cajsadiva

Alla inlägg den 18 januari 2011

Av cajsa jussila - 18 januari 2011 19:24



hej kära Du........ Äntligen har snön börjat smälta bort!!!   yiiiipyyy...

 

För mej känns det som en befrielse.!!

 

 Att kunna gå ut ensam igen.. !

 

Pga mina rygg besvär.. så har jag inte haft styrkan , varken i ben el rygg att våga mej ut,

"på egen hand"...

 

 har  varit tvungen att gå med någon , som stöd.. inget vidare.. men så har det varit för mej denna vintern...

 

Så därför känner jag Frihet.. " jag kan gå ut ensam o njuta !   

 

 Idag har vår Lady blivit klippt..!

 

      Innan...

 

      

snacka om peruk!! hih

 

           

säkert har det hållt värmen, under vinter promenaderna.. men idag klipptes allt bort!

 

Efter...

 

              

                   Liten som en valp... ! hi

 

 

         

Lady blir så   mycket piggare ,varje gång hon e nystylad.. springer runt i hemmet o leker med allt hon finner.. o så blir hon  ju så mycket sötare hi

 

      Idag har Dimi o jag rensat i hennes rum..

efter ett tag tröttnade vi o tog några nya fina bilder på henne i stället!

 

               

 

 

                        

 

När jag o Dimi lite senare satt med hennes läxa ,så berättade hon att hon ser andar nästan varje dag...

 

"jag är inte rädd för dom mamma" sa hon helt lungt...

" de vill inget illa.. de bara kommer och hälsar på!"...

 

  jag log, men satt i mina funderingar , över att hon kan vara  så medial... !!   

 

"om du känner obehag o rädsla,  så måste du komma till mej"  uppmanade jag henne ..

 

Det lovade hon.. sen fortsatte vi med läsläxan...

 

  Jag försöker att "inte göra så stor affär av det"

 

  Det ska kännas naturligt för henne...

 

 hon är endast 9 år... så det är svårt för henne att skilja på fantasi o andlighet..

 

jag talar aldrig om det andliga med Dimi..

 

utan hon kommer själv när hon känner att det är något hon vill berätta el undrar  om...

då ger jag  henne de  svar  jag har, från mina egna erfarenheter...

 

                                

 

 

           

Har även träffat både Mio och Dixi en sväng idag... I går träffades o umgicks jag med evelina , tösen, bitte och Dixi... en mysig eftermiddag!

 

            

                                          

                     

                                           

 

          

                                    

Vi ses till helgen igen... då vi ska fira Brosans döttrar, felle & sandra som fyller 19 å 24 år   

 

     Då samlas vi åter,Släkt & Vänner- Härligt!  

 

Presentation


Hej ! här e jag med min andliga blogg.. häng med mej på min resa:))

Fråga mig

366 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards