cajsadiva

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av cajsa jussila - 14 juni 2011 20:09


I eftermiddags ringde en tjej o ville berätta att hon hittat det hus, jag tidigare beskrivit för henne..

 

Det har och händer då o då att jag får upp bostäder, lokaler områden...

jag kan beskriva klart o tydligt hur det ser ut.. både inne och utomhus..

 

Det är som om "jag står där inne i huset"..

 

Det kändes väldigt märkligt ,läskigt och overkligt de första gångerna..!

 

Men nu har jag  vant mej vid , att jag  helt plötsligt kan befinna mej i någons hem!

 

 Ser mej  då omkring o beskriver det...

 

ska  passa på att tillägga , att jag Aldrig varit i dessa hem, hus ,områden, som jag komit till.

 

Kommer speciellt ihåg en "förflyttning"....

det var en kille som jag såg till... hans morfar från andra sidan tog kontakt...

han visade mej ett stort vitt hus..

jag öppnade dörren o steg in..

 

Såg ett kök till höger, beskrev hur det såg ut,

sen gick jag vidare in till vardagsrummet..

killen nickade  o sa att han visste vilket hus jag var inne i!

 

"Det var min morfars hus, han bodde där när han levde,   sa han

 

På väg ut ur huset, såg jag en  dörr stå öppen..  kikade in o såg att det var  en toalett .. Väggar o tak var målat  i en stark blå färg!

 

" jag ser ett väldigt blått badrum" sa jag

  

"din morfar menar nog att du ska gå till det huset, fortsatte jag

 

" Men huset är sålt sen många år , jag har inte varit där sen jag var liten" , förklarade killen ..

 

Men endast ett par veckor senare, hörde killen av sej...  han sa med ivrig röst ...

 

"jag har varit  morfars hus!"

 

 

Han berättade att han  följt med en vän, på fest...

Det visade sej att festen  var i "morfarns gamla hus"!..

 

 Rummen var förändrade , men ändån kände han igen allt ..När han skulle gå på toa, blev han mållös..... Badrummet var helt Blått!!   hi

 

 

 

 

 

Av cajsa jussila - 14 juni 2011 14:52

                                                  


                                                 


 

Det var ett tag sen jag delade med mej av mina andliga upplevelser..!

 

I går när jag stod i köket o tillagade mat, såg jag ett barn springa förbi i hallen..

 

Detta barn hade  jag tidigare sett, men det var faktiskt för ett par år sedan!

 

Jag  trodde den gången ,att  det var Dimi..!

 

 det var en kväll, jag   hade tappat  upp ett bad till henne o ropade att hon skulle komma..

 

Men hon kom inte.. jag gick in i vardagsrummet, hon satt i soffan o tittade på tv..

 

"nu går du in och sätter dej i badet, bad jag henne..

 

jag gick iväg o fortsatte med något i köket...

 

Då såg jag plötsligt "Dimi springa i hallen" !

 

jag stannade upp o gick efter.. hon sprang in i vardagsrummet o jag hann precis se hur hon gömde sej bakom soffan!

 

Jag gick dit o  sa med en bestämd röst " nu tar du  och går i badet"!..

 

jag hoppade till när jag kom bakom soffan..

 

 Dimi var Inte  där! gick runt o kollade, ingen var  där! 

 

"omöjligt", tänkte jag och började ropa

 

oroligt "Dimi var e du?" " var e du"??

 

"jag badar " ,svarade hon..

 

Jag skyndade mej till badrummet, där satt hon bland allt skum o lekte med hennes bad docka!!

 

Barnet som jag sett i hallen hade oxå brunt hår som Dimi , dock var hon lite kortare..

 

Förstod ju  då , att det varit ett andligt barn som varit hos oss..'

 

        I går, då ett par år senare såg jag detta barn  åter springa i våran hall!!

 

Denna gången sprang hon till mitt sovrum..

 hon gömde sej under min Säng!..

 

Självklart stannade jag upp ett par sekunder, innan jag böjde mej ner för att titta under sängen..'

 

Det var ingen där,de var ju väntat... men  trots att hon ej syntes under sängen.. så kände jag stark henne.. lekfull barn energier.. 

 

jag vet inte vad detta själabarn vill.. säkert bara busa lite.. hi

 

                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards