cajsadiva

Alla inlägg under januari 2011

Av cajsa jussila - 9 januari 2011 11:32


Darlingen Arek e hemma igen, efter 3 veckor i Polen...  Det firade vi  i lördes, med middag  tillsammans med  Goa Vänner!

 

 Vi bjöd på Kyckling-gratäng Ris o sallad.. Mums!

 

     

 

                 Äntligen fick vi kramas!! 

  

Moster Christine o jag.....

 

    

Mios kompisar Wahla & Pontus... mio ville INte va med på bild.. hi..

 

  

 men hans syster, Dixi e Linslus  !

 

 

Pelle gillar Whiskey... 

 

  

Persa & Sofia tittade in lite senare.. Kul att Ni kom!! hih

  

Sofia kollar om de finns några droppar kvar! hih

 

Mickas & Arek alltid så glada i varandras sällskap!

... kolla Areks t-shirt, en bild på honom o mej.. han  bara Älskar den! hih                  

 

   

vår coola kenneth... alltid på bus humör!! 

fast här e de ju en annan som e på de humöret! hih

   

Vännen Christine o min  kusin Jeje.. sötisar!

   Tack härliga  Vänner... vilken kanon rolig kväll!! vi ses snaaart igen...           

Av cajsa jussila - 9 januari 2011 10:57


Är inte min starka sida!

Många ringer och önskar hjälp att finna borttappade saker...

 

Tyvärr kan jag inte hjälpa dom.. alla gånger...

 

Jag kan se runt om den sak de letar efter..

 

ex En vän ringde , hade tappat bort ett kuvert, med viktigt papper i...

 

Jag fick upp färgen blå.."de stämmer, pappret är blått" svarade vännen..

 

"vid kaffekokaren" sa jag..

 

även det stämde, att när    hon senast  såg  kuveret, så var det vid kaffekokaren...

 

Men sen blev det svart.. fick ej fram mer!

och det är frusterande..!

 

Någon ringde o hade tappat nycklar..

såg då en nyckel knippe vid ett fönster..

personen gick iväg o kollade..

och mycket riktigt så låg där en knippe med nycklar!

.. men det var Inte dom nycklarna  som var borta!

 

Har flera liknande händelser .. där jag ser saker runt om.. men oftast ej finner vad de letar efter..

 

Visst har jag lyckats ett par gånger! yippi hiih

 

sett personer som senast varit i kontakt med det  försvunna föremålet..

Det har lett till att de funnit det!

 

Senast var det en kär vän  som" tappat bort en valp"..  hon hade rymt.. o det var väldigt kallt ute den kvällen..

 

jag såg att valpen, var en flicka , o att den   befann  sej  i närheten ,att den skulle bli funnen..

 

De letade och letade..men hitta den ej..

förens dagen efter  då dottern såg den lilla valpen strax utanför.. !

 

Nu har jag själva tappat bort en nyckel.. hmmm

o kan ej hitta den!

har mediterat ,men inte fått fram något,.. Önskar att jag hade en bättre förmåga i att finna saker!..

 

 

 

Av cajsa jussila - 9 januari 2011 10:41


heej!! har haft en del att stå i , så tiden har ej riktigt räckt till att Blogga....

 

Men idag tar jag igen det!! hih

 

Vaknade i morse, med feber o halsont... inget vidare..men  nu ,2 panodil senare så känner jag mej lite bättre...

 

Förra veckan hade jag mina kära på frukost-..-

vi gottade  oss av  nybakade baguetter!

 

                    

Sönerna Kim & Mio....

 

      

Pappa Mange...

 

      

Kim o hans lilla dotter Celinn...

 

       

Celinn med mamma Linda...

 

         

Dimi morgon kramades med Storebror Kim..

 

Det var en mysig frukost   ... Endast Dixi fattades... hon zzzz så sött... som vanligt! hih 

 

     

Dixi våran Törnrosa... Zzzz gärna lääänge........

Av cajsa jussila - 2 januari 2011 13:57



Vilken lugn mysig helg vi haft!!! mmmmm

så skön o bra...

 Idag är Kevin åter här!!'

Han och Dim leker så fint..

 

 

                

                             Mys pys...

 

jag och Dimi vi kan verkligen mysa tillsammans...

vi lagar mat , pysslar går på långa promenader, handlar ,bakar ja  vi gör mycket,

                       Hon & Jag..

 

      

 

Dimi är"Sladdis" o det Bästa jag Gjort ,på äldre dar" hihi...

 

      

hennes första Nyårsafton.. 2001

 

    

Dimi hade en härligt märklig frilla! hihi

 

      

Tuppkam! hihi Här med Storebror Kim, på hennes dopdag.. han e hennes Gudfar..  

 

  

 

 

  

Hittade några Gamla goa bilder! hihi

En julaftoon..Kolla Tomtens brillor hahah

 

  

Se såå söt bild, på Dixi Kim & Mio...

En julafton för , 17 år sedan!..

       

Fann även en bild på mej & Arek..

 

En sommar kväll för 5½år sen..

hördes ett "klick"     

 

    

 20 kilo plus & massa skägg växt senare, så Klickar det ännu   Högt mellan  oss! hi 

 

Nu är maten klar.. spagetti & Köttfärssås..

 

           

 

Mio är snart på ingång..kram!!   

Skapa flashcards