cajsadiva

Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

lite från gårdagen... ons 4 maj

Av cajsa jussila - 5 maj 2011 12:12



I går kom vännen Christine o hälsade på.. hon bor i Höör ,men trivs fiiint i Eslöv..

 

Vi  tog  en promenad i stan.. det var kallt o vi huttrade rejält.. brrrr....

 

Tog oss in på vårt favo fik.. Skafferiet!!  

Vi ringde Dixi som var på praktik, hon dök upp på lunchen..

 

                      vi gottade i oss  goda baguetter!

  

      

        mums vilken god fika!!

 

      en favorit ... salami & brie....

 

                                     mysig fika stund....

 

sen gick vi en runda till loppis!

 

       Christine fann en platta med Thorleifs!! hih

hon var helt salig o rotade runt i LP samlingen !   hi

 

    Hon fortsatte med saligheten  hemma hos mej, då hon  tuggade i sej en tjock korv med bröd... !!

        hahahahhaaa   

 

    jag satte sen henne i jobb, fick  måla några ljus lampetter o hjälpa till att hänga upp  gardiner hi  ... en rolig  dag tillsammans..!

   

 Missade att sätta in bilder från Dimis Sockerkaksbak!

 

          Smeten till en  Citron sockerkaka, vispar Dimi ihop här

 

 

    å så måste man ju smaka lite ih

    smeten blev perfekt!! skjuts in i ugnen ca 40 minuter,

            kakan blev perfekt!!

 

      Arek o lady fick även ta en tugga...  kakan var saftig o god!

 

i eftermiddag ska jag o dimi gå till biblioteket, har några böcker jag skulle vilja låna..

          KRIGET ÄR SLUT.. AV

                                                  

              MORGAN ALLING..

Säkert en stark bok... har någon av er läst den?

 

       o några matböcker! ex   med Leila Lindholm.. hennes recept gillar jag!

 

  Nu blev jag hungrig ! ska bre en god lax macka o koka en stor mugg Te..   hi kram!

        

 
 
Ingen bild

chistine

5 maj 2011 14:07

Tack för igår finaste vännen min. Ja jag trivs som fisken i vattnet i Eslöv. Är ju där minst 1 ggn/vecan haha... Ses snart igen... kraaaam <3<3<3

cajsa jussila

5 maj 2011 14:15

hihii tack själv :-)

 
Ingen bild

AnnBritt

5 maj 2011 15:38

Hej, har läst Allings bok, den är lättläst och är mycket fängslande då han har mycket minnen från tidig barndom och visar sig vara väldigt klok redan i unga år. Rekommenderas varmt =)

cajsa jussila

6 maj 2011 11:51

Hej AnnBritt! ser framemot att sommar läsa den boken... :) tack för dina rader.. kram o skön sommar!

 
Ingen bild

Karin Hack

5 maj 2011 16:11

Sicka gottegrisar!!!! Underbara vänner.
Saknar er too much :)

cajsa jussila

6 maj 2011 11:50

vi saknar dej me... men vi ses juh snart:-))
puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards