cajsadiva

Alla inlägg under april 2011

Av cajsa jussila - 9 april 2011 10:34



Helg igen.... o solen är kommen!   Strax beger vi oss ut för att ta del av den..... Men innan dess ska jag slänga in några bilder fr gårkvällen... Fredag!  

 

Några goa vänner tittade in o de blev en kanon rolig afton!!

 

   Dimis lekglasögon låg på bordet någon fick syn på dem,, ja sen var de igång!! ihi

 

         persa....

 

  darlingen...

 

  Christine...

  Dimi...

 

    Mickas...

 

    meee

 

  och Sofia!! visst har jag snygga vänner?   

 

Dixi kom oxå upp med några vänner....hon tatuerade sej tidigare på kvällen..

 

           

hennes första.... Nu syns den ju inte så bra pga salvan...

Dixi har tattuera in hennes andra namn som är

Trixibell!   hih

 

       här sitter Dixi o  hennes vän Leo.. njuter av en kall Norrlands guld   

 

           

 

Vi dansade  natten låång...      

 

 Tack mina goa underbara vänner för en toppen kväll!  

 

    

Av cajsa jussila - 8 april 2011 08:58

.............. Storm varning här i Skåne!!   

 

Började redan i går... brrr jag var ute en snabb sväng o fick banne mej hålla fast mej i en stolpe!!!   super läskigt!!

 

Idag håller jag mej inomhus... vägrar att gå ut... !!

utan att ha någon att hålla i hand..

 

Arek har fått ställa in arbete pga vädret... han kommer vid middags tid o hjälper mej att handla.... "hålla i handen" hi

 

Hade planerat att gå och fika hos brors dotter Sandra...

 

men icke sann nicke ..... vågar inte!!!   pga STORMEN!

 

 

                                                 JAG & SANDRA.

 

 

veckan,har  gått så snabbt... haft en del att stå i...

umgåtts med mina barn o vänner...

 

Sen e de ju en del att fixa nu inför Norrlands resan!!

    Vi alla ser så  i framemot det!!   hihihi

 

I onsdags kom Christine på besök!....

 

            

 

   Det blev flera mysiga timmar.. o vi tog oss vars ett glas vin!

 

               

 

Sen lagade Arek den godaste svamp soppan vi ätit!!

Han använde så klart hans egen plockade karl-johan svamp

 

                       

 

mums va duktig du e min darling på att koka soppa!   

 

        Idag ska vi ev ha hit några  vänner.. de beror ju lite på hur vädret lägger sej...

 

 

   Arek kommer snart så jag kan göra lite ärenden!

 

men innan dess ska jag krypa upp  i soffan, men gott te o gosiga Lady...   

 

         

                   Min lurviga nalle... så gosig o varm! hihi

Varma Gosiga Kramar till Er alla...   

     

 

 

 

Av cajsa jussila - 4 april 2011 09:36



Lisbeth hette kvinnan som skulle ringa mej i lördes..

hon hade förhoppning om att få kontakt med hennes bortgågna man....

 

redan på lördags morgonen kände jag av honom... en isande vind fyllde köket...

 

"lisbeth", hörde jag en mansröst ropa...

 

En stund senare stod  jag  vid spisen o stekte några korvar , mat osen blev stark o jag gick för att öppna köks fönstret..

då sattes fläkten igång!

 

Fläkten kan Inte starta av sej själva... man måste skjuta fram en knapp..!

 

fläkten blåste som bara den!!

 

När jag väl hade Lisbeth i luren som kom mannen snabbt fram igen.. Han visade mej en bok...

 

"ser en segel båt på framsidan" ,sa jag

 

Lisbeth svarade.. "det är en av  min mans dagböcker, jag har börjat läsa dom igen"..

Mannen hade skrivit dagbok i många år, där han samlat minnen från deras liv tillsammans ...

 

De hade inte fått egna barn, deras kärlek gick till djuren...

 

Lisbeth berättade inget om detta till mej.

 

Men  det gjorde hennes man !

han förmedlade att de hjälpt utsatta djur o att han hade två hundar vid hans sida...

 

Dom var lekfulla o lyckliga...

 

Lisbeth blev rörd o glad över  att dom  tillsammans igen..

 

"hundarna var våra barn" sa hon..

 

Det är väldigt vanligt att husse & matte återförenas med deras kära husdjur på andra sidan..

 

Har sett många återföreningar under mina år..

det är en värmande underbar syn!

 

Min mormor kommer alltid med flera hundar springades

runt henne... några av de hundarna känner jag igen o har träffat! det är så härligt att se dom så fulla av lek! hi

 

        Våran Lady har vi haft i 5 år.. hon är som ett barn i familjen.. en liten hund med stor kärlek !  

 

                 

 

Av cajsa jussila - 2 april 2011 10:27



Igår kväll satt jag o Arek här hemma framför teven...

Dimi var hemma hos  en klass kompis och lekte, hon skulle sova över.

 

Det var en lugn mysig fredag... tills Sonen Kim ringde!

han var hos svärmor,Mem.. Och en halvtimme senare, hamnade vi mitt i ett PARTY!  

 

      


   Tobbe Tina och Nor

 

 

 

        

 

 Mem o Micke..(hon är Linda o Tinas mamma)

Jag har känt henne i många år, en väldigt glad sprallig kvinna!

 

       jag med min äldsta son Kim... ser ut som om han har  några drinkar "under västen" hih

 

  Vi hade en jätte rolig kväll... massa skratt o härliga ungdomar.. !

    de flesta  av dessa ungdomarna har jag känt sen de var små... mycket fina killar o tjejer!   

 

       

här sitter Darlingen  , o kopplar av med en go Öl..

Kim o Lindas hund Chanel kopplar oxå av..

 

         Tack för en Trevlig fredag!   

 

Idag är de Lördag.. darlingen drog iväg på jobb, jag ska starta damsugaren o skura golv...

Ute e det grått o kallt... hade tänkt gå  en liten runda till stan.. köpa nya kängor.. hittat ett par på intersport...

                     har haft ett par tidigare, sköna o stabila att gå i.. något som e superviktigt för mej att tänka på, vid mina sko köp..

känner att jag tappat lite ork i benen.. vinglar lätt till.. utan att det är något vin inblandat hih...  

 

Den 15 april ska jag på Orup REHAB I Höör...

träffa neuro teamet... Som jag Längtar!!

få komma igång med träning sjukgymnastik osv..  

    

    Den 18 april, startar vi bilen o kör uppåt land!

 

  

PÅSKLOVET BLIR VINTERSEMESTER, MED KÄRA FAMILJEN I NORR...

haparanda o kittilä...

 

  

det ska bli så roligt att få åka skoter o plumsa i snön hih

 

Pappa fyller 70 år, så han ska firas i KITTILÄ  där de flesta släktingarna bor... pappas o hans syskons födelseort..

De blir ett STORT firande med många goa släktingar som man bara längtat efter att få träffa igen!  

 

    

denna bild gillar jag!! lillebror Ville, Tuija pappas fru,mina barn Mio och Dixi....

 

Varken Mio el Dixi kan åka med.. kanske kommer Kim med familj att  göra oss följe...

bror Raine med fru Bitte, åker en bil o deras dotter Felle med pojkvän ...

 

     L Ä N G T A R      L Ä N G T A R    L Ä N G T A R

  

Men ännu är det några veckor dit... o tillsdess är  almanackan full av uppdrag.. ih

 

"dagens uppdrag", är att städa här hemma...

hämta Dimi... Knåda ihop en bröd deg... laga middag o samla mina goa ungar runt bordet!!

Dixi valde klänning 1    eller nr 3  

så en av dem ska köpas.. innan vi åker iväg...!

 

Har även en medial vägledning att ge idag...

en kvinna som mist hennes man kommer ringa...

kände  av mannens närvaro,  tidigare i morse..

stod i köket o gjorde mitt morgon te, när jag kände en isande kall vind beröra mej!

 

Jag stannade upp  och "kände av" såg då en man , han tittade på mej o sa ett kvinno namn..

samma namn som kvinnan heter , som ska ringa mej i dag..

är helt övertygad om att det var hennes man som kom..

 

"han e redo att lämna budskap till henne!"

 

Mitt Budskap till Er Alla Är att ...

" Njuta av dagen o kramas Mycket Mycket!"   

 

KRAM!

 

 

 

      

Av cajsa jussila - 1 april 2011 11:20


Har en familj som jag försökt hjälpa i ett par månader nu..

en väldigt argsint andeman besöker dem titt som tätt!

 

Speciellt sonen o dottern (16 och 20 år) märker av denna ande man.. han knuffas, stänger dörrar, o bökar runt i deras hem!!

 

fruktansvärt påfrestande!!    famljen lever i rädsla!

 

Jag har fått kontakt med mannen ett antal gånger o varje gång ser jag honom  "gå in i  ljuset" men  han återkommer alltid!

 

Jag upptäckte att de står en "öppen port" inne i sonens rum..

där andarna tar sej igenom ...

 

hade ett samtal  i telefon,med dottern Linda..

 

"jag såg precis en man , som stängde till dörren framför mej" sa hon...

 

jag fick upp en ung kille själ, som jag tidigare haft kontakt med... Det  visade sej att det var  Lindas fd pojkvän, som gått bort ...

 

han förmedlade att Linda hade ett färgstarkt linne på sej..

"stämmer det?", frågade jag henne..

 

"jag har ett orange färgat linne på mej ! ", svarade hon..

han visade vidare att hon bar på ett örhände, piercing på vänster öra..

"det stämmer!" bekräftade Linda..

 

han förmedlade vidare att han beskyddar henne o hennes bror, från den ondsinta mannen...

 

"mannen drar i min brors armar på natten"! "min bror får inte sova,  den onda mannen, stör honom hela tiden!"

förklarade Linda förtvivlat

 

hennes beskyddare började berätta om Lindas lilla dotter..

 " hon ser mej " sa han

 

Linda bekräftade... "min dotter har ropat hans namn, och att hon  brukar vinka rakt ut i luften"

men att den argsinta mannen  även stör henne..

 

"hon vaknar flera gånger per natt o skriker av rädsla!"

 

Plötsligt ser jag en tårta, det brukar betyda att någon fyller år..  " april, hör jag honom säga o att  två fyller år "

 

han ger mej siffran 7 ... Linda svarar med att hennes bror fyller år den 7 april..

 

sen får jag upp siffran 9... men att de ska vara en siffra till brevid... " den 19 april,svarar Linda...

 

en nära släkting som nyligen gått över, fyllde år den dagen..

 

Den argsinta mannen kommer plötsligt  fram.. jag får honom  att 'ännu en gång att gå in i ljuset..

dagen efter berättar Linda att det varit lugnt..

Men nu ca en vecka senare så har han kommit tillbaks!

värre än någonsin!!

 

Fick detta mail från Linda o Tims mamma..

 

       Hej Cajsa vår helg har varit hemsk satt och såg på tv när jag vände mig om stod mannen där och linda har sett honom flera gånger. när jag ska tända ljus och säga saker så stör han, caroline märkte också av honom hon fick fruktansvärd huvudvärk och inatt välte någon ner Tims tavlor och någon drog i hans armar !mannen har hållt på med oss hela helgen vi mår så dåligt hela familjen

 

Sonen  har ett flertal gånger sett deras beskyddare.. han kommer o hjälper honom när den argsinta mannen börjar dra i Tims armar.. han drar undan mannen så att Tim kommer loss.!!.

men tyvärr tror jag inte att beskyddaren rår på den arga andemannen!

 

Jag känner stor förtvivlan för deras lidande...

så här kan det inte fortsätta!!

Ringde precis o bokade en tid nästa vecka..   går dit då  o jag  kommer göra allt i min makt, så att  ande porten stängs  FÖR GOTT!

 

 

 

Av cajsa jussila - 1 april 2011 08:35

  


God morron..... Idag är det fredag, igen!.. Veckan går så snabbt... så de gäller att stanna upp o njuta!!  


Livet är det vackraste som finns!!        


har inte haft tid att skriva.. legat små kass o sen haft massa att stå i mellan vilandet hih...


Men i går var jag på topp ígen!!   


Träffade mina Underbara barnbarn, Kevin & Lian...  kevin ska ha   glasögon , så han skulle välja ut ett par,  vi hade bestämt att ses i synsam butiken....

          

                dessa snygga brillor valde han...   


           


                    Farmor Ankas finaste gossar!   



        


Tog med mej pojkarna till godisaffären där de valde varsin glass o klubba....   här är pojkarna med deras mamma Ida..


Så fort jag har ledig helg så ska de få komma till oss..



           


"jag vill följa med dej farmor" sa Lian hela tiden..

det smärtar i hjärtat att inte kunna ta med honom..

men nästa helg ska de nog komma..


    Denna helg blir lugn... ska vila o pyssla ...

Funderar på att bjuda hem barnen på middag...   


 Har även börjat fundera & planera inför Dixis student!!

   

            

                                                              


       


         

            

                   Våran  fina Dixi StorÖga.. hii..


har hittat några fina student klänningar...

jag kommer köpa den till henne... hon ska bara välja ut en   här får ni se dom jag hittat...


      1.         




      2.      


3.   

alla tre är jätte fina!   Men tror nog ändå att nr 1 är en typiskt Dixi-klänning !

vi får väl se ,vilken HON väljer.... hi hi

 

     klänningen är en Stor bit av studenten!.. sen e de mat, dryck, inbjudan bil som hon ska åka i... osv.. självklart planerar jag med hennes pappa..


         några bilder  från Mios student!!    


       Mio grattas av bästa vännerna.. Pontus & Robin


    

                              jag Mio & Dixi...


              Mio med flickvännen Carro...   


i helgen blir det hemmapyssel.. Sugen på att baka lite mat bullar.. gjorde lantbröd sist ,blev så himla gott!


Till middag idag blir det LÖVBIFFSPANNA.... SUPER GOD!


            

även super lätt att göra.. skär köttet i strimlor.. o stek

smör, lövbiff, paprika, skogsvamp , grädde, och gräslök.. häll gärna i någon msk fond..

servera med potatis kokta morötter,  rårörda lingon & saltgurka!


Nu ska jag ta en mugg  te o en god solros, pumpa macka!


                    GOD MORRON KÄRA DU    

 


   

Skapa flashcards