cajsadiva

Alla inlägg den 27 april 2011

Av cajsa jussila - 27 april 2011 08:17


God Onsdags morron,. en solig sådan!!    igår tog jag av mej viinter stövlarna o stoppade fötterna i mina sandaler,,. de var gött!! hhihi

 

Sätter in några bilder fr Finland.....

 

      Hannu (kusin) Robin Och Kimmo(kusin)...

 

    Dimi med Helena... Farbrors fru...

 

    jag o Dimi shoppar mat... K market heter affären..

 

  

Robin o jag...

 

HÄR har vi den godaste glassen !!

 

      sen jag var liten så har  den finska choklad struten varit min favis glass!!

 

     bastu gubbarna... Arek bär den randiga handuken...

han hoppade i den där lilla snö drivan strax efter.. letar efter bilder på de tokiga infallet! hih det lär finnas någon bild!

 

     bror o jag så söta sååå.- ihihih

    Tuija o Bitte  i Ainos köksfönster...

 

  jag o Pamela.. min syster Tinas  dotter...    efter ett par goa finska öl så tog jag en go cigg.. " i pausen" hih

 

    

Kusin Mikka,.. farbror Mikko.. Darlingen och Brosan

 

      sötaste Dimi.. hade så skoj i finland... !   

 

          Vi drog ut en kväll på hotellet... det var trevligt ...

efteråt blev vi ju hungriga o såg då en pytteliten korv vagn hahah

  haha det var en rolig syn.. men riktigt goda korvar!

 

    efter nattamaten blev vi pigga igen hih

 

Det var några bilder... kommer fler...

 

När vi kom hem så stod "välkomms kommiten" nästan alla barnen..

 mamma var här o hade lagat spagetti & köttfärssås...

vi åt o pratade.. hade köpt lite smått o gott till dem,..Finskt bröd , riskakor o korv.. samt lite godis...

Dimi fick en  fin burk Muumi...

 

 

 

                mummi schampoo bodytvål o tandkräm.. !

 

vi samlades i soffan  o mös vidare ...

 

                                 Mio lilla Celinn o Dimi

 

      Kim o Celinn...

 


Jag Mamma och Linda.. ville ej vara med på bild.. !


efter en  15 timmars bilfärd, så var man "lite mindre fräsch" hihi 

 

idag förmiddag kommer..

 

      vännen Christine o hälsar på!   

 

Härlig Onsdag till Er alla...   


Skapa flashcards