cajsadiva

Alla inlägg under december 2010

Av cajsa jussila - 2 december 2010 11:05


Igår, onsdag gick jag äntligen ut!!   

 

Jag och Dimi traskade ut i snö ovädret...

kände snöflingorna , vinden i ansiktet och snön under skorna ,  helt  underbart!!

 

Höll ett stadig grepp om Dimis arm.. de var ju ganska så  halt .... men vi traskade på o jag med näsan i skyn... andades in den friska vinter luften... hi

 

Vi hade bestämt träff med vännen, Christine...

 

    

Dimi tog en  snöig bild på oss..

 

sen drog vi in på ett mysigt cafe... njöt av varm choklad/te o goda baguetter...

 

  

 

          

vi hade en riktigt mysig stund tillsammans..

 

Christine var så gullig , hon erbjöd sej att hänga med o handla, ge mej ett handtag..

jag greppade hennes arm o vi gick på shopping runda! Tack min vän   

 

Kändes jätte bra att fått komma ut  .... fast min största önskan är ju  att  kunna vara hos Mio.. 

 

Vet hur tufft det är för honom, o jag vill så gärna finnas där...

 

han får 8 timmar långa cellgiftsbehandlingar..

härom dagen höll det på  till 01 på natten!

 

Pratar med honom flera gg om dagen... o igår fick han flera kära besök... mormor, syster, kusin,gudbarnet,  flickvännen, pappa osv.

 

Mitt ryggbesvär hindrar mej inte, för att vara hos Mio... men min rejäla förskylning gör!  

 

Får absolut inte utsätta honom för något!

 

 

I går pyntade Jag o Dimi köket..

så här blev det...

 

      

 

Vi blev nöjda.. nu väntar de andra rummen.,sakta men säkert fyller vi hemmet med julens värme o pynt..   ihi

 

säkert är ni andra redan klara o njuter av era julpyntade hem, ljusen och de röda nyanserna, tomtarna/änglarna skapar julfrid, så fint!   

 

    

 

Mina kära små jul änglar... hi

  

 

ps... fick ett sms från Christina i Norr..

 

" har pratat med familjen, de tycker det känns lugnare nu,. Ej bevakada som tidigare"

 

Det var fint o läsa!!

 

Christina själv hade  märkt skillnad direkt,då hennes man åter visat hans glada spontana sida!

 

De sidorna har varit borta, under tiden som mannen från andra sidan varit o lagt tung energi över familjen 

 

så klart att det har påverkat dem alla...

men jag såg att mannen gick in i ljuset .. där får han sin frid ...

 

så det kändes härligt att få veta att de alla nu mår bra o funnit ett lugn i hemmet..

 

kram!!

Ovido - Quiz & Flashcards