cajsadiva

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av cajsa jussila - 15 februari 2011 18:25



Min son Kim o hans sambo Linda ringde.

 

 "det är någon här hemma,det händer märkliga saker!" sa de..

 

fick veta att när de suttit o ätit frukost så hörde de plötsligt en smäll inne på toa..

 

Kim hade rusat dit för att kolla, och upptäckt då att hans rakapparat, som legat  i toalettskåpet..

 Nu låg på badrumsmattan!!

 

Strax efter hade Linda börjat dammsuga o  hon hörde då Kim ropa på henne... Hon stängde av dammsugaren o tittade undrande på honom..

 

"vad skriker du för?" frågade hon..

 

 

"jag såg boken  falla ner från vår säng"! utbrast han

 

 

Linda såg då att boken som nyss legat på deras säng ,  låg på golvet!

 

På nattduksbordet stod en lampa

 glödlampan hade gått i sönder, men de hade inte haft någon ny hemma att byta, så de hade låtit den brända glödlampan vara kvar..

 

När de stod där vid sängkanten, så började lampan  plötsligt att lysa..!

 

ett skarpt sken och en stark blixt for iväg under deras säng!

 

de både blev chockade och rädda!   

 

"du måste kolla vem det är mamma!"

sa kim...

 

             

 

Jag har inte varit i form idag.. så jag lovade att hjälpa dom i morn...

 

återkommer här på bloggen , med det jag får fram..

 

 

Kram!

 

 

Av cajsa jussila - 15 februari 2011 09:09



god förmiddag... Tisdag 15 februari....  

 

nja så "god är den ju kanske inte"..

har förbaskat ont i min rygg!

  

               

 

Det är en fruktansvärt jobbig värk!   det finns  ju  piller mot värken..

Men jag är av den personen som Alltid tackat NEJ till mediciner...  

 

pga min nerv o muskel sjukdom, så har jag fått flera erbjudande av läkare,  att få utskrivet smärtlindrande..

 

 Men jag vill Inte stoppa i mej en massa piller !

 

 har klarat mej i flera år på vanlig alvedon/panodil..

som jag ändån inte tar vid behov... hih

 

     I fredags fick jag ett brev ....

 

     

Från Orup rehabilitering!!!   åhh va glad jag blev! har tidigare  under ett par års tid, varit på rehab , en månad, en gång om året..

  

men pga omorganisation, så har jag inte varit där sen 2007.

 

Något jag verkligen har saknat!..

 

Men nu ska jag äntligen få komma dit !

 

Där kommer jag även  få hjälp med min rygg...          

 

mycket svett & tårar!

 

                             

Nu lite om gårdagen....

 

brrrr va kallt det var!!   jag Dimi Eve o Tösen, var ute på en fika...

 

 

           

 

     Eve gottade sej med coca o dammsugare  

 

         

       goda barnkex mumsade Tösen i sej !

 

        

    Dimi valde Hallon dricka med Semla..

 

        

        mysig fika stund...   

 

 

     I går var det Alla   Dag....

 

       

          dimi älskar Miranda nallar...   

 

Hade tänkt bjuda hem mina barn på  middag o goda semlor...

 

men... Kim var hemma i maginfluensa o Mios flickvän Carro hade kräkts...

så jag avbokade mina gäster! hihi

 

             VILL INTE BLI SJUK...!   

 

       det blev en lugn skön kväll , med några  vaniljhjärtan o kärleksmums till fika   

 

          Fick  söta sms från Dixi  o ett sött kort  av Dimi , som hon själva gjort...

 

 

                

                                     

 

               Darlingen kom med blommor!

 

             

 

            Se så söt blomsterbukett... 

          

 hjärte-stenen  e så fin..  och passar perfekt in i min stensamling!

 

       

                               

           Tack... Min Finaste Darling!   

 

    Har några bilder från i söndags..

vi åkte till novalund/köpcentrum..

 

      

Dimi är ett Hello kitty fan...

 

     

snälla mamma... kan jag få denna?? hihi

det blev ingen hello kitty mjukis..

det blev i stället,  en söt hello kitty mössa & ett par sköna mjukis brallor..

  

Vi promenixade runt o hade ett par mysiga timmar... Väl hemma så lagade vi pasta ..

 

      

 Vi älskar pasta!.. på denna tallrik är det spenat pasta på en salladsbädd.. med oliver ,olja  och feta ost. såsen är tomater, bacon svamp ,örter och ost på toppen!   

 

 

   Nu ska jag ta ett varmt bad, de e är god medicin för kropp o värk..

 

 

 

Har ett hembesök idag.. där det finns starka andliga aktiviter ,familjen som bor där,  har mått  väldigt dåligt av detta en längre tid.

 

jag vill verkligen hjälpa dom att få ett rofyllt hem.. och  hjälpa de själar som kommit vilse och ej finner ljuset.. 

 

kram   

Ovido - Quiz & Flashcards