cajsadiva

Alla inlägg den 22 mars 2011

Av cajsa jussila - 22 mars 2011 08:58



Delar med mej av två samtal....

 

 

"jag är gravid, kan du se något om det?" undrade en ung kvinna..

 

"guiderna  visar mej inget barn" svarade jag..

 

"vad menar du? frågade kvinnan...

 

"jag tolkar det till att du tyvärr får ett missfall.." sa jag..

 

en vecka senare ringde kvinnan igen..

hon berättade att någon dag efter vårt samtal, hade hon fått ett missfall..

 

"jag vill byta arbete, ska jag det?" frågade hon

 

"jag får upp småbarn", svarade jag

kvinnan svarade... ¨"jag arbetar på förlossningen"..

 

Guiden förmedlade att kvinnan ska stanna kvar , ett nytt jobberbjudande skulle komma..

 

Kvinnan fortsatte fråga,

"får du något om mina barn?"..

"jag ser två barn i samma ålder", svarade jag

 

"det är sant, jag har tvillingar!" sa kvinnan..

 

                                  

 

 

 

Ett annat samtal från en annan mamma..

 

Hennes  12 åriga son var så inåtbunden...

 

Guiderna visade mej att pojken hamnat utanför, att andra barn inte var snälla mot honom..

han bar på mycket ilska o rädsla inom sej..

 

guiderna förmedlade att det skulle bli till bättre, att de skulle få hjälp att lösa pojkens jobbiga situation..

 

mamman blev väldigt förvånad o skulle prata med sonen...

Några dagar senare ringde hon upp mej igen...

Sonen hade erkännt ,att så var fallet!

 

mamman  kontaktade skolan, som tog detta på största allvar...

Jag o mamman pratade någon månad senare..

 

Då berättade hon att sonen mådde bättre , hade börjat på fritids aktiviteter, fått någon ny vän..

pojken mådde mycket bättre, tack vare skolans snabba agerande!

 

  Jag har själv 4 barn, så har full förståelse över att föräldrar frågar mycket om barnen... det är så mycket viktigare än att fråga om  hur det går i  kärleken!.. hi

 

    BARNEN ÄR DET  VÄRDEFULLASTE VI HAR!  

 

   

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards