cajsadiva

Direktlänk till inlägg 1 april 2011

gOD FREDAGS MORRON.....-.

Av cajsa jussila - 1 april 2011 08:35

  


God morron..... Idag är det fredag, igen!.. Veckan går så snabbt... så de gäller att stanna upp o njuta!!  


Livet är det vackraste som finns!!        


har inte haft tid att skriva.. legat små kass o sen haft massa att stå i mellan vilandet hih...


Men i går var jag på topp ígen!!   


Träffade mina Underbara barnbarn, Kevin & Lian...  kevin ska ha   glasögon , så han skulle välja ut ett par,  vi hade bestämt att ses i synsam butiken....

          

                dessa snygga brillor valde han...   


           


                    Farmor Ankas finaste gossar!   



        


Tog med mej pojkarna till godisaffären där de valde varsin glass o klubba....   här är pojkarna med deras mamma Ida..


Så fort jag har ledig helg så ska de få komma till oss..



           


"jag vill följa med dej farmor" sa Lian hela tiden..

det smärtar i hjärtat att inte kunna ta med honom..

men nästa helg ska de nog komma..


    Denna helg blir lugn... ska vila o pyssla ...

Funderar på att bjuda hem barnen på middag...   


 Har även börjat fundera & planera inför Dixis student!!

   

            

                                                              


       


         

            

                   Våran  fina Dixi StorÖga.. hii..


har hittat några fina student klänningar...

jag kommer köpa den till henne... hon ska bara välja ut en   här får ni se dom jag hittat...


      1.         




      2.      


3.   

alla tre är jätte fina!   Men tror nog ändå att nr 1 är en typiskt Dixi-klänning !

vi får väl se ,vilken HON väljer.... hi hi

 

     klänningen är en Stor bit av studenten!.. sen e de mat, dryck, inbjudan bil som hon ska åka i... osv.. självklart planerar jag med hennes pappa..


         några bilder  från Mios student!!    


       Mio grattas av bästa vännerna.. Pontus & Robin


    

                              jag Mio & Dixi...


              Mio med flickvännen Carro...   


i helgen blir det hemmapyssel.. Sugen på att baka lite mat bullar.. gjorde lantbröd sist ,blev så himla gott!


Till middag idag blir det LÖVBIFFSPANNA.... SUPER GOD!


            

även super lätt att göra.. skär köttet i strimlor.. o stek

smör, lövbiff, paprika, skogsvamp , grädde, och gräslök.. häll gärna i någon msk fond..

servera med potatis kokta morötter,  rårörda lingon & saltgurka!


Nu ska jag ta en mugg  te o en god solros, pumpa macka!


                    GOD MORRON KÄRA DU    

 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards