cajsadiva

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av cajsa jussila - 16 juni 2011 15:59


Det blev ett par soliga timmar i Lund...

Först åkte vi till Onkologen för ett läkarbesök/samtal med Mio....

 

  carro och dimi  i väntrummet...

  o Mio med så klart!!...

 

Alla prover och mr röntgen var super bra!!!  

en underbar känsla  i rus  fyllde rummet....

 

Nästa kontroll blir i september..  var 4de månad..

 

efter sjukhus vistelsen blev det subway!¨

 

       många goa mackor att välja på!

men jag valde ingen.. tänkte på den goda blåbärs yoghurten o fullkorns bullen jag hade hemma och som väntade på att få ätas o njutas av! hihi

 

  fast de andra mumsade i sej glatt!   

 

i bilen utbrast Mio.. "Mamma jag ska komma med ett förslag till dej, en Deal"...

 

" vad menar han nu? vadå deal?"  tänkte jag febrilt! hihi

 

" Om Du lyckas gå ner , så du blir smalare o mår bättre, så ska Jag bjuda dej på en utomlandsresa! " sa han

 

Dimi o jag satt i baksätet, våra förvånande blickar mötes!

 

     " sa han utomlands? ... e det bara DU som ska få åka då?" undrade hon

 

" vi ska Alla åka ",  men jag betalar Mammas resa!"...

svarade Mio..

 

Jag blev först mållös sen  rörd.. att Mio komit med en sådan fantastisk  deal.. !    Den kunde jag bara  ej motstå!

 

" du har detta året på dej" sa han..

 

Ops..  for de i huvudet på mej, men samtidigt en super motivation !! yeeeeess detta ska jag fixa   !

 

  Jag Måste ju gå ner flera kilo.. det vet jag....

 

 min hälsa , ork.. lederna o musklerna tar mycket stryk..!

 

     det är 25 kilo + sen detta kort togs!

 

 

 

     

15kilo + sen denna bild togs, förra sommaren...

Så nog Lär  jag ta detta erbjudande på fullaste allvar!!

 

Känner mej super peppad!! wiiiiiiiiiii

 

jag e ingen bantar person.. jag kan INTE banta..

jag gör de en -två dar sen står jag  vid spisen o lagar  smaskiga rätter till familjen.. slurp.. ops.." jag skulle ju banta!! "  

 

jag e hopplös! lever o njúter för dagen... för mycket!

 

Men nu ska det bli  "andra bullar" nej nej inga Bullar för mej! hihi

ja vi ska  se... om jag kommer lyckas.. jag  är  ju övertygad att ,med viljans kraft kommer man  hur lååångt som helst!  

 

  vackra soliga turkiet...    detta hotel ligger i Side....

 

  det är hit jag vill åka.. !!!       

så nu gäller det att trampa tusan på min Motionscykel!! hehe

 

Dimi ville ha goda gubbar när vi kom hem från Lund...

söta röda jordgubbar...   En Smak av Sommar   

 

  det blev en Stor skål!....

 

  Ni kan tro att fröken Dimi åt med ett leende..  hihi

 

kram   

 

+

Ovido - Quiz & Flashcards