hennes röst...

det hördes underbart i mina öron!

 

En dag kommer hennes  fina minnen,och  kärleken till Tor, att ge  henne  kraft ...

 

Då kommer hon att få uppleva  glädjestunder igen..  

 

 

Vänner var rädda om dem Ni Älskar..

               Kramas mycket!    

 

Nu ska jag äta min frukost o njuta av morgondagen..

 

         

 

Ska skicka  sms, till några vänner som står mej varmt i hjärtat..

 Så Om de piper till i Er Mobil, så e de kanske en Varm  Kärleksfull Kram i från mej  

 

Kram!!

 

 

 

 

 

Av cajsa jussila - 13 december 2010 12:27



 Idag är det den 13 december..Lucia.. 

  

Dimi o andra elever på Östra skolan sjöng på Sallius skolan gymnasium..

 

levande ljus , vackra stämmor, fina värmande jul sånger.. Rös i hela kroppen!!

 

 

  

 

 

          

Dimi var pepparkaks gumma... Hon och hennes klasskompis Sofia, tog ett steg fram och sjöng tillsammans en helt underbar sång om Änglar..

 

Jag o de andra som stod brevid mej, fick tårar i ögonen..

 

        

Sen blev de kram kalas ! Här med   vår så snälla  granntjej...  

 

      

Lilla Dimi .. hon sýns knappt mellan mej o Florina.- hih

 

 

 Så Söta Lucia tärnor & pepparkaks gummor !     

 

  

  Älskar Dej så Dimi, mitt Lilla hjärta      

 

Senare idag ska vi baka!!

 

jag Dixi och  Dimi, förhoppningsvis kommer  Mio med ..

Han lät allt lite sugen, när jag sa att vi ska baka choklad muffins o annat  Jul gott!  

 

I går slog jag och Dimi in några klappar  ..

Har en hel hög kvar,de får vi slå in under veckan..     

 

 

lite klappar att lägga under granen, som vi ska ta upp idag.. har en plastgran..som jag e helt nöjd med hih....   

O massa julgranpynt, som hängt med sen barnen var små.. vem har inte det?! hih

Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards