cajsadiva

Alla inlägg den 8 juni 2011

Av cajsa jussila - 8 juni 2011 08:21


Dagen då Eslöv firade 100 år , var bara helt super bra!!

 

Kanon väder, bra artister på scenen , dans uppvisningar från stadens dans skola.. jätte bra!   

 

    jag i vimlet....

 

  Eve o hennes vän Steffi, njöt på uteserveringen av sol & cider... !

 

  jag och mickas...

 

    jag och mio tog en kvick tupplur.. men carro höll sej vaken hih

  Tina o Dimi.. kramiga flickor....   

 

 

  Vännen Christine är ett Eslövsfan!  hon firade glatt!

 

Det är kanon att bo Centralt.. tog 5 min att gå från torget hem! jag och mina två¨mostrar bor på samma gård..

Vi gick fram och tillbaka till moster Ingalill, som bjöd på god ost bricka o smaskiga mackor!

 

  

Kallt fruktigt rosevin o goda räkmackor..¨   dessa två blev över,  vi åt dem till frukost , dagen efter!!

 

  jag o dimi hemma hos moster....

 

  mamma var så klart oxå i stan o firade med oss.. !   

 

  här har vi moster Bibban... alltid go och glad..   hi

 

Barnen hade skoj... de fann en vildsint tjur!

 

 

  

  

 


Dimi och hennes nästkusin David kämpade för att hålla sej kvar på tjur ryggen!   


 


 

på  den stora Scenen uppträde Danny Saucado

 

han var riktigt bra!!   Dimi var salig....

 

  wiii jag har sett DANNY!   

 

  Han höll ett bra drag me ösiga låtar  

 

Efter schowen sprang  fansen skrikandes bakom scenen.

Dimi var en av dom! hih..

De blev en trång lång kö, av tjutandes fans..    alla ville ha Dannys autograf... !

 

Vi stod där över 1 timme... det var riktigt drygt... alla trängdes o var ivriga..!

 

   jag ville bara ut från trängseln... men Dimi vägrade...

"mamma, jag ger aldrig upp"!

Arek kom o avlöste mej, så jag kunde ta mej ut från kön o andas!

Dimi fick sitta på Areks axlar..  de hade kommit fram till mitten av kön, längst fram satt Danny och skrev autografer..

Plötsligt tittade han upp och såg henne!

 

"vad heter du?" frågade han

 

"Dimi" ,ropade hon..

 

han tog fram en affisch o skrev dit hans autograf, rullade i hop den o sträckte sej över kön...och sa..

 

"vad söt du är"!

 

Ni kan ju fatta att Dimi flippade ut!! ihii    

 

Hon slet av sej hennes munkjacka, o slängde den till honom, han fångade o börja skriva på den...

 

  Lyckligt Danny fans...- hi

  Dimi somnade med ett brett leende den kvällen.....

 

dagen efter stod hon o speglade sej ett par timmar i munkjackan!   

 

        "mamma, du får Aldrig tvätta den"!   

 

söndagen , en kanon skön solig dag...

det lockade fram grillen o ute lekar...

 

  vi samlades nära o kära på gården., här spelar ungdomarna boll...

  sen blev det vila i gräset.. ! Dimi fick massera syster, bror & deras kompis..

 

Vi var 12 pers som käkade tillsammans hemma hos moster, på hennes uteplats... en mysig söndag   

 

   På måndagen var den Sveriges Nationaldag...   

 

Då fick Eslöv Stort Fint Besök... Kungen & Drottningen!

 

Dimi och 400 andra barn samlades på trollsjöns scen

för att sjunga för kungaparet!

 

  där någonstans står Dimi!! hi

barnen sjöng sååå fint.. lyfte hela dagen... med härlig sång!

 

    Kungaparet åkte flott bil..    denna bil ägs av en Eslövsbo..men de som är ännu häftigare är att min son Mio, åkte samma bil på hans Student, för 2 år sen!!

 

     Mio och Carro.. nu ser man tyvärr inte så mycket av bilen... men jag kan garantera ... DET ÄR SAMMA CAR!   hi

 

helgen avslutades på Stranden..

 

 

  

 

 

Här sitter Dimi  efter att  hon duschat bort allt salt vatten..

Nöjd o hungrig... 

 

     "Måste helgen ta slut ? det har varit så kul " sa hon..

jag Håller Med....  det  blev ett lyckat 100 års firande!

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards